بدلیل با لا بودن حجمی اطلاعات ممکن است سایت تا لوده کامل مدتی طول بکشد در صفحه اصلی شما قادربدیدن بیست مطلب آخر می باشید و هرهفته بصورت یک بخش از قسمت مطالب گزشته قابل دسترسی می باشد.برای راحتی در دسترسی به مطالب از قسمت دسته بندی مطالب استفاده نمائید.
هموطنان ایرانی در این دوره از زمان بدلیل بالا بودن تبادلات بالای اخباری و اطلاعاتی و زیادشدن خبرگزاریهای مختلف داخلی و خارجی , بدلیل آگاه سازی شفاف و داشتن اخبار و اطلاعاتی بدور از دروغ و جهت گیریهای مختلف سیاسی بوسیله بعضی خبرگزاریهای دولتی و حتی خصوصی و گمراه کردن افراده جامعه بر آن شدیم تا با ساختن این سایت درمیان خبرها و بیانیه های مختلف گروهی که بوسیله خبرگزاریهای رسمی درج می شود آن اخباره درست را گردآوری کرده و برای شما به نمایش بگزاریم. شما نیز در این سایت می توانید برای هر مطلب اظهار نظر کرده و نظر خود را برای آن مطلب ارسال و دردیده عموم قرار دهید و هم با نظرهای دیگران آشنا شوید. شما می توانید برای بهتر شدن این سایت انتقادات و پیشنهادات خودرا ارسال نمایید و درصورت داشتن خبر , فیلم , عکس و یا مطلبی با داشتن منبعی معتبر آن را با آدرس منبع ارسال و درصورت تمایل به نام شما ما آن را به نمایش بگزاریم. در این سایت بیشتر اخبار و خبرها مربوط به مسائل گروه جنبش مردمی سبز و دیگر مسائل پیرامون آقای میرحسین موسوی مانند بیانیه های رسمی ایشان و آقای کربی و مسائل بعد از انتخابات خواهد بود بیشترین مطالب برگرفته از سایتهای ,ارس و دیگر خبرگزاریهای معتبر داخلی و خارجی میباشد

اطلاعیه جنبش سبز.جنبش در نظر دارد در اوایل سال جدید اقدام به تاسیس جزب سبزهای ملت ایران نماید: جنبش سبز در نظر دارد در اوایل سال نو با توجه و مراعات بند بند قانون اساسی و قوانین احزاب که در قانون اساسی قید شده , اقدام به تاسیس حزب سبزهای ملت ایران نماید ادامه مطلب..... ميرحسين: راه سبز هیچ نماینده و سخنگویی در خارج ندارد. مهندس موسوی در این گفت و گو که در آستانه ۲۲ بهمن ماه مصادف با سی و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی انجام شد از دست دادن مشروعیت را عامل اصلی فروپاشی حکومت مستبد و ادامه مطلب....

بازدید کنندگان عزیز دیدن فیلمها و کلیپهای موجود در این سایت بدلیل داشتن تصاویر دلخراش به افرادیکه مشکلات قلبی و روحی دارند و بخصوص کودکان توصیه نمی شود.

وضعیت حاکم بر ایران در فیلم سنگساره ثریا

0 نظرات
وضعیت حاکم بر ایران در فیلم واقعی سنگساره ثریا بروی پرده سینماهای جهان
فیلم ایرانی سنگسار ثریا فیلمیست که از روی یک رویداده واقعی نوشته و ساخته شده است.در این فیلم وضعیت حاکم بر ایران را بعد از سرنگونی حکومت شاهنشاهی ایران و رسیدنه به قدرت حکومت جمهوری اسلامی و عده ای از افراده مفسد و بیدین را نشان میدهد که به اسم دین و اسلام به هرکاری حتی سنگساره فردی بنام ثریا آنهم بی گناه و فقط برای پیشبرد اهداف خود دست میزنند.
در این فیلم سوئ استفاده از اسلام , دین و دینداری و الخصوص لباس روحانیت و بی هرمتی به زن و نداشتن هیچ حقی را در ایران نشان داده و بگوش دنیا میرسانند.  این فیلم از روی خطرات و گفتهای زهرا فامیل ثریا که بیک نویسنده فرانسوی نقل گشته ساخته شده است.
دراین فیلم هنرمندان ایرانی وسرشناسی در عرصه تصویردر بین الملل مانند شوهره آقداشلو  و  يوسف تيمورى که همه آنرا بانام صمده فیلمهای ایرانی بیاد دارند نقش آفرینی نموده اند.این فیلم به کارگردانی سیروس نورسته و به زبان فارسی ساخته شده است
دیدن این فیلم را به تمامه ایرانیان پیشنهاد میکنیم این فیلم را میتوانید از لینک زیر دانلود نمائید.        برای دانلود کلیک کنید
ادامه مطلب ...

نگرانی دولت بریتانیا از ورود شاه ایران. برگی از تاریخ

0 نظرات
اسناد محرمانه دولت بریتانیا نشان می دهد که مقامات این کشور به شدت با ورود شاه ایران برای اقامت در این کشور مخالف بود.
روز چهارشنبه، 30 دسامبر (9 دی)، تعدادی از اسناد محرمانه دولت بریتانیا که با گذشت زمان مشمول قانون منع محدودیت دسترسی شده انتشار یافته که بعضی از آنها دیدگاه مقامات ارشد دولت این کشور نسبت به امکان درخواست محمد رضا پهلوی، آخرين شاه ایران، برای اقامت در این کشور را منعکس می کند.
این اسناد نشان می دهد که جیمز کالاهان، که از سال 1976 تا مه 1979، یعنی حدود سه ماه پس از سقوط نظام سلطنتی در ایران نخست وزیر بریتانیا بود، اعتقاد داشت که ورود شاه به بریتانیا این کشور را با مشکلات امنیتی شدیدی مواجه خواهد ساخت.
محمد رضا پهلوی روز 16 ژانویه سال 1979 و همزمان با شدت گرفتن تظاهرات مخالفان، همراه با همسرش از ایران خارج شد بود..
براساس اسناد دولت بریتانیا، یکی از نزدیکان وی در تماس با مقامات بریتانیایی گفته بود که شاه تمایل دارد در خانه ای که در نزدیکی لندن خریداری کرده بود اقامت کند.
این فرد اظهار می داشت که شاه از او خواسته "به طور غیر رسمی" از نظر دولت بریتانیا در مورد امکان اقامت احتمالا دایم در این کشور مطلع شود هر چند مشخص نیست که تصمیم شاه در این زمینه تا چه حد جدی بوده است.
در واکنش نسبت به این سئوال، وزارت امور خارجه بریتانیا با ارسال نامه ای به نخست وزیر اظهار داشت که اقامت شاه در این کشور قطعا اوضاع را پیچیده تر کرده و به روابط بریتانیا با دولت های آتی در ایران لطمه خواهد زد.
با توجه به این توصیه، جیمز کالاهان در یاداشتی به تاریخ 19 فوریه، اعلام کرد که لازم است شاه در شرایط کنونی ترتیبات موقت دیگری برای اقامت خود در نظر بگیرد، که به معنی مخالفت با ورود او به بریتانیا بود.
در ماه مه، با شکست انتخاباتی دولت کارگری، دولت محافظه کار به رهبری مارگارت تاچر زمام امور را در دست گرفت و کوتاه مدتی پس از آن، نخست وزیر جدید با موضوع درخواست احتمالی اقامات شاه در بریتانیا مواجه شد.
براساس مدارک انتشار یافته، خانم تاچر در پاسخ به سئوال وزارت امور خارجه در این زمینه، ضمن ابراز حمایت از شاه، دعوت او برای اقامت در این کشور را منتفی دانست.
در یادادشت ارسالی دفتر نخست وزیر به وزارت امور خارجه آمده است که نخست وزیر صراحتا ابراز تاسف کرده است که دولت امکان فراهم کردن شرایط برای پناهندگی زمامداری را ندارد که، از نظر او، همواره یک دوست استوار برای بریتانیا بوده است.
در مدارک منتشر شده آمده است که همزمان، مقامات بریتانیایی در نظر داشتند با اعزام نماینده ای به باهاما، محل اقامت موقت شاه ایران، او را از تصمیم احتمالی سفر به بریتانیا منصرف کنند.
شاه ایران و همسرش در روز 16 ژانویه سال 1979 (26 دی 1357) و همزمان با اوج گیری تظاهرات مخالفان، تهران را با عنوان "سفر برای معالجه" ترک کردند و عازم مصر شدند.
شاه پس از مصر به مراکش سفر کرد و پس از مدتی اقامت در این کشور، به جزایر باهاما و سپس برای مدتی، به مکزیک رفت.
در اکتبر سال 1979، شاه برای درمان عازم آمریکا شد اما ورود او به ایالات متحده به برگزاری تظاهرات ضد آمریکایی در ایران و سرانجام اشغال سفارت ایالات متحده و گروگانگیری کارمندان سفارت در ماه نوامبر انجامید.
در حالی که بحران گروگانگیری همچنان ادامه داشت، شاه در ماه دسامبر آمریکا را ترک گفت و پس از اقامتی کوتاه در پاناما، به مصر رفت و روزهای پایانی عمر خود را به عنوان میهمان رئیس جمهوری این کشور سپری کرد.
محمد رضا پهلوی روز 27 ژوئیه سال 1980 در سن شصت سالگی در مصر درگذشت و جنازه او، پس از تشییع رسمی دولت مصر، در مسجد الرفاعی قاهره به امانت گذاشته شد.
شاه ایران در وصیت نامه خود خواسته است تا جنازه او در خاک ایران دفن شود.
ادامه مطلب ...

صحنه جان سپردن ندا آقا سلطان برنده بهترین فیلم خبری سال شد

0 نظرات
فیلم صحنه جان سپردن ندا آقا سلطان برنده جایزه بهترین فیلم خبری سال شد.
روز سه شنبه، 27 بهمن (16 فوریه)، اسامی برندگان جایزه روزنامه نگاری جورج پولک George Polk برای بهترین فیلم های خبری در سال 2009 انتشار یافت و اعلام شد که تصویربردار ناشناسی که با استفاده از گوشی تلفن همراه صحنه قتل ندا آقا سلطان را در جریان تجمع معترضان به نتیجه انتخابات ایران ضبط کرده و در دسترس جهانیان قرار داده بود بهترین تصویر بردار خبری سال شناخته شده است.صحنه جان سپردن ندا "به تصویری نمادین از مقاومت مردم ایران" تبدیل شده است
به گزارش خبرگزاری آسوشیتد پرس، این نخستین بار است که اهدا کنندگان جایزه جورج پولک فردی ناشناخته را به عنوان یکی از برترین گزارشگران خبری سال بر می گزینند و مورد تقدیر قرار می دهند.جوایز جورج پولاک، که هر ساله توسط دانشگاه لانگ آیلند اهدا می شود، از معتبرترین جوایز برای روزنامه نگاران آمریکایی و خارجی در رشته های مختلف روزنامه نگاری است.جان دارنتون، که سرپرستی هیات اعطا کننده جایزه را برعهده دارد، با صدور بیانیه ای گفته است که اگرچه فیلم کوتاه جان دادن ندا آقا سلطان توسط فردی ناشناخته ضبط و منتشر شد، اما میلیونها نفر در سراسر جهان بیینده آن بوده اند و این اثر به "تصویری نمادین از مقاومت مردم ایران" تبدیل شده است.در این بیانیه آمده است که "اعطای جایزه به این فیلم به منزله بزرگداشت این واقعیت است که در جهان امروز، یک رهگذر عادی مجهز به دوربین تلفن همراه می تواند با بهره برداری از شبکه های اجتماعی اینترنتی حاصل کار خود را در اختیار همگان قرار دهد."
با انتشار این فیلم، تصویر ندا آقا سلطان نمونه ای از کاربرد خشونت کم سابقه بک نظام حکومتی علیه مردم خود در جهان امروز معرفی شد و خشم و انزجار جهانی را علیه سرکوب شهروندان توسط نیروهای امنیتی برانگیخت.
در مقابل، مقامات جمهوری اسلامی هر نوع ارتباط دستگاه های دولتی با این قتل را تکذیب کرده و کسان دیگری از جمله خبرنگاران خارجی، تظاهرکنندگان، رهگذران، یک پزشک شاهد صحنه و نامزد ندا آقا سلطان را به دست داشتن در قتل او متهم ساخته اند.در چند مورد نیز دستگاه های دولتی برای اثبات نظر خود به برگزاری تظاهرات و حتی اجرای تئاتر خیابانی علیه کسانی که متهمان به این قتل خوانده شده اند مبادرت کرده اند که واکنش منفی معترضان و بستگان ندا آقا سلطان را در پی داشته است.
همزمان، با وجود اینکه دولت جمهوری اسلامی محدودیت های شدیدی را در زمینه انتشار و دسترسی مردم به اطلاعات و اخبار تحولات داخلی به اجرا گذاشته است، تهیه و انتشار گزارش های خبری و تصویری اعتراضات مردم توسط شهروندان عادی و با استفاده از وسایل ابتدایی پدیده ای جدید در عرصه اطلاع رسانی و مقابله با سانسور معرفی شده است.
در فهرست برندگان جوایز جورج پولک برای سال 2009، نام دیوید رودز، گزارشگر نشریه نیویورک تایمز نیز دیده می شود که به خاطر گزارش ماجرای ربوده شدن و اسارت خود توسط گروه طالبان مورد تقدیر قرار گرفت.جایزه سالانه جورج پولک در روزنامه نگاری در سال 1948 به یادبود دیوید پولک، گزارشگر شبکه خبری سی بی اس، ایجاد شد که هنگام تهیه خبر از جنگ داخلی یونان جان خود را از دست داد.این جایزه هر ساله به بهترین کار در رشته های مختلف روزنامه نگاری از جمله گزارش خارجی، گزارش رادیویی، گزارش تلویزیونی، گزارش اقتصادی، گزارش کارگری، گزارش اینترنتی، تصویر خبری و چند رشته دیگر اعطا می شود.جایزه ویژه ای هم برای خدمات طولانی در زمینه روزنامه نگاری در نظر گرفته شده است.در میان برندگان جوایز پولک در گذشته اسامی شماری از روزنامه نگاران و گزارشگران برجسته آمریکایی و خارجی دیده می شود.
ادامه مطلب ...

افزایش فشارها بر اوباما درباره حقوق بشر در ایران

0 نظرات
"اوباما، اوباما، یا با اونا، یا با ما" یکی از شعارهای معترضان در یکی از تجمع های پاییز گذشته آنها در ایران بود که به احتمال زیاد به گوش رئیس جمهوری آمریکا هم رسید.
دولت باراک اوباما، وضع حقوق بشر در ایران، بخصوص توسل به زور علیه مخالفان را "نگران کننده" می داند، اما برنامه اتمی ایران را خطری برای منافع آمریکا و "اولویتی" برای ایالات متحده توصیف می کند.
او از سال گذشته یک هدف را در قبال ایران دنبال کرده: تغییر خط مشی اتمی تهران از طریق مذاکره یا تشدید تحریم ها.
اما این روزها کم نیستند چهره هایی "میانه رو" در واشنگتن که مانند "محافظه کاران" دولت آقای اوباما را به حمایت از ایرانیان معترض ترغیب می کنند.
یکی از این چهره ها ریچارد هاس، رئیس موسسه تحقیقاتی شورای سیاست خارجی آمریکا است که در گذشته طرفدار مذاکره با ایران بود، ولی حالا کاخ سفید را به در پیش گرفتن سیاست "تغییر رژیم" از طریق پشتیبانی از مخالفان دولت تشویق می کند.
ماتیو دوس، کارشناس روابط بین الملل وابسته به موسسه لیبرال "مرکز پیشرفت آمریکا"، نیز می گوید تنها ابراز نگرانی یا محکوم کردن لفظی شگردهای "خشن" نیروهای امنیتی علیه مخالفان، سیاستی نیست که منافع ملی آمریکا را تامین کند.
به گفته او "درباره حقوق بشر و دموکراسی در ایران بهتر می شد عمل کرد. دولت اوباما بیش از اندازه حقوق بشر را از مناقشه اتمی تفکیک کرد. می توانست که درباره وضع حقوق بشر محکم تر موضع گیری کند."هنوز معلوم نیست این انتقادهای جناح "چپ" و "میانه رو" چه تاثیری بر موضع دولت اوباما خواهد گذاشت.دولت او سال پیش در اوج ناآرامی ها در ایران، به حمایت مالی از چند گروه مدنی از جمله مرکز اسناد حقوق بشر ایران خاتمه داد.گزارش جدید این مرکز واقع در ایالت کانتیکات، هفته پیش تحت عنوان "عواقب خشن: انتخابات سال 2009 و سرکوب مخالفت ها در ایران" منتشر شد.
پیام اخوان، کارشناس حقوق بین المللی و عضو هیات امنای این مرکز می گوید: "در سطح بین المللی، در پارلمان اروپا و در مجامع دیگر، دولت ها به این نتیجه دارند می رسند که رژیمی که با مردم خودش با خشونت برخورد دارد، رژیم قابل اعتمادی نیست."
وزارت اطلاعات ایران مرکز اسناد حقوق بشر و ده ها سازمان خارجی دیگر را به دست داشتن در وقایع پس از انتخابات متهم کرده است.پیام اخوان مانند بسیاری از فعالان دیگر خواهان اعمال تحریم های بین المللی علیه ایران بخاطر "نقض" حقوق بشر مردم معترض است.این خواسته شاید به زودی در شورای امنیت سازمان ملل متحد برآورده نشود، اما احتمال تحقق آن در کنگره آمریکا قوت گرفته است.چند سناتور آمریکایی از جمله سناتور جمهوریخواه جان مک کین و سناتور دموکرات "مستقل" جو لیبرمن، طرح تحریم اشخاص "ناقض حقوق بشر" در ایران را تدوین کرده اند.سناتور مک کین می خواهد با تصویب این طرح کاخ سفید را موظف کند که اسامی "ناقضان" حقوق بشر در حکومت ایران را در وب سایت های وزارت امور خارجه و وزارت خزانه داری ایالات متحده منتشر و آن ها را مشمول تحریم های آمریکا کند.او روز پنج شنبه (22 بهمن) حمایت معنوی و مادی از ایرانی های معترض را وظیفه اخلاقی آمریکا دانست و گفت: "31 سال است که قابلیت های اقتصادی ایران به هدر رفته و منابع ملتی بزرگ و باافتخار توسط حاکمانی فاسد غارت شده. 31 سال است که این رژیم منافع خود و گروه های تروریستی خارجی را بر نیازهای مردمش ترجیح داده. 31 سال است که در ایران بی عدالتی، محدودیت آزادی و پایمال شدن حیثیت و احترام مردم جریان دارد."
مقام های ایرانی موضع گیری های آمریکا درباره حقوق بشر را متظاهرانه و سیاسی می دانند.
دولت ایران همچنین مجازات های یکجانبه را بی فایده می داند و می گوید تشدید تحریم ها خط مشی این کشور را تغییر نخواهد داد.
با این همه، فعالان جامعه مدنی امکان وضع تحریم هایی علیه ایران در رابطه با حقوق بشر را تحولی مهم ارزیابی کرده اند.
هادی قائمی، از فعالان کمپین بین المللی حقوق بشر ایران می گوید: "تا کنون مساله حقوق بشر مساله قطعنامه ها و تحریم ها نبوده، اما اتفاقات بعد از انتخابات نشان داده که مساله عمده در ایران این جنایت هایی هست که انجام می شود."
دولت آمریکا تشدید تحریم ها علیه سپاه پاسداران و دولت ایران را مد نظر دارد، و در عین حال هدف اصلی این تحریم ها را تغییر موضع اتمی تهران در پای میز مذاکره می داند.در این میان، فعالان جامعه مدنی برای تبدیل وضع حقوق بشر در ایران از یک "نگرانی" به اولویتی مهم برای دولت آمریکا تلاش می کنند.آن ها بیم آن را دارند که دولت اوباما و متحدان غربی آمریکا بخاطر مصالح اتمی در مذاکرات آتی با ایران وضعیت "وخیم" حقوق بشر در این کشور را نادیده بگیرند.
ادامه مطلب ...

کلینتون: ایران در حال تبدیل شدن به دیکتاتوری نظامی است

0 نظرات
در حالی که هیلاری کلینتون، روز دوشنبه در قطر گفت: «دولت آمریکا معتقد است که ایران در حال تبدیل شدن به یک دیکتاتوری نظامی است»
جيمز جونز مشاور ارشد رئيس جمهور آمريکا گفته است که اعمال تحريم‌های بسيار شديد عليه ايران می‌تواند منجر به تغيير رژيم در اين کشور شود.
وزیر امور خارجه آمریکا که روز دوشنبه در دانشگاه کارنگی ملون سخن می‌گفت، افزود که قدرت سپاه پاسدران چنان افزایش یافته که این نهاد عملاً جایگزین دولت شده است.
هیلاری کلینتون روز یکشنبه نیز از جمهوری اسلامی ایران خواسته بود تا در «سیاست خطرناک هسته‌ای» خود بازنگری کند و تأکید کرده بود که موضع ایران انتخاب‌های محدودی برای جهان باقی گذاشته است و این کشور متحمل «هزینه‌های گزافی» خواهد شد. خانم کلینتون که به دنبال جلب حمایت دیپلماتیک کشورهای عربی برای مقابله با برنامه  هسته‌ای ایران است، در نشست جهان اسلام - آمریکا در دوحه قطر گفت که واشینگتن خواهان راه حلی مسالمت‌آمیز است.
وی افزود: «مایلم اشاره کنم که ما به دنبال پیدا کردن راهی برای حل مسالمت آمیز موضوع هستیم و قویا از هر نوع تعامل معنی داری استقبال می کنم، ولی ... نمی‌خواهیم در حالی که آنها در حال ساخت بمب اتمی هستند با آنها توافق کنیم.»
در همین حال جيمز جونز، مشاور ارشد رئيس جمهور آمريکا، روز یکشنبه در  مصاحبه‌ای با شبکه فاکس نیوز آمریکا گفت که «اعمال تحريم‌های بسيار شديد عليه ايران می‌تواند منجر به تغيير رژيم در اين کشور شود.»

آقای جونز افزود: «مشکلات داخلی و خارجی مطمئناً زندگی را برای دولت ایران آسان‌تر نخواهد کرد.»
وی گفت:‌ «تحریم‌های جدید علیه تهران بسیار شدید خواهد بود و این امر می‌تواند به تغییر رژیم در این کشور منجر شود.»
آقای جونز همچنین  اعلام كرد كه ايالات متحده در تلاش است تا در ماه فوریه تحريم‌هاى جديد عليه ايران را به شوراى امنيت سازمان ملل ارائه كند.
ایالات متحده آمریکا و فرانسه پس از اعلام رسمى خبر آغاز غنى‌سازى ۲۰ درصدى اورانیوم از سوى ایران به آژانس بین‌المللى انرژى اتمى، بلافاصله اعلام کردند که دیگر راهى جز تحریم بیشتر تهران باقى نمانده است.
پیش از این برنار کوشنر، وزیر خارجه فرانسه با اشاره به اینکه ایران اصولاً قادر به تولید میله‌هاى سوخت رآکتور تهران نیست، از اقدام ایران با عنوان «باج‌خواهى» نام برده و گفته بود: «از آنجا که مذاکره امکان‌پذیر نیست، تنها کارى که ما مى‌توانیم بکنیم اعمال تحریم است.»
شوراى امنیت سازمان ملل تاکنون با تصویب سه قطعنامه، تحریم‌هایى علیه ایران وضع کرده و از این کشور خواسته است، فعالیت‌هاى مربوط به غنى‌سازى اورانیوم را متوقف کند. ایران با سرپیچى از این خواست‌ها برنامه غنى‌سازى خود را توسعه داده است.
کشورهاى غربى و در رأس آنها آمریکا مى‌گویند ایران در پى تولید جنگ‌افزارهاى هسته‌اى است، اما تهران مى‌گوید، برنامه‌ اتمى‌اش صلح‌آمیز است. رادیو فردا.بی بی سی
ادامه مطلب ...

ويدئوهاي سري 2: در 22 بهمن بر ملت سبز چه گذشت به روايت تصوير

0 نظرات
در 22 بهمن بر ملت سبز چه گذشت به روايت تصوير
(ويدئوهاي سري دوم)  
در 22 خرداد 88 كودتاچيان رايهاي ملت را دزديدند
"و اين بار"
در 22 بهمن 88 حكومت جور كالبدهاي سبز ملت را به نفع خود دزديدند
"اما!"
آيا براستي باور دارند كه روح ملتي سبز و آزاديخواه را نيز ميتوان با حرامي سركوب كرد؟!!!

**براي مشاهده ويدئوها بر روي هر تصوير كليك كنيد**



















ادامه مطلب ...

ويدئوهاي سري 1: در 22 بهمن بر ملت سبز چه گذشت به روايت تصوير

0 نظرات
در 22 بهمن بر ملت سبز چه گذشت به روايت تصوير
(ويدئوهاي سري اول)
الملك يبقى مع الكفر و لا يبقى مع الظلم
(حكومتها ممكن است كافر باشند و دوام يابند اما اگر ظالم باشند دوام نخواهند يافت)
عد الله الذين آمنوا و عملوا الصالحات لهم مغفرة و اجر عظيم
(كسانى كه خدا را انكار كنند و آيات او را تكذيب نمايند از اصحاب دوزخند)
در 22 خرداد 88 كودتاچيان رايهاي ملت را دزديدند
"و اين بار"
در 22 بهمن 88 حكومت جور كالبدهاي سبز ملت را به نفع خود دزديدند
"اما!"
آيا براستي باور دارند كه روح ملتي سبز و آزاديخواه را نيز ميتوان با حرامي سركوب كرد؟!!!

** براي مشاهده ويدئوها بر روي هر تصوير كليك كنيد **
















ادامه مطلب ...

تجمع خانواده بازداشت شدگان 22 بهمن مقابل اوین

0 نظرات
بر اساس آمار غیر رسمی حدود 250 دختر در میان دستگیر شدگان وجود دارد و آمار دستگیر شدگان مرد بسیار بیشتر از این است. مقامات رسمی هنوز آمار دقیق بازداشت شدگان 22 بهمن را اعلام نکرده اند.
به گزارش هم میهن، به گفته برخی از شاهدان عینی به دلیل کمبود جا در زندان اوین تعدادی از بازداشت شدگان روز عاشورا از اوین آزاد شده اند.
خانواده های بازداشت شدگان از بعد از ظهر پنج شنبه به تدریج برای پیگیری وضعیت نزدیکان خود در برابر بازداشتگاه نیروی انتظامی در خیابان وزرا و همچنین زندان اوین جمع شده بودند.
با آغاز شب، رفته رفته بر تعداد خانواده ها افزوده شد. به گفته خانوادها، بیتشر بازداشت شدگان در فلکه دوم صادقیه و خیابان های اطراف دستگیر شده اند.
این گزارش حاکی است، در ساعات پایانی شب، به تدریج برخی از بازداشت شدگان از اوین آزاد شدند. اغلب آزاد شدگان دختران جوان بودند.
بیشتر آزاد شدگان به وسیله خودروهای «ون» از در اصلی زندان خارج شده و در زیر پل بزرگ راه _ جایی خانواده ها در انتظار ایستاده بودند _ آزاد می شدند.
برخی از این افراد در گفتگو با هم میهن، رفتار صورت گرفته با خود در طول بازداشت را «خوب» و «مودبانه» توصیف کردند.
ادامه مطلب ...

گزارش از کنفرانس مطبوعاتی در مقر سازمان ملل

0 نظرات
روز جمعه ۲۳ بهمن در حالی که تنها سه روز تا جلسه رسیدگی به وضعیت پرونده ایران در زمینه حقوق بشر از سوی شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد باقی است، در مقر این سازمان در ژنو نشستی خبری درباره ایران برگزار شد. در این نشست خانم‌ها شیرین عبادی، برنده جایزه صلح نوبل، و شادی صدر، حقوق‌دان و فعال در حوزه زنان و همچنین آقای لویی ژوآنه، از گروه کاری «بازداشت‌های خودسرانه» شورای حقوق بشر سازمان ملل که سال ۲۰۰۳ از ایران بازدید کرده بود، حضور داشتند.
به گزارش دویچه وله، شیرین عبادی در این جلسه بار دیگر از ایران خواست که به تعهدات بین‌المللی خود در قبال کنوانسیون‌های مختلف اعم از کنوانسیون «حقوق مدنی و سیاسی» که به آن‌ها پیوسته، احترام بگذارد. وی از ایران خواست که در برخورد با مخالفان خود حداقل به قوانین داخلی این کشور پایبند بماند.

عبادی گفت: «امسال دولت ایران درخواست ورود به شورای حقوق بشر را داده است. یعنی در حقیقت می‌خواهد به عنوان یک عضو شورا به پرونده حقوق بشر سایر کشورها رسیدگی کند. اما با مطالعه‌ای مختصر بر پرونده حقوق بشر ایران این سوال مطرح می‌شود که آیا این کشور صلاحیت قضاوت درباره دیگر کشورها را دارد یا خیر.»
او با تاکید بر این‌که برخی دیگر از اعضای شورای حقوق بشر هم از پرونده درخشانی در زمینه حقوق بشر برخوردار نیستند، گفت: «اما حداقل حکومت‌هایشان تلاش دارند که وضعیت را بهتر کنند. ولی در ایران موضوع کاملاً برعکس است، یعنی ما هر سال یک قدم به عقب می‌رویم.»
هشت خانواده در گروگان
خانم عبادی در ادامه صحبت‌های خود در این کنفرانس مطبوعاتی گفت: «ایران حتی قوانینی را که خود تصویب کرده اجرا نمی‌کند، از جمله هفته گذشته اکثر دستگیری‌ها در ساعت سه نیمه شب انجام گرفته است. یعنی ساعت سه نصف شب مراجعه کرده‌اند به خانه مردم و تنها به جرم نوشتن یک مقاله فردی را دستگیر کرده‌اند. این شیوه دستگیری حتی بر خلاف قوانین داخلی ایران است.»
وی در ادامه با برشمردن سریع موارد اخیر نقض آشکار حقوق بشر در ایران، به موضوعی که خود آن را «گروگان‌گیری» نامید، پرداخت. عبادی گفت:‌ «برای این‌که فعالان را تحت فشار قرار دهند، بستگان نزدیک آن‌ها را دستگیر می‌کنند. در این‌باره مایل‌ام اشاره کنم به مورد آقای توسلی که از اعضای نهضت آزادی ایران است. قبلاً به حزب ایشان فشار آورده بودند که خود را منحل اعلام کنند و وقتی او از این کار خودداری کرد، نیمه شب رفتند و دو دختر ایشان را دستگیر کردند. آقای توسلی گفت من فعال سیاسی هستم، چرا دخترهایم را که هیچ فعالیتی ندارند دستگیر می‌کنید. اما فایده‌ای نداشت. چون می‌دانستند که توسلی سال‌ها در زندان بوده و می‌تواند مقاومت کند، اما آیا وقتی دو دختر جوان آدم گروگان گرفته شده باز هم می‌شود مقاومت کرد؟»
عبادی خبر داد که اکنون در ایران هشت خانواده گروگان در زندان‌های کشور دارند. او تاکید کرد: «در ایران خواست مردم دموکراسی و حقوق بشر است. این خواست قابل احترام است. مردم ما مسالمت‌آمیز رفتار می‌کنند اما با خشن‌ترین وضع سرکوب می‌شوند. سوال من این است که تا به کی می‌توان جوانان را دعوت به آرامش کرد. باید هر چه سریع‌تر جلوی این وضع گرفته شود. درخواست من این است که گزارش‌گر ویژه برای ایران در نظر گرفته شود که مدام رفتارهای حکومت ایران را پیگیری کند و گزارش تهیه کند تا درباره ایران در سطح جهان مدام گفت‌وگو شود.»
از کار شبکه‌های برون‌مرزی ایران جلوگیری کنید

وقتی شیرین عبادی در نشست امروز گفت: «امروز باید اقدام عاجل شود، فردا دیر است.» وی از طرف خبرنگار یکی از رسانه‌های خبری با این سوال رو به رو شد که چرا می‌گوید فردا دیر است. عبادی در توضیح گفت: «بیش از هشت ماه است که حکومت گوشش را بر صدای مردم بسته است. مسالمت‌آمیزترین اعتراض‌های مردمی را به خشن‌ترین نوع ممکن جواب ‌می‌دهد. تا ابد نمی‌شود از جوانی که خشونت می‌بیند خواست که صبوری کند. ممکن است صبرشان تمام شود و یک فاجعه حقوق بشری اتفاق افتد.»

عبادی هشدار داد «قبل از این‌که ایران به زیمباوه‌ای دیگر بدل شود»، باید از سوی جامعه جهانی با ارسال گزارشگرهای ویژه و یا اقداماتی از این دست، اقدامی عاجل درباره نقض گسترده حقوق بشر در کشور انجام گیرد.
وی در پاسخ به خبرنگار دیگری که از سفر رئیس‌جمهور برزیل به ایران در بهار آینده و نظر وی دراین‌باره سوال می‌کرد، گفت: «من اساساً معتقد به دیالوگ هستم. بنابراین هیچ اشکالی در این‌که رئیس‌جمهور برزیل یا دیگر روسای دولت‌ها به ایران بروند نمی‌بینم. خوب است، فقط یک شرط دارد. شرط‌ اش این است که در کنار دیدار با آقای احمدی‌نژاد یک بار هم با خانواده افرادی که دستگیر شده‌اند دیدار کنند، با فعالان حقوق بشر، با خبرنگاران مستقل صحبت کنند و مذاکرات‌شان با دولت ایران فقط درباره مسایل اقتصادی نباشد، بلکه راجع به حقوق بشر هم با دولت ایران صحبت کنند.»
او سپس با نقد عملکرد فعلی جامعه جهانی و با رد دو راهی تحریم اقتصادی و یا حمله نظامی گفت: «من نه تنها با حمله نظامی موافق نیستم که با تحریم‌های اقتصادی هم موافق نیستم چون فقط باعث می‌شود وضعیت مردم بدتر شود و دولت خود با حمایت‌های چین و روسیه می‌تواند از این تحریم‌ها فرار کند. خواهش من در مقابل این است که ابزار سرکوب به ایران ندهید. شرکت‌هایی مثل نوکیا و زیمنس، ابزار تکنولوژیک شنود و کنترل ندهند، دیگران اسلحه به ایران ندهند. خیلی از کسانی که امروز در زندان‌ها هستند به خاطر همین ابزارهای کنترل و سرکوبی که از خارج به ایران فروخته شده، الآن در زندان‌ها هستند.»
او همچنین در تشریح راه‌های جایگزین تحریم‌های اقتصادی گفت: «دولت ایران با ارسال پارازیت مانع دسترسی مردم در داخل از کشور به کانال‌های تلویزیونی نظیر صدای آمریکا و بی بی سی می‌شود. جدا از این‌که این پارازیت‌های قوی برای سلامتی مضر هستند، این کار سانسور اطلاعات هم هست. دولت ایران به زبان‌های غیرفارسی شبکه‌های تلویزیونی‌ دارد. می‌توان به شبکه‌های برون‌مرزی‌اش بخاطر این‌که خود این کشور قایل به آزادی بیان نیست و مدام پارازیت می‌فرستد، اجازه کار نداد.»
هدف تنبیه مردم ایران است، یا حکومت ایران؟
 برنده جایزه نوبل صلح بارها در طول پاسخگویی به سوالات خبرنگاران از راه‌های پیشنهادی خود به کشورهای دیگر جهان در مقابله با ایران درباره نقض حقوق بشر از سوی این کشور صحبت کرد. او از جمله  از «تحریم سیاسی» به عنوان جایگزینی برای تحریم‌های اقتصادی سخن گفت. عبادی توضیح داد: «منظور من از تحریم سیاسی، قطع رابطه کشورهای دنیا با ایران نیست، بلکه سفرای کشورهای اروپایی باید از ایران فرا خوانده شوند و سطح رابطه سیاسی با ایران از سفارت به سطوح پایین‌تر انتقال یابد.»

شیرین عبادی گفت: «از این طریق ضمن این‌که با ایران قطع رابطه نکرده‌اید، اما به حکومت ایران نشان داده‌اید که حقوق بشر برایتان محترم است.» وی افزود: «متاسفم که در برخی موارد می‌بینم که به جای این‌که حکومت را تنبیه کنند، مردم ایران تنبیه می‌شوند. اشاره من به صدور ویزا برای مردم ایران و دانشجویان ایرانی است که خیلی سخت شده است. بچه‌های ما که می‌خواهند بیایند درس بخوانند یا در سمینارها شرکت کنند، یا وقتی خبرنگاران و مدافعان حقوق بشر ما می‌خواهند ویزا بگیرند، با مشکل مواجه می‌شوند. اما در مقابل همان کشورهایی که به دانشجویان ما به سختی ویزا می‌دهند، از ارکستر ایران و فوتبالیست‌های ایرانی و بچه‌های وزرا به راحتی استقبال می‌کنند.»
عبادی با بالا بردن صدای خود این سوال را در مقابل چشم ده‌ها خبرنگار رسانه‌های جهان مطرح کرد که: «شما اروپایی‌ها جواب دهید که مردم را می‌خواهید تنبیه کنید یا حکومت ایران را؟»
شادی صدر: ایران به پرونده سعید مرتضوی رسیدگی کند
شادی صدر، حقوق‌دان و فعال در حوزه زنان، دیگر سخنران کنفرانس خبری بررسی وضعیت ایران در مقر سازمان ملل متحد در ژنو بود. او با بیان مقدمه‌ای درباره بازداشت اخیر خود در ایران قبل از خروجش از کشور، سه خواسته اصلی خود را مطرح کرد. او گفت اگر قرار است که دوشنبه هفته آینده کشورهای مختلف دنیا پیشنهاداتی را برای ارتقای وضعیت حقوق بشر ایران به این کشور ارایه دهند، من هم پیشنهادات خود را اینجا مطرح می کنم.
شادی صدر گفت: «در قانون خود ایران مواردی برای حمایت از حقوق اساسی زندانیان در نظر گرفته شده است. می‌خواهم که ایران به این قوانین داخلی و بین‌المللی احترام بگذارد. نظیر دسترسی به وکیل، ملاقات منظم با خانواده و همچنین نگه داری در سلول‌های عمومی نه سلول‌های انفرادی.»
صدر در ادامه گفت: «پیشنهاد بعدی من برای ایران این است که به پرونده سعید مرتضوی دادستان سابق تهران که جزو متهمان پرونده زندان مخفی کهریزک نیز است، هر چه سریع تر رسیدگی کند. و خواسته نهایی‌ام رسیدگی فوری به وضعیت حقوق زنان در ایران است.»
در این نشست خبری از شادی صدر درباره کمپین ضد سنگسار در ایران پرسیده شد که وی پاسخ داد: «هدف عمده این کمپین متوقف کردن سنگسار و حذف آن از قانون مجازات اسلامی است و در سه سالی که کمپین فعالیت داشت توانستیم، از ۱۲ مورد که ۱۰ نفر آنان زن بودند را از سنگسار نجات دهیم.»
وی افزود: «با تلاش‌های این کمپین و تلاش‌هایی که پیش از آن صورت گرفته بود در پیش‌نویس قانون مجازات اسلامی جدید سنگسار حذف شده است. اما هنوز این نگرانی وجود دارد که آن تعداد زیادی که هم‌اکنون در زندان‌های سراسر ایران محکوم به سنگسار هستند تا اجرایی شدن قانون جدید حکم‌شان اجرا شود.»
وی از دیگر نگرانی فعالان ضد سنگسار ایران اینطور سخن گفت: «با این‌که کلمه سنگسار از پیش‌نویس قانون جدید حذف شده است، اما همچنان زنای محصنه جرم است و نگرانی ما این است که به جای سنگسار مجازات اعدام برای این جرم اجرا شود که هزینه بین‌المللی کمتری هم برای ایران دارد و کمتر هم مشخص می‌شود.»
شادی صدر تاکید کرد: «تلاش ما اساساً تا زمانی که از روابط خارج از ازدواج جرم‌زدایی نشود، ادامه دارد.»
در نشست خبری روز جمعه در ژنو همچنین لویی ژوآنه، از گروه کاری بازداشت‌های خودسرانه شورای حقوق بشر سازمان ملل شرکت داشت. او که سال ۲۰۰۳ از ایران بازدید کرده بود، به اختصار درباره زندان‌های غیرقانونی که از هر نوع بازرسی و گزارش‌دهی به دور است سخن گفت.
ادامه مطلب ...

ادامه دستگیری ها،فشارها و اخراج ها در دانشگاه شیراز

0 نظرات
تعداد زیادی از دانشجویان اجازه ورود به دانشگاه را ندارند و همچنین دادگاه شمار زیادی از دانشجویان دانشگاه شیراز در روز های اخیر برگزار شده است تا بر شدت فشار ها در روز های اخیر افزوده شود فعالان دانشجویی دانشگاه شیراز به کمپین گفته اند که این دانشگاه  هفته آینده به طور ضمنی تعطیل شده است. به گفته این دانشجویان این تعطیلی برای جلوگیری از بروز اعتراضات احتمالی در روز های پس از ۲۲ بهمن صورت می گیرد .
به گزارش کمپین بین المللی حقوق بشر درایران، درجریان دستگیری‌های صورت گرفته درآستانه فرارسیدن ۲۲ بهمن، حمدالله نامجو دانشجوی دانشگاه شیراز بازداشت شد.بعد از چند روز بی‌خبری طی تماس تلفنی با خانواده وی مشخص شد که او قبل از ۲۲ بهمن توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده است.او در حالی برای بار سوم بازداشت می شود که بیش از ۱ سال می باشد که اجازه ورود به دانشگاه را نداشته است. او رییس شاخه دانشجویی ستاد مهدی کروبی در استان فارس بوده و از فعالین دانشجویی و نشریاتی دانشگاه شیراز محسوب می شود و سردبیر نشریه دانشجویی متن در دانشگاه شیراز می باشد.لازم به ذکر است که او سال گذشته به مدت۲ هفته و تابستان امسال پس از انتخابات به مدت یک ماه بازداشت شد.
عبدالله داودیان فعال دانشجویی و نشریاتی دانشگاه شیراز هم از خوابگاه اخراج شده که او نیز در سال های گذشته با احضار به دادگاه و محرومیت از تحصیل روبرو بوده است. تعداد دیگری از دانشجویان هم به دانشگاه ممنوع الورود شده اند که آمار دقیقی در دست نیست.
احکام کمیته انضباطی از شمارش خارج شده و اخیرا احسان هاشمی دیگر فعال دانشجویی دانشگاه شیراز با صدور حکم ۲ ترم تعلیقی و با توجه اینکه سال گذشته هم از تحصیل محروم شد ، عملا از دانشگاه اخراج شده است به طوری که حکم اخراج وی شفاها به خانواده اش ابلاغ گردیده است.او که در روز ۱۳ آبان به طرز وحشیانه ای دستگیر شد و همچنین به دادگاه انقلاب احضار شده است و حکم جلب وی از طرف دادگاه انقلاب صادر شده است.
سعید خسرو آبادی دانشجوی کار شناسی ارشد جامعه شناسی هم برای بار دوم با ۱ ترم ممنوعیت از تحصیل روبرو شده است که به این ترتیب می توان گفت از دانشگاه اخراج شده است. کاظم رضایی نیز که از روز ۱۳ آبان بازداشت شده است بیش از ۱۰۰ روز است که در بازداشتگاه اداره اطلاعات شهر شیرازنگهداری می شود و از پرونده وی اطلاع دقیقی در دست نیست.خبرگزاری هرانا
ادامه مطلب ...

رنجنامه یکی از متهمان محکوم به اعدام پرونده انفجار حسینیه شیراز

1 نظرات
رنجنامه یکی از متهمان محکوم به اعدام پرونده انفجار حسینیه شیراز


هرانا - ماجرای من از ساعت 10:30 شب 24/1/87 خورشیدی آغاز شد که برادرم محسن، در منزل به من گفت چند ساعت قبل در یک حادثه بمب گذاری مشارکت کرده است، برادرم که در آن موقع 17 سال سن بیشتر نداشت به همراه شخصی به نام مجید راستگو، علی اصغر پشتر، حسینیه سید الشهدای شیراز را منفجر کرده بود ولی نه در ساخت بمب شرکتی داشت و نه در طراحی آن ،  تنها مجید راستگو را تا حسینه مشایعت کرده بود، حادثه مرموزی که به اصطلاح از سوی انجمن پادشاهی هدایت میشد ولی در این حادثه  مردان و زنان و کودکان بیگناه کشته های یک فتنه شوم داخلی بودند. 
از آن روز انفجار تا روز دستگیری، من به خاطر مهر و عطوفت برادری مقدار اندکی پول که بیشتر از دویست هزار تومان نبود به برادرم کمک کردم آنهم به خاطر اینکه او در تهران گرسته و تشنه و خسته از بی کسی رنج میکشید، محسن فقط یک طعمه برای سناریوی شومی بود که در داخل طراحی شده بود. من در تاریخ 14/2/87 توسط مامورین اداره اطلاعات شیراز دستگیر شدم و در آنجا اعترافاتی از من می خواستند که حتی اطلاعی از آن نداشتم. بعد از چندین روز، من و بی گناهان دیگری مثل علی زاهد و چند نفر دیگر را به اطلاعات اوین منتقل کردند و در آنجا به خاطر برادر بودنم متحمل شکنجه های سختی شدم. بسیار فحش و ناسزا شنیدم اما هنوز یک برادر ماندم، سوالهای زیادی از من شد اما بعد از مدتی مشخص شد که من هیچ اطلاعی یا مشارکتی در انفجار حسینیه نداشتم و حتی رابطه ای یا شناختی با مجید راستگو نداشتم حتی در سوالاتی که در بازجویی ها از من، از مجید یا محسن داشتند بازجویان وزارت اطلاعات به این نتیجه رسیدند که بنده حتی خبرم از جریانات ایشان قبل از انفجار نداشتم .
همچنین هیچ گونه آشنایی با تشکیلات انجمن پادشاهی نداشتم چه رسد به اینکه عضویتی در آن داشته باشم تنها نتیجه ای که وزارت اطلاعات به آن رسید و من آنرا قبول داشتم آن بود که بنده مقدار کمی پول برای محسن به تهران فرستادم، در طول بازجویی ها در بند 209 اتهامات محاربه، افساد فی الارض، اقدام علیه امنیت کشور از طریق معاونت در بمب گذاری به بنده وارد گشت و مرا به این اتهامات واهی 11 ماه در بازداشت نگه داشتند.در طول این مدت وزارت اطلاعات هیچ گونه مدرکی مستدل مبنی بر اینکه بنده از جریان انفجار قبل از وقوع آن خبر داشته ام پیدا نکرد و تنها گناه من کمک 200 هزار تومانی به برادر کوچکم بود، اکنون بنده از سوی شعبه 15 دادگاه انقلاب تهران به اتهامات واهی محاربه ، افساد فی العرض، عضویت در انجمن پادشاهی، تلاش برای براندازی نظام و کمک مالی به گروه های ضد انقلاب ، محکوم به اعدام شدم و در برابر چوبه دار ایستاده ام.
آیا اتهامم برادر بودن است؟ آیا اگر برادری به برادر کوچک تر از خود برای امرار معاش چند روزش کمک مالی نماید حال او هر جرمی مرتکب شده باشد، محکوم به اعدام است؟آیا می خواهند من را تنها به جرم برادر بودنم اعدام کنند؟  آری من برادرم و تا آخرین نفس برادر خواهم ماند! 
آیا حق من از زندگی این است ؟
م. الف
24 بهمن ماه 1388
بند 1 – زندان رجایی شهر کرج
ادامه مطلب ...

دو تن از اعضای خانواده نبوی بازداشت شدند

0 نظرات

هرانا - مامورین وزارت اطلاعات به خانواده نبوی در قم و سمنان یورش بردند و خانم مهری نبوی در قم و آقای سید ظهور نبوی را در سمنان دستگیر و به سلولها انفرادی بازداشتگاه وزارت اطلاعات منتقل کردند.
به گزارش فعالین حقوق بشر و دموکراسی، در پی مراجعه ماموران وزارت اطلاعات به منازل خانواده نبوی در قم و سمنان، دو تن بازداشت و به اداره اطلاعات منتقل شدندصبح روز چهارشنبه 21 بهمن ماه ماموران وزارت اطلاعات در یک اقدام هماهنگ با مراجعه به منزل سید ظهور نبوی وی را بازداشت و به سلول انفرادی زندان مرکزی سمنان منتقل کردند، ماموران وزارت اطلاعات منزل وی را مورد بازرسی قرار داده و کامپیوتر و سایر وسایل شخصی او را نیز ضبط نمودند.همچنین در اقدامی مشابه در قم نیز ماموران به منزل علی نبوی مراجعه نموده و همسر وی خانم مهری نبوی را بازداشت و به اداره اطلاعات منتقل نمودند.
بازجویان وزارت اطلاعلات همچنین حداقل 3 عضو دیگر این خانواده را در سمنان به اداره اطلاعات سمنان احضار کردند و به مدت 12 ساعت تحت بازجوئی قرار دادند.
لازم به یادآوری است در حال حاضر 2 عضو این خانواده خانم عاطفه نبوی در بند زنان و سید ضیاء نبوی در بند 350 زندان اوین زندانی هستند.در ماههای اخیر خانواده نبوی در شهرهای تهران،سمنان و قم بارها مورد یورش مامورین وزارت اطلاعات قرار گرفتند و تعدادی از اعضای این خانواده دستگیر و به بازداشتگاههای وزارت اطلاعات منتقل شدند که تعدادی از آنها با سپردن وثیقه سنگین از زندان آزاد شده اند و تعدادی دیگر دارای حکم تعلیقی سنگین هستند.
ادامه مطلب ...

بازداشت امین نظری در راه بیمارستان و انتقال وی به زندان اوین

0 نظرات
یکی دیگر از اعضای دفتر تحکیم وحدت در روز 22 بهمن بازداشت شد.
به گزارش کمیته گزارشگران حقوق بشر، وی که برای جراحی آخرین مهره کمر خود به درمانگاه می رفت توسط پلیس دستگیر و به زندان اوين منتقل گرديده است.
شاهدان عيني از وخامت حال اين فعال داشجويي حکايت مي کنند. به گفته اين شاهدان، وضعيت جسماني امين نظري به دليل وجود عفونت شديد بسيار وخيم بوده و به مراقبتهاي ويژه بهداشتي و درماني در خارج از زندان نيازمند است.
امين نظري در تابستان امسال نيز پس از انتخابات به همراه 20 دانشجوي ديگر دانشگاه بوعلي سيناي همدان دستگير گرديد و در اثر شکنجه هاي وارده دست وي شکسته و به شدت آسيب ديده بود.لازم به ذکر است، مهدي عربشاهي، بهاره هدايت؛ مرتضي سيمياري و ميلاد اسدي ديگر اعضاي شوراي مرکزي دفتر تحکيم هستند که در اوين نگهداري مي شوند.
ادامه مطلب ...

محکومیت یک فعال سیاسی کرد به زندان و تبعید

0 نظرات
هرانا- یکی از فعالین کرد اهل سقز به تحمل یک سال حبس و 2 سال تبعید در دادگاه انقلاب محکوم شد.
به گزارش آژانس خبری موکریان، بختیار خوشنام که دانش آموخته علوم سیاسی دانشگاه زنجان می باشد حدود یک ماه پیش از سوی نیروهای امنیتی در سقز بازداشت و پس از محاکمه توسط دادگاه انقلاب این شهر به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام براساس ماده 500 قانون مجازات اسلامی به یک سال زندان و براساس ماده 20 قانون مجازات به 2 سال اقامت اجباری در شهر سیرجان کرمان محکوم گردید.
گفتنی است که بختیار خوشنام که پیشتر نیز چند بار بازداشت شده بود ، هم اکنون در زندان مرکزی سقز تحمل حبس می نماید.
ادامه مطلب ...

امیرحسین فتوحی در شب 22 بهمن ماه بازداشت شده است

0 نظرات
امیر حسین فتوحی دانشجوی محروم از تحصیل ساعت 11 شامگاه 22 بهمن ماه بازداشت و به بند 209 زندان اوین منتقل شد
به گزارش هرانا،  در پی مراجعه ماموران وزارت اطلاعات به منزل پدری امیر حسین فتوحی ضمن بازداشت نامبرده و بازرسی منزل برخی از وسایل شخصی وی ضبط شد.
در حکمی که به عنوان حکم قضایی توسط پدر امیرحسین فتوحی رویت شده هیچ اسمی از فرزندش برده نشده و تنها حکمی کلی برای بازداشت روئیت شده است.
طبق آخرین گزارشات امیرحسین فتوحی هم اکنون در بند 209 زندان اوین به سر می‌برد و تنها اجازه یک تماس تلفنی کوتاه نیز با خانواده‌اش داشته است. کماکان از اتهام و دلیل دستگیری وی اطلاعی در دست نیست.
ادامه مطلب ...

پرونده ایران در شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو سوئيس

0 نظرات

نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد روز دوشنبه در ژنو سوئيس آغاز به کار می‌کند. شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد، يکی از زير مجموعه‌های مجمع عمومی اين  سازمان است که در سال ۲۰۰۶ ميلادی به ابتکار کوفی عنان، دبيرکل وقت سازمان ملل متحد، تشکيل شد.

به گزارش رادیو فردا، قرار است در اين نشست،‌وضعيت حقوق بشر در ۱۶ کشور عضو سازمان ملل متحد، ‌از جمله جمهوری اسلامی ايران، مورد بررسی قرار گيرد.

کشورهای ديگری نيز که قرار است پرونده حقوق بشر آنها از سوی ۴۷ عضو اين نهاد سازمان ملل متحد بررسی شود، قطر، نيکاراگوئه، ايتاليا، السالوادور، گامبيا، بوليوی، فيجی، سان مارينو، قزاقستان، آنگولا، ماداگاسکار، عراق، اسلوونی، مصر و بوسنی هرزگوين هستند.

مدت زمانی که برای اين اقدام اختصاص داده شده، پنج روز است.

بر اساس گزارش‌ها، کار رسيدگی به وضعيت حقوق بشر ايران، روز دوشنبه با قرائت گزارش ويژه کميسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد درباره عملکرد هر يک از ۱۶ کشور مورد بررسی شورای حقوق بشر آغاز می شود.

پس از آن، نماينده جمهوری اسلامی ايران گزارشی را قرائت خواهد کرد و سپس نوبت نمايندگان ۴۷ کشور عضو شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد می‌رسد تا در خصوص گزارش نماينده جمهوری اسلامی ايران اظهار نظر کنند.

وضعيت حقوق بشر در ايران در شرايطی مورد بررسی قرار می گيرد که حدود دو ماه پيش، خانم ناوی پيلای کميسر  عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد از نگارش نامه‌ای به دولت جمهوری اسلامی خبر داد و گفت: «‌خواستار احترام به حق اعتراض به عنوان يکی از آزادی‌های بنيادی بشری شده‌ايم.»

خانم پيلای همچنين در گفت‌وگويی با خبرگزاری رويترز از آنچه تشديد روند سرکوب در ايران خواند، انتقاد کرد.

با اين همه،‌ خبرگزاری دولتی «‌ايرنا» با اشاره به ديدار محمد جواد لاريجانی، مشاور رئيس قوه قضاييه و نماينده جمهوری اسلامی در نشست سال جاری شورای حقوق بشر، با خانم پيلای در ژنو نوشت که وی از فرايند دموکراتيک در امور سياسی، اقتصادی و فرهنگی ايران و نهادينه شدن مردم سالاری دينی سخن گفته است.

بر اساس اين گزارش، آقای لاريجانی بر اراده مسئولين جمهوری اسلامی «‌در حمايت و ارتقای حقوق بشر و شفافيت در نظام مردم سالاری دينی» تأکيد کرد.

ايرنا در گزارش خود نوشت که خانم پيلای با قدردانی از نقش و مشارکت موثر جمهوری اسلامی ايران در مباحث و تحولات بين‌المللی حقوق بشری،‌ بر ضرورت پايبندی کشورها به تعهدات برخاسته از معاهدات حقوق بشری و اهميت حق آزادی بيان تأکيد کرد.

به نظر می‌رسد که اين سخنان کميسر امور حقوق بشر سازمان ملل متحد اشاره‌ای به تحولات اخير در ايران بوده است.

در بيش از هشت ماهی که از آغاز اعتراض‌های خيابانی مخالفان دولت و جنبش سبز در ايران می‌گذرد، ده‌ها نفر کشته و اعدام، هزاران نفر بازداشت و صدها نفر زندانی شده‌اند.

از جمله بازداشت‌شدگان، فعالان سياسی و مدنی هستند که به فعاليت‌های مسالمت‌آميز اعتقاد دارند، اما از سوی جمهوری اسلامی ايران به اقدام عليه امنيت ملی، تجمعات غيرقانونی و حتی جاسوسی متهم شده‌اند.

در اين ميان، اعدام‌های اخير با اعتراض گسترده فعالان و سازمان‌های حقوق بشری، سياسی و مدنی در ايران و جهان مواجه شده است.

خانم پيلای در ديدار محمدجواد لاريجانی همچنين با اشاره به پذيرش اعلاميه جهانی حقوق بشر و کنوانسيون حقوق کودک از سوی ايران، خواستار بازنگری در خصوص صدور و اجرای برخی از احکام قضايی در اين زمينه شد.

در ساليان اخير، ايران به دليل اعدام کودکان زير ۱۸ سال و يا نوجوانانی که در سنين زير ۱۸ سالگی اقدام به جرايم سنگين کرده‌اند، مورد انتقاد گسترده در داخل و خارج قرار داشته است.

در اين حال، بر اساس ساز و کار شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد، قرار است که در نشست ژنو، تمامی اطلاعات، مدارک و عناصر جمع‌آوری شده از ايران  و کشورهای ديگر توسط سازمان‌های غيرحکومتی و شخصيت‌های معتبر در زمينه حقوق بشر به اطلاع  شورا برسد.

در اين ارتباط، شيرين عبادی، رئيس کانون مدافعان حقوق بشر و برنده جايزه صلح نوبل، چند روز پيش در گزارشی به کميسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد با اشاره به اينکه  «‌هموطنان»‌او « پاسخ اعتراضات مسالمت‌آميز خود را با گلوله و زندان دريافت می‌کنند»، نوشت: «تعداد کثيری از فعالان سياسی، مدنی و حتی فرهنگی‌با دلايل واهی بازداشت شده و برخی از آنان با محاکمه‌ای‌ چند ساعته و پشت درهای بسته محکوم به اعدام شده‌اند.»

خانم عبادی همچنين بدرفتاری شديد با زندانيان سياسی، ‌بازداشت ده‌ها روزنامه‌نگار و دانشجو،‌ بدرفتاری با غير مسلمانان، ضرب و شتم و بازداشت دراويش گنابادی و نيز پرونده‌های کيفری برای فعالان حقوق زنان را مورد انتقاد قرار داد و افزود: «کارگران و معلمان به علت شرکت در اتحاديه‌های صنفی و اعتراض به کمبود دستمزد، متهم به ماجراجويی و اغتشاش شده و تعدادی از آنان در زندان به سر می‌برند و تعداد کثيری نيز شغل خود را از دست داده‌اند.»

‌رئيس کانون مدافعان حقوق بشر در گزارش خود وضعيت مدافعان حقوق بشر را بدتر از ساير فعالان توصيف کرد و نوشت: «‌مسئولين حکومتی تحت هيچ شرايطی مايل نيستند اخبار نقض حقوق بشر به خارج از ايران درز کند و به همين دليل اکثر مدافعين حقوق بشر شناخته شده ايران يا در زندان هستند يا ممنوع الخروج شده يا مجبور شده اند به طريق مخفی‌و زير زمينی‌زندگی کنند و متأسفانه برای چند نفر از آنان نيز به اتهام محاربه، کيفر خواست صادر شده که جزای چنين جرمی‌اعدام است.»

شيرين عبادی با اشاره به حرکت مسالمت‌آميز بودن مردم ايران برای برقراری دموکراسی و حقوق بشر، به نمايندگان کشورهای عضو شورای حقوق بشر هشدار داد که در صورت ادامه سياست‌های سرکوب‌گرانه و کشتار مردم بی‌دفاع، هر لحظه بيم آن می‌رود که فاجعه‌ای به بار آيد که نه تنها آرامش ايران، بلکه منطقه را بر هم زند.

برنده جايزه صلح نوبل خواستار آن شد تا برای بررسی وضعيت حقوق بشر در ايران گزارشگر ويژه‌ای تعيين شود.

خانم عبادی در پايان گزارش خود خواستار آن شد تا نمايندگان کشورهای عضو به هر شيوه ممکن، دولت جمهوری اسلامی ايران را وادار کنند تا قطعنامه‌های مجمع عمومی‌سازمان ملل متحد در مورد نقض حقوق بشر در ايران را اجرا کند و گزارشگران حقوق بشر را به ايران راه دهد و با آنان همکاری کند.
 

درخواست خانم عبادی در حالی مطرح شد که فاطمه آليا، رئيس کميته حقوق بشر مجلس شورای اسلامی، از کميسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد برای بازديد از جمهوری اسلامی ايران دعوت کرد که مورد استقبال خانم پيلای قرار گرفت.

اين دعوت در حالی صورت گرفت که خانم آليا يکی از نمايندگانی است که چند هفته پيش همراه با ۳۶ نماينده ديگر مجلس خواستار اجرای طرح معروف به « اعدام، پنج روز پس از صدور حکم» شد.

اين طرح اعتراض‌های گسترده‌ای را در ايران به دنبال داشته است.

از سوی ديگر، فعالان و گروه‌های حقوق بشر ايرانی در خارج از کشور خود را برای برگزاری تجمع اعتراضی در مقابل مقر سازمان ملل متحد در ژنو آماده کرده‌اند.

در همين ارتباط، قرار است که اين تجمع اعتراضی از روز دوشنبه با شرکت نمايندگانی از گروه‌های حقوق بشری و مدنی ايرانی در خارج، از کشورهای اروپايی و آمريکا آغاز شود
ادامه مطلب ...

44 روز بی خبری دو خانواده از سرنوشت فرزندانشان

0 نظرات
نگهداری علیرضا فیروزی و سورنا هاشمی دو تن از دانشجویان محروم از تحصیل دانشگاه زنجان پس از گذشت 44 روز در بازداشتگاه نامعلوم همچنان ادامه دارد.

خبرگزاری هرانا - دو فعال دانشجویی و محروم از تحصیل که از روز 12 دی ماه در شهر ارومیه ناپدید شده اند پس از تائید دفتر معاونت دادستانی تهران از بازداشتشان همچنان در بازداشتگاه نامعلوم نگهداری می شوند.

به گزارش هرانا، هفته گذشته پس از مدت ها سرگردانی دو خانواده هاشمی و فیروزی در مراجعه به ارگان های مختلف امنیتی و قضایی در شهرهای چون تهران و ارومیه سر انجام در روز 21 بهمن در پی مراجعه پدر سورنا هاشمی به دفتر معاونت دادستانی تهران بازداشت این دو فعال دانشجویی را تائید و به ایشان قول داده شد که بزودی آنان را به بند عمومی زندان اوین منتقل خواهند نمود، اما پس از گذشت 5 روز از گفته دفتر معاونت دادستانی همچنان این دو فعال دانشجویی در مکان نامعلومی و در بازداشت بسر می برند.

لازم به یادآوریست، عليرضا فيروزی فعال دانشجوی و سورنا هاشمی از دانشجويان ليبرال دانشگاه زنجان که در پی قصد تجاوز معاونت دانشجویی به يکی از دانشجويان زنجان از صحنه فيلم برداری نموده و به همين اتهام از دانشگاه اخراج و به حبس تعليقی محکوم شده بودند.
ادامه مطلب ...

بازداشت 7 عضو یک خانواده

0 نظرات
در موج بازداشت های هفته گذشته که در آستانه سالروز 22 بهمن صورت گرفت، 7 عضو یک خانواده بازداشت شدند.

به گزارش نوروز، به نقل از وبلاگ شخصی یکی از اعضای این خانواده؛ دو روز پس از بازداشت بنفشه و جمیله دارالشفایی، دو خواهری که از فعالان عرصه هنری هستند، صفورا تفنگچی ها و ابوالحسن دارالشفایی، مادر و پدر این دو دختر جوان نیز با احضار دوباره به دفتر پیگیری وزارت اطلاعات بازداشت شدند.ماموران امنیتی خانه اعضای این خانواده را پس از بازداشت دختران آنها مورد تفتیش قرار دادند.

از سوی دیگر، توران کبیری نیز پس از بازداشت پسر خود یاشار دارالشفایی، فعال دانشجویی به همراه کاوه دارالشفایی دیگر پسر خود برای بار دوم بازداشت شد.

توران کبیری و کاوه دارالشفایی در هفته گذشته و همزمان با بازداشت "یاشار" دستگیر شده ، اما یکروز پس از آن آزاد شدند. این مادر و فرزند برای بار دوم بعداز بازداشت ابوالحسن دارالشفایی و همسرش دستگیر و به زندان اوین منتقل شدند.

گفتنی است، ابوالحسن دارالشفایی عموی یاشار و کاوه است. وی که در راهپیمایی روز جهانی کارگر نیز بازداشت شده و بیش از یکماه در سلول انفرادی محبوس بود، روز گذشته با خانواده همسر خود تماس گرفته و ضمن اعلام اینکه در زندان اوین است از آنها خواسته تا برای او وکیل اختیار کنند.

از دیگر اعضای بازداشتی این خانواده هنوز خبری در دست نیست. تنها بنفشه دارالشفایی روز سه شنبه در تماس کوتاهی از حضور خود در زندان اوین خبر داده است.

گفتنی است، یاشار دارالشفایی، فعال دانشجویی نیز پیش از این و در روز 13 آبان در خیابان کریم خان بازداشت شده بود و مدت دو هفته در زندان اوین اسیر بود.
منبع خبر :  خبرگزاری هرانا
ادامه مطلب ...

آنها پیروز نیستند چرا که نتوانسته اند جنبش سبز را خاموش کنند

0 نظرات

آنها پیروز نیستند چرا که نتوانسته اند جنبش سبز را خاموش کنند

آنها پیروز نیستند چرا که نتوانسته اند جنبش سبز را خاموش کنند و برای جلوگیری از بالندگی آن در 22 بهمن ناگزیر شده اند همۀ ظرفیت خود را بکار بگیرند و با این حال همچون تلاش ناکامشان برای مصادرۀ 40 میلیون شرکت کنندۀ ادعایی در انتخابات گذشته نمی توانند انبوه شرکت کنندگان در راهپیمائی 22 بهمن را به نام خود ثبت کنند. حضور اعضاء جنبش سبز در راهپیمائی 22بهمن همانند شرکتشان در انتخابات گذشته اشتباه نبوده است و اگر کسانی در این راهپیمائی شرکت نکرده باشند اشتباه کسانی را مرتکب شده اند که در انتخابات گذشته شرکت نکردند ولی پس از آن خود را جزء جنبش سبز نامیدند.
کلمه: علی شکوری راد عضو جبهه مشارکت ایران اسلامی در یادداشتی که سایت نوروز آن را منتشر کرد به ارزیابی راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال پرداخت و نوشت:
جنبش سبز در زورآزمایی سیاسی خود با جناح حامی دولت در راهپیمائی ۲۲بهمن موفق به غلبه نشد و سبزها که اعلام کرده بودند با نماد سبز در این راهپیمائی شرکت می کنند علی رغم حضور گسترده نتوانستند بطور عمومی از نماد سبز استفاده کنند و این مسأله موجب شد حامیان دولت جمعیت آنها را به نفع خود مصادره کنند و در تبلیغات رسمی آنها را موافق وضعیت موجود قلمداد کنند. این یک زورآزمائی در شرایط برابر نبود که نتیجۀ آن بتواند ارزیابی واقعیت جامعه را بدست بدهد و آنچه نصیب جناح حامی وضع موجود شده است صرفا یک برد تبلیغاتی است و نه از میدان بدر کردن جنبش سبز.
در حالی که آنها از ابزار و امکانات و امنیت بسیار زیاد برای برنامه ریزی و سازماندهی برخوردار هستند معترضین از هرگونه امکانی محروم شده اند و از هیچ امنیتی حتی برای یک تلفن زدن برخوردار نیستند. با این حال هشت ماه است که جنبش اعتراضی مردم زنده است و علی رغم همۀ فشارها بالیده است و این خود پیروزی کمی نیست. پیروزی واقعی برای آنها خاموش کردن اعتراضات مردمی است و برای جنبش اعتراضی بقا و بالندگی. آنها پیروز نیستند چرا که نتوانسته اند جنبش سبز را خاموش کنند و برای جلوگیری از بالندگی آن در ۲۲ بهمن ناگزیر شده اند همۀ ظرفیت خود را بکار بگیرند و با این حال همچون تلاش ناکامشان برای مصادرۀ ۴۰ میلیون شرکت کنندۀ ادعایی در انتخابات گذشته نمی توانند انبوه شرکت کنندگان در راهپیمائی ۲۲ بهمن را به نام خود ثبت کنند. حضور اعضاء جنبش سبز در راهپیمائی ۲۲بهمن همانند شرکتشان در انتخابات گذشته اشتباه نبوده است و اگر کسانی در این راهپیمائی شرکت نکرده باشند اشتباه کسانی را مرتکب شده اند که در انتخابات گذشته شرکت نکردند ولی پس از آن خود را جزء جنبش سبز نامیدند. همانها که اکنون بیشترین سرخوردگی ها را فریاد می کنند و خواسته یا نا خواسته در جهت تبلیغات رسمی دولت حرکت می کنند.
موسوی هرگز بیانیه نداد و سازماندهی نکرد که مردم با نماد سبز و یا شعارهای متمایز در راهپیمائی شرکت کنند. دعوت او به حفظ هویت، مسالمت و پرهیز از شعارهای ساختار شکنانه بود. سایر رهبران و احزاب حامی جنبش سبز نیز همین ها را خواستند و اعلام کردند. هیچ کس پوستری چاپ یا توزیع نکرد که بر روی آنها شعارها و یا عکس رهبران جنبش سبز نقش بسته باشد. هیچ کس پارچۀ سبز بین مردم پخش نکرد. هیچ بلندگویی در اختیاراعضاء جنبش سبز نبود. هیچ تشکیلاتی هیچ سازماندهی ای برای چگونگی حضور سبزها نکرد و وسیلۀ نقلیه برایشان مهیا نکرد. ولی تا دلتان بخواهد آنها ترسانده شدند. بازداشت های شبانه تا شب آخر ادامه داشت. سایت ها فیلتر و مجاری اطلاع رسانی مسدود بود. بسیاری از افراد موثر در بازداشت بودند و تمام ارتباط گیری ها تحت کنترل بود. احزاب و تشکلها فقط بخاطر صدور بیانیه هایی که فقط در سایت های فیلتر شده منتشر شده بودند، تهدید و اعضاء آنها احضار شدند. اما باز ترس و واهمه از حضور سبزها غوغا می کرد. تهران هرگز این تعداد نیروی امنیتی و انتظامی بخود ندیده بود. آنها هر چه در توان داشتند بکار گرفتند تا صدایی از کسی برنیاید. هر پنجاه قدم یک بلندگو گذاشتند که پیوسته صدا و سرود از آن پخش می شد تا مبادا صدای دیگری بگوش برسد و قدم به قدم در حاشیه راهپیمائی نیروهای لباس شخصی بیسیم بدست ایستاده بودند. پلاکارد، پوستر و پرچم آنقدر بود که اگر کسی نماد سبزی هم استفاده می کرد به چشم نمی آمد. سرانۀ اقلام تبلیغاتی برای هر یک از حامیان دولت و وضع موجود به مراتب بیش از یک بود و اگر کسی ادعا بکند کسی از آن سو نبود که یکی از اقلام رسمی تبلیغاتی راهپیمائی را دست نگرفته باشد، گزاف نگفته است و اگر هم کسی ادعا کند که هر کس نمادی بدست نداشت لاجرم سبز بوده است ، گزاف نگفته است.
سبز ها آمدند اما هویت خود را آشکار نکردند. برخی بخاطر آنکه ۲۲ بهمن را روز وحدت می دانستند و نه ابراز اختلاف، برخی برای پرهیز از بروز خشونت توسط نیروهای امنیتی و انتظامی و آسیب دیدن خانواده ها و برخی نیز از سر ترس و بیم برخورد وبازداشت. هیچ یک از اینها شایستۀ نکوهش نیست. همه باید تلاش کنند هزینه اعتراض و مبارزه برای استیفیای حق به حداقل برسد. وقتی هزینه بالا برود عده ای به حاشیه می روند و این خواست طرف مقابل است. بر خلاف بی صبری ها، بی حوصلگی ها، وبعضاً نق و نوق های روشنفکر مآبانه که در برخی مطالب سایت ها دیده می شود، آنچه در ۲۲ بهمن اتفاق افتاد اگرچه برای طرف مقابل برد محسوب شده است اما برای جنبش سبز شکست نبود، بلوغ بود. آنها آماده شده بودند برای درگیری و سرکوب و ما درست تشخیص دادیم و درگیر نشدیم. نان در گیری را نه جنبش سبز می خورد و نه نیروهای دلسوز طرف مقابل. نان درگیری را آنهایی می خورند که با چاپ هفته نامه هایی بنام “همت” نشان دادند که جز به متلاشی کردن کشور نمی اندیشند.
وقتی از رهپیمائی به خانه برمی گشتم از مقابل صف نیروهای ضد شورش که باطوم در دست داشتند و ساعتها سر پا ایستاده بودند رد شدم. یک نفر که بنظر می رسید سبز باشد از یکی از آنها پرسید آیا شما مردم را می زنید؟ او با حزن پاسخ داد بخدا قسم نمی خواهیم. سپس توجه کردم! هوا صاف و تمیز بود اما تعدادی از آنها ماسک سفید زده بودند. ترس بود یا شرم، نفهمیدم
ادامه مطلب ...

خبرگزاری هرانا 48 ساعت پس از معرفی دومین جدید مجددا فیلتر شد

0 نظرات
خبرگزاری هرانا 48 ساعت پس از معرفی دومین جدید مجددا از سوی کمیته فیلترینگ مسدود شد.

خبرگزاری هرانا - اولین خبرگزاری تخصصی حقوق بشر از سوی کمیته فیلترینگ جمهوری اسلامی پس از 48 ساعت مجددا فیلتر شد.

به گزارش هرانا، در راستای نقض سیستماتیک حقوق بشر و جلوگیری از گردش آزاد اطلاعات، کمیته فیلترینگ، خبرگزاری هرانا را برای هفتمین بار برای استفاده کاربران ایرانی ممنوع کرد.

تلاش غیرقانونی برای مسدود کردن دسترسی کاربران به این تارنما در حالی است که خبرگزاری هرانا بعنوان اولین خبرگزاری تخصصی حقوق بشر ایران تنها به بازتاب و نشر گزارشات مربوط به حقوق بشر می پردازد.

در همین رابطه آدرس بدون فیلتر ذیل جهت دسترسی کاربران محترم معرفی میشود   http://hra-news2.info
ادامه مطلب ...

مهسا جزینی با خانواده خود در زندان ملاقات کرد.

0 نظرات
خبرگزاری هرانا - مادر یکی از بازداشت شدگان در 18 بهمن شهر اصفهان با این روزنامه نگار در بند ملاقات کرد.
به گزارش کلمه مادر مهسا جزینی روزنامه نگار و فعال زنان که درتاریخ ۱۸ بهمن در اصفهان بازداشت شده از ملاقات با وی خبر داد و گفت:روحیه مهسا خوب بود و در بند عمومی به همراه ۸ نفر نگهداری می شود.
وی با بیان اینکه هنوز از اتهامات مهسا خبر نداریم گفت:مهسا در بند عمومی و با مجرمان مالی و چک نگهداری می شود.
مادر این روزنامه نگار تصریح کرد:در ملاقاتی که با مهسا داشتم او همچنان دلمشغولی زنان را دارد و از من خواسته برای دختر یکی از هم بندانش لباس بچه گانه و برای دو نفر دیگر از هم سلولی هایش لباس هایی بخرم که در ملاقات بعدی برایشان ببرم.
وی خاطرنشان کرد:فعالیت های روزنامه نگاری مهسا و پیگیری مسایل زنان کاملا شفاف و در چارچوب قانون بوده و ما امیدوار هستیم هرچه سریعتر مهسا را آزاد کنند.
ادامه مطلب ...

شیرین عبادی گزارشی از وضعیت نقض حقوق بشر ایران به سازمان ملل متحد ارسال کرد

0 نظرات
شیرین عبادی گزارشی از وضعیت نقض حقوق بشر ایران به سازمان ملل متحد ارسال کرد
جنبش راه سبز (جرس) :شیرین عبادی با ارسال گزارشی به سازمان ملل متحد ضمن اشاره به وضعیت معترضان در ایران باردیگر به زندانیان سیاسی و نبود حقوق مدنی در ایران اشاره کرده و خواستار رسیدگی آن سازمان شده است.
عبادی همچنین با اشاره به اعدام های اخیر در ایران شرایط را برای سایر زندانیان سیاسی خطرناک توصیف کرده است .
عبادی این گزارش را به بهانه تشکیل جلسه ای‌ در شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد، برای رسیدگی به وضعیت حقوق بشر در ایران، تهیه کرده است .
در این جلسه نماینده جمهوری اسلامی ایران به مدت یک ساعت گزارشی را قرائت کرده و سپس نوبت به نمایندگان کشورهای عضو شورا می‌‌رسد تا نسبت به آن اظهار نظر کنند.
این مدافع حقوق بشر به این علت که گزارش دولت ایران در برگیرنده تمامی حقایق نیست این گزارش را برای کمیسر عالی‌ حقوق بشر ارسال کرده است.گفتنی است که این جلسه 26 بهمن ماه در ژنو برگزار می شود.
متن گزارش به این شرح است :
خانم پیلای کمیسر عالی‌ محترم حقوق بشر
اعضای محترم شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد
هر چند قبلا نیز به دفعات کتباً و حضوراً وضعیت رو به وخامت حقوق بشر در ایران را متذکر شده بودم، ولی‌ لازم می‌‌دانم که در آستانه رسیدگی به گزارش دولت جمهوری اسلامی ایران در پانزدهم فوریه ۲۰۱۰ مجددا توجه سرکار و هم چنین اعضای محترم شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد را به موارد زیر جلب کنم:
هموطنان من روزهای سختی را پشت سر گذاشته اند، پاسخ اعتراضات مسالمت آمیز خود را با گلوله و زندان دریافت می کنند- فیلم ها، عکس‌ها و شاهدان فراوانی بر خشونت‌های دولتی تاکید می‌‌نمایند و حتی در چند مورد قاتلین با دلیل و مدرک کافی‌ شناسائی و به مقامات دولتی و مردم معرفی‌ شده اند ولی متاسفانه هیچ اقدامی در جهت دستگیری قاتلین و حتی کاهش خشونت‌ها از سوی قوه قضائیه و سایر مسئولین حکومتی انجام نگرفته است.
تعداد کثیری از فعالین سیاسی، مدنی و حتی فرهنگی‌ با دلایل واهی دستگیر شده و برخی‌ از آنان را با محاکمه ای‌ چند ساعته و پشت درهای بسته محکوم به اعدام نموده اند - طبق اعلام رسمی‌ دولت جمهوری اسلامی ایران، تا کنون چهار تن‌ از آنان اعدام شده اند و بیش از ۲۵ نفر دیگر در انتظار لحظه موعود هستند.
با زندانیان سیاسی بسیار بد رفتاری می‌‌شود تا حدی که چند نفر از آنان نیز در زندان و زیر شکنجه جان سپرده اند. زندانیان سیاسی حتی از حقوق اندکی که قانون برای زندانیان عادی و مجرمین خطرناک در نظر گرفته است، نیز محروم هستند. برخی‌ از آنان به علت کهولت و یا بیماری در معرض خطر جدی قرار دارند که از آن جمله می‌‌توان به دکتر ابراهیم یزدی و دکتر محمد ملکی‌ و مهندس بهزاد نبوی اشاره کرد که دو نفر اول با سنی‌ قریب به هشتاد سال و بیماری سرطان و سومی با بیماری قلبی در شرایط غیر بهداشتی زندان بسر میبرند. آنان محروم از درمان بوده و هر لحظه بیم از دست رفتنشان می‌‌رود و دردناک تر آن که زندانیان سیاسی بیمار که نیازمند معالجات هستند منحصر به این سه تن‌ نبوده و بیش از ۶۰ نفر آنها باید در بیمارستان بستری شوند.
ایران تبدیل به زندان بزرگ روزنامه نگارانی شده که گناهی جز اطلاع رسانی ندارند و در حال حاضر ۳ ۶ نفر روزنامه نگار و عکاس خبری در زندان هستند.
دانشجویان ایرانی با کوچکترین انتقاد روانه زندان شده و یا از تحصیل محروم می‌‌گردند.
زنان ایران که خواهان تساوی حقوق هستند متهم به براندازی نظام جمهوری اسلامی شده و برای بیش از یکصد نفر از آنان پرونده کیفری ایجاد شده است.
کارگران و معلمین به علت شرکت در اتحادیه‌های صنفی و اعتراض به کمبود دستمزد متهم به ماجراجوئی و اغتشاش شده و تعدادی از آنان در زندان بسر میبرند و تعداد کثیری نیز شغل خود را از دست داده اند.
نه تنها با غیر مسلمانان بدرفتاری می‌‌شود از جمله بهائیان ایران از ابتدای تاسیس حکومت جمهوری اسلامی ایران حتی اجازه تحصیل در دانشگاه را نداشته اند، بلکه حتی پیروان تشیع که مذهب رسمی‌ ایران است، نیز از خشونت‌های دولتی در امان نیستند، از جمله می‌‌توان به ضرب و شتم و بازداشت دراویش گنابادی اشاره کرد.
و درد ناک تر آن که اخیرا برای تحت فشار قرار دادن فعالین سیاسی و اجتماعی، یک یا چند تن‌ از بستگان آنان را گروگان می‌‌گیرند تا با ایجاد فشار روانی‌ بر فعالین به اهداف غیر قانونی خود دست یابند که در این ارتباط می‌‌توان به دستگیری دو دختر آقای توسلی - یکی‌ از فعالین سیاسی ایران- اشاره کرد و متاسفانه تا کنون هشت خانواده به این سرنوشت دچار شده اند.
و در این میان وضعیت مدافعان حقوق بشر از همه بدتر است زیرا مسئولین حکومتی تحت هیچ شرایطی مایل نیستند اخبار نقض حقوق بشر به خارج از ایران درز کند و به همین دلیل است که اکثر مدافعین حقوق بشر شناخته شده ایران یا در زندان هستند یا ممنوع الخروج شده یا مجبور شده اند به طریق مخفی‌ و زیر زمینی‌ زندگی کنند و متاسفانه برای چند نفر از آنان نیز به اتهام محاربه کیفر خواست صادر شده است که جزای چنین جرمی‌ اعدام است.
در چنین شرایطی مردم بی پناه ایران، با برخورداری از بلوغ سیاسی خود ، بطور مسالمت آمیز بر خواست‌های بر حق خویش که همانا دموکراسی و حقوق بشر است پای فشرده و استقامت می‌‌کنند.
سئوال من از شما نمایندگان کشورهائی که عضو شورای حقوق بشر هستید آن است که تا چه زمان می‌‌توان جوانان را به آرامش دعوت کرد؟ صبر و حوصله مردم ایران هر چند زیاد ولی‌ بی‌ انتها نیست. در صورت تکرار وقایعی که در چند ماه گذشته اتفاق افتاد و ادامه سیاست های سرکوب گرانه و کشتار مردم بی دفاع هر لحظه بیم آن می رود که فاجعه ای به بار آید که نه تنها آرامش ایران بلکه منطقه را بر هم زند- بنا براین برای چندمین بار درخواست می‌‌کنم به هر شیوه ممکن دولت جمهوری اسلامی ایران را وادار سازید تا قطع نامه‌های مجمع عمومی‌ سازمان ملل متحد را که در مورد نقض حقوق بشر در ایران صادر شده است خصوصاً قطع نامه مورخ دسامبر ۲۰۰۹، را اجرا کرده و گزارشگران حقوق بشر به ویژه در زمینه بازداشت‌های خودسرانه، آزادی بیان، آزادی ادیان و حقوق زن را به ایران راه داده و با آنان همکاری کنند.
همچنین تقاضا مندم برای بررسی وضعیت حقوق بشر در ایران گزارش گر ویژه ای‌ تعیین کنید تا بطور مرتب رفتار حکومت را رصد کرده و با تذکرات به موقع و راه کار هایی که توصیه می‌‌کند به خاتمه بحران سیاسی و خشونت‌های رو به تزاید دولتی کمک کند.
همکاران ارجمند توجه داشته باشید که هر یک از ما در قبال تاریخ پاسخ گو و مسئول هستیم، مبادا که فردا در قبال ملتی بی‌ پناه شرمنده زد و بند‌های سیاسی خود باشیم. شیرین عبادی
مدافع حقوق بشر و برنده جایزه صلح نوبل در سال ۲۰۰۳
ادامه مطلب ...

گزارش حقوق بشر” نهادینه شده” حاکمان ایران در آینه جهانی!

0 نظرات


گزارش حقوق بشر” نهادینه شده” حاکمان ایران در آینه جهانی!
هدی امیدوار
شبکه جنبش راه سبز(جرس): در حالی که صدها فعال سیاسی، استاد دانشگاه، روزنامه نگار ومردم معترض به انتخابات ریاست جمهوری در زندانهای ایران در بدترین شرایط بسر می برند ، جواد لاریجانی دبير ستاد حقوق بشر در ديدار با كميسر عالي حقوق بشر سازمان ملل در ژنو گفت:امروز شاهد به ثمر نشستن و" نهادينه شدن" بزرگترين دستاورد انقلاب يعني "مردمسالاري ديني" در جمهوري اسلامي ايران هستيم.

 
این سخنان چکیده ای از گزارش ایران به سازمان ملل می باشد که در دیدار نماینده ایران با کمیسرعالی حقوق بشر سازمان ملل بیان شده است. گزارشی که  پیش از همه با واکنش شدید عفو بین الملل روبه رو شد. حسيبه حاج صحراوی، مدير بخش خاورميانه و شمال آفريقای عفو بين‌الملل تصریح کرد که "به نظر می‌رسد که مقام‌های ايرانی يا از واقعيت خبر ندارند و يا نمی‌خواهند بدان اذعان کنند."

مدير بخش خاورميانه و شمال آفريقای عفو بين الملل افزوده است که گويی هيچ بحران حقوق بشری [در ايران] وجود ندارد و آنچه که هست فقط انتقاد است که آن هم تنها با انگيزه سياسی مطرح می‌شود.
 
پیشگامی ایران در عرصه حقوق بشر!!
 
محمد جواد لاریجانی كه به منظور ارائه گزارش جمهوري اسلامي ايران در قالب سازوكار «بررسي دوره‌اي جهاني» شوراي حقوق بشر* در رأس هيئتي عاليرتبه در ژنو به سر مي‌برد، در دیدار با پيلاي كميسر عالي حقوق بشر سازمان ملل در حالی از "مساعي و تلاش مستمر نهادهاي ذيربط متولي حمايت و ارتقا و نظارت بر رعايت حقوق بشر در سطح ملي، و پيشگامي و مشاركت مؤثر و مبتكرانه جمهوري اسلامي ايران" سخن گفت که فعالان حقوق بشر، اعضای انجمن دفاع از آزادی مطبوعات، روزنامه نگاران و فعالان در عرصه حقوق کودک و زنان، اساتید دانشگاه و...شبانه از خانه هایشان دزدیده شده و در انفرادی و حبس بسر می برند.
 
در همین حال شیرین عبادی در مورد وضعیت فعالان حقوق بشر در گزارشی به سازمان ملل گفته است:" در این میان وضعیت مدافعان حقوق بشر از همه بدتر است زیرا مسئولین حکومتی تحت هیچ شرایطی مایل نیستند اخبار نقض حقوق بشر به خارج از ایران درز کند و به همین دلیل است که اکثر مدافعین حقوق بشر  شناخته شده ایران یا در زندان هستند یا ممنوع الخروج شده یا مجبور شده اند به طریق مخفی‌ و زیر زمینی‌ زندگی کنند و متاسفانه برای چند نفر از آنان نیز به اتهام محاربه کیفر خواست صادر شده است که جزای چنین جرمی‌ اعدام است."
 
گزارشی از بزرگترین زندان جهان
 
لاريجاني  دبیر کمیته حقوق بشر قوه قضاییه است. طی ماههای اخیر که عدم رعایت اولیه ترین حقوق انسانی در بازداشتگاهها، اعمال شکنجه و بازداشتهای شبانه و .... حتی محافظه کارترین افراد را هم به سخن در آورد، این برادر لاریجانی ها که گوی سبقت را در اظهار نظر در باره مسایل سیاسی از همگان ربوده بود، حتی " یک جمله" در رابطه با حقوق زندانیان و خانواده های آنان بیان نکرد. اکنون او نماینده ایران در ژنو است و می خواهد گزارش حقوق بشر ارایه دهد. بشری که به یمن " کرامات" امثال لاریجانی در ایران از هیچ حقی برخوردار نیست که نیاز به " گزارش داشته باشد.
 
وی از نقض حقوق بشر در زمان شاهنشاهی درحالی انتقاد کرده است که جمهوری اسلامی  پس از چین بالاترین رقم اعدام را در کارنامه خود دارد و این کشور بعنوان " بزرگترین زندان روزنامه نگاران" معرفی شده است. تنها طی هشت ماهه اخیر، بیشترین واکنشها از سوی سازمانها حقوق بشر در خصوص رفتارحکومت با "شهروندان" صادر شده و جامعه جهانی تاکنون بارها از اعمال خشونت عریان علیه معترضان ابراز نگرانی شدید کرده است.
 
فاجعه حقوق بشر در ایران
 
چندی پیش  «کمپین بین‌المللى حقوق بشر در ایران»، ۱۰۹ سازمان مستقل طرفدار حقوق بشر و فعال در حوزه جامعه مدنى از سراسر جهان روز بیستم آبان ماه با ارسال نامه‌اى خطاب به هیات‌هاى نمایندگى و وزراى امور خارجه کشورهاى عضو سازمان ملل با اشاره به «نقض گسترده حقوق بشر» در ایران به ویژه پس از انتخابات ریاست جمهورى خرداد ماه خواستار توصیه آنها به جمهورى اسلامى ایران «براى رعایت حقوق مردم ایران در چارچوب قوانین بین‌المللى» شده‌اند.
 
از سوی دیگر سازمان عفو بین الملل از جمله سازمانهایی است که همواره علیه نقض بی شمار آزادی بنیادی، حقوق شهروندی، آزادی ادیان، محاکمات عادلانه، اعدام نوجوانان ، رفتاربا زنان و صدها مورد دیگر علیه ایران بیانیه داده و خواستار اصلاح امور شده است. طی چند ماه گذشته نیز تعدد قطعنامه ها و اظهارات مقامات برجسته و بین المللی حقوق بشرعلیه اقدامات مقامات ایران علیه مردم بی پناه سیر نجومی داشته و روزی نیست که اخبارایران تیتر یک رسانه های جهان را به خود اختصاص ندهد.
 
دیده بان حقوق بشر، از سازمان های مدافع حقوق بشر نیز در گزارشی کوتاه پیرامون وضعیت حقوق بشر در چند کشور حوزه خلیج فارس در سال 2009، از آنچه که سرکوب مردم ایران توسط حکومت این کشور در جریان اعتراضات پس از انتخابات بحث برانگیز ریاست جمهوری خوانده به شدت انتقاد کرده و گفته است که این وضعیت "به یک فاجعه حقوق بشری" مبدل شده است.
در بخشی از این گزارش در مورد ایران که با عنوان "نا آرامی بعد از انتخابات ایران اینک یک بحران تمام عیار حقوق بشری است" آمده است که سپاه پاسداران، شبه نظامیان بسیج و ماموران پلیس جمهوری اسلامی به شکلی خودسرانه و بدون مبنای قانونی به بازداشت هزاران تن از شرکت کنندگان در تظاهرات صلح آمیز و معترضان از جمله دانشجویان، فعالان حقوق زنان، حقوقدانان و مدافعان برجسته حقوق بشر در ایران مبادرت کرده اند.
دعوت حقوق بشری یا...؟!
 
لاریجانی در این دیدار از خانم پيلاي در حالی دعوت به سفر از ایران کرد که تاکنون درخواست   نمایندگان سازمان ملل برای بازدید از این کشور بی جواب مانده است. گفتنی است که مانفرد نوواک، نماینده سازمان ملل متحد در امور شکنجه و فیلیپ آلستون،نماینده این نهاد در امور "اعدام های فراقانونی، بدون محاکمه و خودسرانه" رسما ازایران خواسته اند که به این کشور سفر کنند، ولی هنوز منتظر پاسخ دولت ایران هستند. اما بنظر می رسد که ایران پذیرش نمایندگان سازمان ملل را مغایر با استقلال و حاکمیت ملی می داند و تمامی گزارش های سازمان های حقوق بشر را با انگیزه سیاسی و تحت تاثیرکشورهای غربی می داند.

پیش از این نیز سازمان های طرفدار حقوق بشر از بانکی مون، دبير کل سازمان ملل متحد، در خواست کردند تا برای بررسی خشونت عليه معترضان به انتخابات به ايران سفر کند يا فرستاده ای را به این کشور اعزام کند.
 

 قرار است روز دوشنبه 15 فوريه، وضعيت حقوق بشر ايران در اجلاس ژنو مورد بررسی قرار گيرد و محمدجواد لاريجاني، دبيرستاد حقوق بشر ايران و هيات همراه نماینده ملتی باشند که در بزرگترین زندان جهان بسر می برد. فردا در مقابل سازمان ملل، گروههای مدافع حقوق بشر گرد هم می آیند تا دروغ بزرگ حاکمان ایران درباره حقوق بشررا برملا کنند.
اینک دوپرونده ایران روی میز سازمان ملل قرار دارد. از یک سو، بلندپروازی هسته ای حاکمان ایران که صبر جامعه جهانی را به سر آورده و می رود تا ایران را با تحریم های بیشتری روبه رو کند و از سوی دیگر نقض ابتدایی ترین حقوق انسانی که از خرداد ماه تاکنون به نقطه اوج خودرسیده است. لاریجانی در حالی گزارش " حقوق بشر " " نهادینه شده" حاکمان ایران را در اجلاس ژنو می خواند که "عکس پیکر شکنجه شده و مضروب " علی کروبی بر صفحه اول روزنامه های غربی خودنمایی می کند. باید دید صبر جامعه جهانی کی به سر می آید و دنیا در برابر حکومتی که بر شهروندان خود " رحم" ندارد چه واکنشی نشان می دهد.
ادامه مطلب ...

مجمع روحانیون: افرادی فرصت‌طلبانه درصدد مصادره حضور ميليوني مردم به نفع اغراض حقير خود هستند

0 نظرات
مجمع روحانیون: افرادی فرصت‌طلبانه درصدد مصادره حضور ميليوني مردم به نفع اغراض حقير خود هستند
تقدیر مجمع روحانیون از حضور سبزمردم در حماسه 22 بهمن
شبکه جنبش راه سبز (جرس):مجمع روحانيون مبارز به‌منظور قدرداني از حضور پرشور مردم در روز 22بهمن ماه بيانيه‌اي صادر كرد. به گزارش ایلنا در بخشی از این بیانیه مجمع روحانيون مبارز از يكايك هموطنان به‌ويژه همراهان اصلاح‌طلب كه به‌‌رغم همه بي‌مهري‌هابا حضور آگاهانه و مسوولانه خويش به استمرار حماسه 22 بهمن همت گماردند، تشكر کرد.
در اين بيانيه آمده است:صدور بيانيه‌ها و فراخوان همه تشكل‌ها و احزاب و گروه‌هاي درون نظام و شركت يكپارچه زنان، مردان، پيران و جوانان و حتي كودكان ايراني در همايش عظيم و جشن بزرگ 22 بهمن و تاكيد بر شعار محوري «استقلال، آزادي، جمهوري اسلامي» نشاني درخشان از حيات سياسي و نشاط اجتماعي و اراده خلل‌ناپذير مردم سرافراز ايران بر اي تداوم انقلاب اسلامي و ساختن ايراني بهتر و آبادتر بود.
بیانیه می افزاید: گرچه با كمال تاسف جريان خشونت‌گرا و انحصارطلب هم‌چون ديگر مناسبت‌ها مذهبي و ملي چند ماه گذشته با سوء استفاده از اجتماعات مردمي و با بهره‌گيري از ابزارهاي قدرت به مقابله خشن و شديد با بخش وسيعي از مردم به بهانه همراه داشتن نماد مورد علاقه خود پرداختند و اين در حالي بود كه پرخاشگران و هتاكان آزادانه به حمل پلاكاردهاي موهن و توزيع انواع نشريات و لوح هاي فشرده حاوي بدترين اهانت‌ها و تهمت‌ها عليه يران امام و پيشتازان عرصه جهاد و مبارزه و انقلاب مشغول بودند و هم‌چنين با حمايت و حتي مباشرت بخشي از نيروهاي نظم و امنيت به شخصيت‌هاي بزرگ انقلاب هم‌چون حضرات آقايان: سيد محمد خاتمي، ميرحسين موسوي و مهدي كروبي و ديگر شخصيت‌هاي ممتاز كشور كه در راهپيمايي شركت كرده بودند حمله‌ور شده و از ضرب و شتم مردمي كه به اين رفتار غيرانساني و غيراخلاقي معترض بودند دريغ نكردند و اكنون نيز فرصت‌طلبانه درصدد مصادره اين حضور حماسي و ميليوني مردم به نفع اغراض حقير خود هستند.
مجمع روحانيون مبارز خاضعانه از يكايك هموطنان عزيز به‌ويژه خيل عظيم همفكران و همراهان اصلاح‌طلب در سراسر كشور كه علي‌رغم همه بي‌مهري‌ها و كژ رفتاري‌هايي كه بر آنان روا رفته و مي‌رود اما با حضور آگاهانه و مسوولانه خويش به استمرار حماسه 22 بهمن و جاودانگي شعار « استقلال، آزادي، جمهوري اسلامي‌» همت گماردند صميمانه تشكر مي‌كند و رفتار غيراخلاقي و مشكوك جمعي منفعت‌طلب و خشونت‌گرا كه هم‌چنان بر اقدامات مردم بستيز و تفرقه‌افكنانه خود پافشاري دارند و از هيچ فرصتي براي تحقق اهداف خود فرو نمي‌گذارند را محكوم نموده و از دستگاه قضايي كشور مصرانه شناسايي و برخورد قاطع و خشكاندن اين جريان فتنه و فساد سياسي و اجتماعي و متجاوزان به حقوق اساسي و حريم آزادي مردم را خواستار است.
ادامه مطلب ...

اعتراض مجمع روحانیون مبارز به ضرب و شتم مردم در راهپیمایی 22بهمن

0 نظرات

عتراض مجمع روحانیون مبارز به ضرب و شتم مردم در راهپیمایی 22بهمن

با کمال تأسف جریان خشونت گرا و انحصارطلب همچون دیگر مناسبت ها مذهبی و ملی چند ماه گذشته با سوء استفاده از اجتماعات مردمی و با بهره گیری از ابزارهای قدرت به مقابله خشن و شدید با بخش وسیعی از مردم به بهانه همراه داشتن نماد مورد علاقه خود پرداختند و این در حالی بود که پرخاشگران و هتاکان آزادانه به حمل پلاکاردهای موهن و توزیع انواع نشریات و لوح های فشرده حاوی بدترین اهانت ها و تهمت ها علیه یاران امام و پیشتازان عرصه جهاد و مبارزه و انقلاب مشغول بودند.
مجمع روحانیون مبارز خاضعانه از یکایک هموطنان عزیز به ویژه خیل عظیم همفکران و همراهان اصلاح طلب در سراسر کشور که علیرغم همه بی مهری ها و کژ رفتاری هایی که بر آنان روا رفته و می رود اما با حضور آگاهانه و مسؤولانه خویش به استمرار حماسه 22 بهمن و جاودانگی شعار «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» همت گماردند، صمیمانه تشکر می کند. نوروز نیوز
ادامه مطلب ...

کدام پیروزی از این بزرگتر؟

0 نظرات

کدام پیروزی از این بزرگتر؟

ما می خواستیم به همه ی آنها که ما را دوست ندارند بگوییم کسانی خشونت طلبند که حتی یک دستبند سبز را هم بر نمی تابند آنها هستند که به تجمعات مسالمت آمیز ما و اعمال اصل بیست و هفت قانون اساسی حمله می کنند و آن را به خشونت می کشند// ببینند که برای سبزهایی که می گویند سیصد چهارصد نفر بودند چه لشکر کشی عظیمی انجام داده اند//همایش عظیم 22 بهمن اتمام حجت سبز ها بود برای باند انحصار گری که هشت ماه تمام تهمت زدند. و سبز ها امدند تا بگویند آرمانشان را در خون های ریخته شده جوانان 57 جست و جو می کنند چون اتفاقا دولت مستقر را دورترین دولت ها از آن آرمان ها می دانند// 22 بهمن بزرگترین پیروزی برای ما بود چرا که علاوه بر همه آنچه گفته شد و گفته نشد راههای جدیدی و روزنه های امید نوینی در پیش چشمان ما گشود//هر ایرانی یک “کلمه” خواهد بود برای انتقال پیام حق خواهی و ظلم ستیزی و آزادی خواهی مردم سبز اندیش سرزمین ما.  منبع کلمه

ادامه مطلب ...
0 نظرات
اشتباه عبور از میرحسین و کروبی را تکرار نخواهیم کرد!‌
دیروز هم از آفت رهبران خودخوانده برای جنبش سبز نوشتاری در این سایت منتشر شد. یادداشت وارده زیر نیز به همین دغدغه می‌پردازد:
کسانی امروز ادعای رهبری جنبش را دارند و با کراوات سبز پشت نمادهای سبز عکس یادگاری می گیرند که حتی بسیاری‌شان انتخابات را در حمایت از میرحسین موسوی تحریم کرده بودند. افرادی شعارهای بی‌محتوایی چون "استقلال، آزادی، جمهوری ایرانی" را در بوق و کرنا می‌کنند که گویی جنبش سبز ملت ایران از دل کاخ سفید آمریکا و به قول آنها "پریزیدنت اوباما" بیرون می‌آيد. نتیجه اش چه می‌شود؟ مبارزه‌ای که با سکوت و شعار "رای من کجاست" آغاز شده بود به خشونت بی حاصل می‌انجامد و در بازی ساختارشکنانه‌ای که ایجاد می‌شود از ظرفیت‌های جنبش برای حضور در خیابان و چانه زنی در میدان می‌کاهد.
جنبش سبز درست است که با شعار "هرشهروند یک ستاد" سعی داشت با گسترش شبکه‌های اجتماعی و حرکت‌های خودجوش مردمی نسبت به احقاق حق اقدام کند اما جنبشی بی سر و پیکر هم نبود که از سلطنت طلبان تا منافقان و عافیت طلبان همه و همه مدعی رهبری آن شوند و درحالیکه به تحریم انتخابات پرداخته بودند، به لطف رسانه‌ای که دارند از زبان مردم ایران برای پیگیری حق رایشان تصمیم‌گیری نمایند.
ملت ایران در ۲۵ خرداد بزرگ‌ترین همایش سراسری و حق طلبانه خود را برگزار کردند تا از میرحسین موسوی بخواهند پاسدار رای‌شان باشد و از حق آنها نگذرد که او هم حق مطلب ادا کرد.
دیگر اینکه بیانیه شماره ۱۷ میرحسین را به پای تحلیل و تدقین بگذاریم و از کف و سقف مطالبات بگوییم که او از "کف" می‌گوید و ما "سقف" را می‌خواهیم دیگر چه صیغه ای است. "سقف" را می‌خواهید، "بسم الله"! یک بلیط یک طرفه به سمت تهران بگیرید و در تظاهرات ملت شعار سقف مطالباتتان را بدهید. وگرنه بلی، خیلی راحت است در واشنگنتن، پایتخت آمریکا، به خیابان بریزید و شعار دهید: "می‌جنگم، می‌میرم، رای‌مو پس می‌گیرم". بعد هم تندترین شعارها بدهید و از بالا تا پایین قانون اساسی را به نقد بکشید. هنر آن است که در خیابان‌های تهران و چشم در چشم نیروهای نظامی بی‌رحم دولت کودتا همین شعارها را سر بدهید!‌
جنبش سبز با میرحسین موسوی زاده شد، به همراهی با کروبی افتخار کرد و به حمایت خاتمی امیدوار بود. امروز هم اگر قرار است این جنبش به حیات خود ادامه دهد و خواست ملت ایران را پیگیری نماید باید به رابطه دو طرفه رای به میرحسین و پاسخ از میرحسین وفادار باشد. در این جنبش البته که بنا به ماهیت شبکه‌ای و غیرمتمرکز آن، همه می‌توانند نظر دهند و همه می‌توانند سهیم باشند اما کسانی که از میرحسین موسوی عبور می‌کنند خواسته یا ناخواسته در خدمت اصحاب کودتا عمل می‌نمایند. یک بار شعار عافیت‌طلبانه و خام عبور از خاتمی داده شد و پیامدهای ناگوار آن را به چشم خود دیدیم و شاهد بودیم که اقتدارگرایان چگونه از آب گل‌‌آلود تز ابتر عبور از خاتمی ماهی‌ گرفتند! کمی بصیرت و حافظه تاریخی داشته باشیم و بپذیریم که حمایت از میرحسین موسوی و مهدی کروبی و سیدمحمد خاتمی باید کف و سقف جنبش در این مرحله از حیات جنبش باشد.
منبع سایت ندای سبز آزادی
ادامه مطلب ...

فرزندم را در مسجد تهدید به تجاوز کردند!‌

0 نظرات

فرزندم را در مسجد تهدید به تجاوز کردند!‌

فاطمه کروبی همسر مهدی کروبی طی نامه‌ای به آیت الله خامنه ای رهبر جزئیات بیشتری را در مورد دستگیری فرزند و حمله به همسرش افشا کرد. فاطمه کروبی در این نامه از شکنجه شدید فرزندنش در مسجد امیرالمومنین تهران و تهدید او به تجاوز نوشته  و از آیت الله خامنه ای خواسته است که" تا دیر نشده به دادخواهی فرزندان بی نام و نشان این کشور بویژه دستگیر شدگان جوان اخیر برسید. پیش از آنکه کامران ها و محسن های دیگر زیر شکنجه این افراد بی مسئولیت جان دهند و حیثیت این کشور و نظام را به چالشی اساسی بکشانند، تدبیری " کند.
به گزارش سحام متن کامل این نامه بدین شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
حضرت آیت اله خامنه ای – مقام معظم رهبری
با سلام و احترام
 در ارتباط با راهپیمائی ۲۲ بهمن امسال و حوادث پیرامون آن که شخصا شاهد بخش کوچکی آز آن بودم و یا فرزندم علی پس از آزادی بیان کرد با در نظر گرفتن خدا، صادقانه و به نیت درمان این غده ی سرطانی که تمامیت نظام و اسلام را نشانه گرفته است و با این امید که دستور صریح و قاطع جنابعالی به افراد صالح به پاک کردن همیشگی آن منجر شود، نکاتی به استحضار می رسانم. اینجانبه از سال ۱۳۴۱ تا ۱۳۵۷ در کنار همسرم در مبارزه علیه رژیم سفاک پهلوی فراز و نشیب هائی را پشت سر گذاشتم و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به لطف خداوند متعال توفیق یافتم در بنیاد شهید در دوران دفاع مقدس در بخش دارو ودرمان به مجروحان و وخانواده های معزز شهدا خدمت نمایم و مورد تقدیر کتبی امام (ره) قرار گیرم. پس از آن نیز در هر مسئولیت اجرائی قرار گرفتم و یا نمایندگی مردم در مجلس را بر عهده داشتم، سعی کردم با خدمت به مردم بطور عملی از نظام و انقلاب حمایت کنم. همگان میدانند که اینجانبه از بدو انقلاب تاکنون نیز همواره از انقلاب، نظام و آرمان های امام و شهدا دفاع کرده و می کنم. استدعا دارم آنچه که در این نامه به نگارش در آمده را تنها از سر دلسوزی و برای پیشگیری از جنایات آتی علیه فرزندان این سرزمین بدانید، نه برای فرزندم علی که بازداشت او فقط یک نمونه کوچکی است از این دریا. توضیحات زیر تنها در این راستا بیان می گردد و لاغیر.

آثار شکنجه بر بدن علی کروبی فرزند سوم مهدی کروبی که در جریان حوادث روز 22 بهمن در میدان صاقیه بازداشت شد

فرزند سوم ام علی که در سن ۲ سالگی دستگیری و محکومیت ۵ ساله پدر را در شمیران تجربه کرده بود، در کنار پدرش در راهپیمائی ۲۲ بهمن به رسم همه ساله شرکت کرد. همه گروه های سیاسی و شخصیت های هر دو جریان از مردم برای شرکت در این راهپیمائی بزرگ دعوت کردند و از آنان خواستند با پرهیز از افراط گرائی و خشونت زبانی و فیزیکی بطور آرام شرکت کنند. متاسفانه خشونت طلبان که حیات سیاسی و اقتصادی خود را در خشونت و بحران می بینند با دستور به پیاده نظام های بی هویت به همسرم این یار دیرینه امام و مردم یورش بردند که ابعاد آن را همگان می دانند. اینجانبه که برای شرکت در راهپیمائی رفته بودم با فاصله ای اندک شاهد آنچه گذشت بودم. در همان موقع، علی به جرم نانوشته شرکت و کمک به حفاظت از پدر دستگیر و به مسجد امیر المومنین (ع) برده شد و در خانه خدا این محل امن الهی در کنار سایر بازداشت شدگان کتک خورد و ناسزا شنید.
هنگامیکه اسامی بازداشت شدگان را یادداشت می کردند، اوباش هائی که امروز در لباس ضابطان قرار گرفته اند به هویت علی پی بردند و پس از ده دقیقه و کسب اجازه از مسوولان ارشد خود، او را از جمع جدا کرده و بشدت مورد ضرب و جرح قرار دادند. این از خدا بی خبران مکان امن الهی را به شکنجه گاه فرزندان مردم تبدیل کردند. آنان در کنار ضرب و جرح شدید فیزیکی علی با بکارگیری سخیف ترین و زشت ترین الفاظ نسبت به فاطمه و مهدی کروبی او را تحت فشار روحی قرار دادند و در قبال اعتراض علی نسبت به آن اهانت ها و شکستن حرمت مسجد، نه تنها خشونت فیزیکی و زبانی را افزایش دادند بلکه این مرد ۳۷ ساله را در خانه خدا تهدید به … کردند – مجازات ارتکاب آن فعل در قانون مجازات اسلامی مرگ است. خدا می داند این جماعت وقیح با دست بازی که دارند بر سر جوانان کم سن و سال این کشور چه آورده و می آورند.
براستی که زبان و قلم از بیان وحشی گری این قوم که این روزها بر فرزندان این مرز و بوم حاکم شده اند قاصر و ناتوان است.

دستگیری علی فتح الفتوحات این جماعت بی هویت بوده که با افتخار و برای مرعوب کردن سایر بازداشت شدگان او را شکنجه می کردند. در هنگام انتقال بازداشت شدگان آنان علی را از جمع جدا کرده و به گارد ویژه به سرکردگی افراد فاسدی می سپارند که دور جدید شکنجه او آغاز می گردد. در هنگام شکنجه از او فیلم گرفته و با افتخار از اینکه فرزند مهدی کروبی در اسارت آنان است با زشت ترین الفاظ به مهدی کروبی و خانواده او توهین می کنند. هنگامیکه دستور انتقال و آزادی علی به پایگاه خیابان شهید مطهری می رسد، مامور شکنجه ضمن اظهار تاسف می گوید اگر ۲۴ ساعت دیگر اینجا بودی جنازه ات را تحویل می دادم. البته جا دارد از رفتار انسانی افسران پایگاه شهید مطهری و تلاش آنان در جهت درمان علی تشکر شود. برای نجات سایر بازداشت شدگان ایشان آمادگی دارند جزئیات بیشتر را در اختیار هر مقامی که صلاح بدانید قرار دهند.

آین رنجنامه برای علی نیست زیرا او امروز تحت درمان و در کنار خانواده اش است. این نوشته برای آن است که جنابعالی تا دیر نشده به دادخواهی فرزندان بی نام و نشان این کشور بویژه دستگیر شدگان جوان اخیر برسید. پیش از آنکه کامران ها و محسن های دیگر زیر شکنجه این افراد بی مسئولیت جان دهند و حیثیت این کشور و نظام را به چالشی اساسی بکشانند، تدبیری نمائید. امروز متاسفانه شاهد قوه قضائیه مستقل و مقتدر که بتواند به تظلم خواهی مردم رسیدگی کند و یا مجلسی توانمند که بخواهد به حمایت از حقوق مردم مبادرت کند نیستیم، فلذا از حضرتعالی خاضعانه و مصرانه می خواهم بداد مردم و ظلمی که بر آنان می رود برسید و از مسوولان قضائی بخواهید که چرا به جنایت آمران و عاملان اصلی جنایات کهریزک و سایر بازداشتگاه ها رسیدگی نمی کنند که اگر به دستور بجای جنابعالی در قبال کهریزک بدرستی عمل کرده بودند، امروز قطعا شاهد تکرار مجدد آن نبودیم.
ادامه مطلب ...

عناوین مطالب سایت خبری جنبش سبز

» گفتگو بین کاربران

درحال حاظر بخش گفتگوی کاربران بدلیل مشکلات فنی فعال نمی باشد

برای حمایت از ما کده بنر زیر را در سایت خود ثبت کرده و دوستان خودرا با ما آشنا سازید تا اخبار و مطالب صحیح را داشته باشند


بنر و لینک باکسهای زیر مربوط به این سایت نیست و فقط جهت آشنائی کاربران دیگر با آدرس فیلترنشده این سایت می باشد و مطالب موجود در آنها به ما ارتباط ندارد. شما می توانید با هرکلیک روی بنرهای زیر بنر ما را در یک سایت دیگر موجود در سیستم تبادل بنر نمایان سازید