بدلیل با لا بودن حجمی اطلاعات ممکن است سایت تا لوده کامل مدتی طول بکشد در صفحه اصلی شما قادربدیدن بیست مطلب آخر می باشید و هرهفته بصورت یک بخش از قسمت مطالب گزشته قابل دسترسی می باشد.برای راحتی در دسترسی به مطالب از قسمت دسته بندی مطالب استفاده نمائید.
هموطنان ایرانی در این دوره از زمان بدلیل بالا بودن تبادلات بالای اخباری و اطلاعاتی و زیادشدن خبرگزاریهای مختلف داخلی و خارجی , بدلیل آگاه سازی شفاف و داشتن اخبار و اطلاعاتی بدور از دروغ و جهت گیریهای مختلف سیاسی بوسیله بعضی خبرگزاریهای دولتی و حتی خصوصی و گمراه کردن افراده جامعه بر آن شدیم تا با ساختن این سایت درمیان خبرها و بیانیه های مختلف گروهی که بوسیله خبرگزاریهای رسمی درج می شود آن اخباره درست را گردآوری کرده و برای شما به نمایش بگزاریم. شما نیز در این سایت می توانید برای هر مطلب اظهار نظر کرده و نظر خود را برای آن مطلب ارسال و دردیده عموم قرار دهید و هم با نظرهای دیگران آشنا شوید. شما می توانید برای بهتر شدن این سایت انتقادات و پیشنهادات خودرا ارسال نمایید و درصورت داشتن خبر , فیلم , عکس و یا مطلبی با داشتن منبعی معتبر آن را با آدرس منبع ارسال و درصورت تمایل به نام شما ما آن را به نمایش بگزاریم. در این سایت بیشتر اخبار و خبرها مربوط به مسائل گروه جنبش مردمی سبز و دیگر مسائل پیرامون آقای میرحسین موسوی مانند بیانیه های رسمی ایشان و آقای کربی و مسائل بعد از انتخابات خواهد بود بیشترین مطالب برگرفته از سایتهای ,ارس و دیگر خبرگزاریهای معتبر داخلی و خارجی میباشد

اطلاعیه جنبش سبز.جنبش در نظر دارد در اوایل سال جدید اقدام به تاسیس جزب سبزهای ملت ایران نماید: جنبش سبز در نظر دارد در اوایل سال نو با توجه و مراعات بند بند قانون اساسی و قوانین احزاب که در قانون اساسی قید شده , اقدام به تاسیس حزب سبزهای ملت ایران نماید ادامه مطلب..... ميرحسين: راه سبز هیچ نماینده و سخنگویی در خارج ندارد. مهندس موسوی در این گفت و گو که در آستانه ۲۲ بهمن ماه مصادف با سی و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی انجام شد از دست دادن مشروعیت را عامل اصلی فروپاشی حکومت مستبد و ادامه مطلب....

بازدید کنندگان عزیز دیدن فیلمها و کلیپهای موجود در این سایت بدلیل داشتن تصاویر دلخراش به افرادیکه مشکلات قلبی و روحی دارند و بخصوص کودکان توصیه نمی شود.

هشت سال و نیم حبس تعزیری برای مجید توکلی و 10 سال محروميت اجتماعي

2 نظرات
مجید توکلی، از فعالان برجسته دانشجویی توسط شعبه 15 دادگاه انقلاب به 8 سال و شش ماه حبس تعزیری و ده سال محرومیت از حقوق اجتماعی مبتنی بر۵ سال محرومیت از فعالیت سیاسی و نیز ۵ سال ممنوعیت از خروج از کشور محکوم شد.

به گزارش واحد دانشجویی مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، مجید توکلی از فعالان برجسته دانشجویی که روز 16 آذرماه سال جاری توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بود توسط شعبه 15 دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی به تحمل 8 سال و نیم حبس تعزیری،۵ سال محرومیت از فعالیت سیاسی و نیز ۵ سال ممنوعیت از خروج از کشور محکوم شد.
محاکمه این فعال دانشجویی بر اساس چهار اتهام "توهین به رهبری، توهین به ریاست جمهوری، اجتماع و تبانی و تبلیغ علیه نظام" مورخ 10 دیماه در شعبه 15 دادگاه انقلاب شهر تهران، بدون حضور وکیل مدافع آقای توکلی و در پشت درهای بسته برگزار شده بود. این دادگاه با اعتراض مجید توکلی همراه بود.
مجید توکلی در حال حاضر در سلولهای انفرادی بند 240 در زندان اوین نگهداری میشود، وی در زمان بازداشت و بازجویی به شدت مورد ضرب و شتم و شکنجه جسمی و روحی قرار داشته است. این فشارها همچنان ادامه دارد.
اقدام غیراخلاقی دستگاه امنیتی مبنی بر انتشار تصاویر وی با پوشش زنانه توام با نشر اکاذیب موج گسترده ای از اعتراضات فعالان حقوق بشر در سراسر دنیا را به همراه داشت.
لازم به یادآوری است، مجید توکلی دو سال پیش نیز به مدت 15 ماه به اتهام چاپ نشریات جعلی در زندان بود که بعد از این مدت از اتهامات وارده تبرئه شد. او در مدت زندان 70 مورد از شکنجه‌های صورت گرفته بر روی خود را افشا کرد.
هم‌چنین او بار دیگر در مراسم بزرگداشت مهندس بازرگان که لغو شده بود بازداشت و مدت 115 روز را در سلول‌های انفرادی بند 209 زندان اوین گذارند و اخیرا با تودیع وثیقه سنگین آزاد شده بود.
ادامه مطلب ...

بالا رفتن پرده از بی‌برنامگی مسوولان درآستانه زلزله اقتصادی

0 نظرات
در حالی كه اجرای لایحه هدفمند كردن یارانه ها كشور را با یك زلزله بزرگ اقتصادی- اجتماعی مواجه خواهدكرد، اظهارات سخنگوی كارگروه این طرح نشان از بی‌اطلاعی مسوولان نسبت به ابعاد این طرح و بی‌برنامگی برای مقابله با پیامدهای آن دارد.

به گزارش خبرنگار "آینده" شب گذشته دكتر فرزین، دانش آموخته دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان سخنگوی طرح هدفمندسازی یارانه ها در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبكه دو سیما حضور یافت اما اظهارات وی در مقابل پرسشهای مكرر مجری برنامه كه مانند سایر برنامه های صداوسیما مامور به رعایت! و مدارا با میهمان برنامه بود، حتی نتوانست این مجری را قانع كند و نگاه‌های صورت، لبخندهای تلخ و تكرار سوالات وی نشان داد مسوولانی كه قادر به اقناع و روشن كردن فرد روبروی خود نیستند، قادر به قانع كردن افكار عمومی نیستند و البته باید دید آیا در اجرای این طرح موفق خواهند شد؟
در این برنامه مجری مكرر از فرزین سوال می‌كرد طرح شما بر اساس درآمد استوار است، اما هزینه‌های مردم با هم متفاوت است، شما برای خانواده‌ای كه به هر دلیل گرفتاری و هزینه سنگینتری دارد، چه فكری كرده‌اید تا در بحران قرار نگیرد؟سخنگوی هدفمند كردن یارانه‌ها هم مدام اظهار می‌كرد كه ما به هزینه مردم كاری نداریم و تنها درآمد آنها مد نظر ماست.
در بخش دیگر مجری این سوال را مطرح كرد كه خط فقر مد نظر شما چقدر است و چه مقدار از مردم زیر این خط قرار دارند، اما فرزین با بیان این كه خط فقرهای مختلف وجود دارد، از اعلام خط فقر مدنظر در محاسبات كارگروه هدفمندكردن یارانه ها و جمعیت زیر آن خودداری كرد.
نكته جالب دیگر در اظهارات فرزین نامشخص بودن زمان اجرای طرح بود. در حالی كه حداكثر مهلت قانونی برای اجرای هر مصوبه 3 ماه است و تا حدود 22 فروردین ماه پایان می‌یابد، زمانهایی چون اردیبهشت و خرداد برای زمان مطرح شد و سخنگوی تحول اقتصادی اظهار كرد كه با آغاز طرح هدفمند كردن یارانه ها، پول به حساب مردم واریز می‌شود اما تا 3 ماه حق استفاده ندارند. یعنی باید مردم هزینه را بپردازند و بعد از سه ماه بتوانند یارانه نقدی را برداشت كنند.
سخنگوی طرح كار گروه اقتصادی همچنین از این كه به دو خوشه 4 دهك و 3 دهك یعنی 70 درصد مردم كه بیش از 50 میلیون نفر می باشند چه میزان یارانه نقدی پرداخت می شود خودداری كرد.
اما آمارهای اعلام شده از سوی سایر مقامات دولتی نشان می دهد كه قرار است حداكثر 17 هزار تومان به طور متوسط به این 7 دهك پرداخت شود كه معادل 10 هزار میلیارد تومان در سال است كه سقف پرداخت یارانه نقدی در قانون محسوب می شود.
با این رقم پرداخت قرار است كل یارانه بنزین، گازوئیل، برق و گاز حذف شود كه علاوه بر تورمی غیرمستقیم آن فشار بر اقشار ضعیف جامعه بسیار كمرشكن خواهد بود.
ادامه مطلب ...

پروژه جدید برای اختلاف افکنی بین بزرگان

0 نظرات


پروژه جدید برای اختلاف افکنی بین بزرگان از هفته پیش در سایت های حامی افراطیون‬ شکل گرفت و هم اکنون کیهان آن را به تحریر در آورده است. روزنامه کیهان در شماره امروز خود در اقدامی برای اختلاف افکنی مطلبی را با عنوان «خاتمی: موسوی و کروبی همه راهها را مسدود کرده اند»!! منتشر کرده است.
این روزنامه در ادعایی نقل قولی! را از سید محمد خاتمی رئیس دولت اصلاحات مطرح کرده است که خود نقل قولی ! از یک نماینده حامی دولت در مجلس شورای اسلامی است. این روزنامه ادعا کرده خاتمی در دیدار با این نماینده اصولگرای مجلس! به او گفته است:«به موسوی و کروبی تلفنی گفتم قبل از آن که آقا به نمازجمعه تشریف ببرند شما مطالب تان را بنویسید و به آقا بدهید و اگر به انتخابات اعتراض دارید، بگویید تخلف شده اما شما تعیین تکلیف کنید و ما نظر شما را می پذیریم. من به آنها گفتم این کار به نفعتان است ولی متاسفانه این کار را نکردند.»
کیهان در ادامه برای سند بخشیدن به حرف ابراهیمی به نقل او آورده است که چند ماه پیش این دیدار برگزار شده و چند نفر از کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در این ملاقات حضور داشتند. اما گفته نشده است کدام یک از اعضای کمیسیون حضور داشته اند.
کیهان با اصرار بر پروژه اختلاف افکنی خود ادعا کرده است: اظهارات ابراهیمی در حالی است که منابع!! غیررسمی اخیراً اعلام کرده اند خاتمی در نامه ای به محضر رهبر معظم انقلاب، از مواضع ساختارشکنانه!! و لجاجت!! و تندروی!! موسوی و کروبی ابراز برائت!! کرده است.
کیهان که گویا تمام مطالب خود را از منابع غیررسمی و به نوشته خودش اخبار تائید نشده دریافت می کند در یکی از ادعاهای دیگر در این مطلب ادامه داده است :اخبار تائید نشده دیگری هم از طرح انتقادات مشابه توسط خاتمی در جلسات اخیر مجمع روحانیون حکایت می کند!!!.
ادامه پروژه جدید افراطیون کیهانی اینگونه ادامه پیدا می کند که انتشار اخباری حاکی از مصلحت اندیشی و فاصله گذاری خاتمی با رویکرد به بن بست رسیده !!!موسوی و کروبی طی چند روز اخیر باعث شد سایت های افراطی، دیروز خبر ملاقات یک هفته پیش برخی از عناصر زندانی آزاد شده با خاتمی را بدون اشاره به زمان این ملاقات منتشر کنند! البته در این خبر نیز خاتمی با وجود طرح برخی انتقادها بر لزوم پایبندی به قانون اساسی تاکید کرده و از همراهی با افراطیون و ساختارشکنان ابراز ناخشنودی می کند.
کیهان ادامه می دهد: برخی رسانه های ضد انقلاب در تحلیل های اخیر خود تاکید می کنند خاتمی با وجود همراهی های اولیه، حاضر نیست تا آخر با ساختارشکنان همراهی کند و هزینه بدهد.خاتمی در برخی ملاقات ها تصریح کرده که موسوی سرمایه به زحمت اندوخته اصلاح طلبان را ظرف چند ماه سوزاند !!!!و راه بازگشت به حاکمیت را به کلی مسدود کرد.!!!!
ادامه مطلب ...

اعتراض جواد اطاعت به عملکرد صدا و سیما پس از مناظره

0 نظرات

دکتر جواد اطاعت که هفته گذشته با علیرضا زاکانی نماینده حامی احمدی نژاد در “برنامه رو به فردا “پیرامون حوادث انتخابات به مناظره پرداخت در وب سایت شخصی خود نسبت به عملکرد صدا و سیما پس از مناظره اعتراض کرد.

متن نامه اطاعت به ضرغامی به شرح زیر است:                                                                                                        بسمه تعالی جناب آقای مهندس ضرغامی
رئیس محترم صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران
با سلام، همانگونه که مستحضرید اینجانب در روز پنج شنبه مورخه ۲۴/۱۰/۸۸ به دعوت برنامه رو به فردا (شبکه ۳) در گفتگویی با حضور آقای دکتر زاکانی پیرامون مسائل اخیر در صدا و سیما حضور یافتم. در این برنامه حدود چهل دقیقه (کمتر یا بیشتر) به ایراد مطالبی پرداختم، از این مطالب یک مثال در مورد افتتاح طرح نیمه تمام قطار اصفهان-شیراز زدم و در پاسخ به سوال مجری محترم در خصوص تایید و رد صلاحیت در انتخابات مجلس هفتم و همچنین عملکرد عمرانی دولت در شهرستان داراب حدود کمتر از دو دقیقه پاسخی ارائه دادم (۵ درصد زمان گفتگوی اینجانب). این در حالی است که صدا و سیمای استان فارس در ساعات پر بیننده در پاسخ به آن دو دقیقه، مطالب سراسر کذب، انحرافی، بی ارتباط با مطالب مطرح شده اینجانب را در موارد مختلف و متعددی ضبط و پخش نمود. حال اگر می خواهید بر خلاف مطالب مطرح شده در روزنامه جام جم (۲۶/۱۰/۸۸) که مربوط به سازمان تحت مدیریت جنابعالی است در خصوص علت عدم حضور اصلاح طلبان بدانید چرا اصلاح طلبان به صدا و سیما نمی آیند و چرا اعلام کردم با اکراه به این برنامه آمدم و چرا بخش عظیمی از ملت ایران به جای مراجعه به صدا و سیمای جمهوری اسلامی به رسانه های خارجی چون بی بی سی، رادیو فردا و صدای آمریکا و… مراجعه می کنند، واقعا اگر میخواهید ازاجرای عدالت در این رسانه که از پول بیت المال تغذیه می کند اطلاع بیشتری پیدا کنید، مطالب ذیل را مطالعه و جدا برای ترمیم عدم اعتماد مردم به آن رسانه، گزارشی از این مطالب که مستندات آن خوشبختانه در صدا و سیما موجود است برای تنویر افکار عمومی پخش نمایید تا تکلیف صداقت و سلامت نفس با دروغ، هیاهو و مطالب خلاف واقع روشن شود و اینجانب به عنوان ذینفع و ملت ایران بدانیم که هنوز هم می توان به آن رسانه اعتماد کرد، مطالب آنرا شنید و بدان امید داشت.
*الف- قبل از گزارش عملکرد صدا و سیمای فارس لازم به ذکر است آنگونه که من شنیدم در تاریخ ۲۷/۱۰/۸۸ سیمای جمهوری اسلامی تحت عنوان تبلیغ برنامه رو به فردا جمله ای از صحبت های اینجانب را گزینش و پخش کرد (( که من انتخابات را تایید و در مصاحبه ای آن را بیان کرده ام)) این در حالی است که این جمله مربوط به انتخابات سال ۱۳۸۴ (ریاست جمهوری نهم) بود و نه انتخابات خرداد ۱۳۸۸٫ انتشار این دروغ عملی غیر اخلاقی، قبیح و دور از شان آن رسانه است. (به مطالب پخش شده از سیمای جمهوری اسلامی در روز ۲۷/۱۰/۸۸ مراجعه فرمایید).
*ب- در مورد قطار اصفهان- شیراز اشاره کردم که در آستانه انتخابات ریاست جمهوری دهم (خرداد ۸۸) این طرح بصورت ناتمام افتتاح شد. ریل های راه آهن در مبادی ورودی به شهر شیراز بجای ساختن پل، از طریق پر کردن رودخانه با خاک به ایستگاه ناتمام شیراز متصل گردید و فقط از این ایستگاه بصورت نمایشی تعدادی مسافر را بمنظور شرکت در مراسم ارتحال امام سوار نمودند و صدا و سیما نیز در آن زمان گزارشی از این افتتاحیه را پخش نمود. پس از آن یک قطار باری از ریل خارج و بطور کلی حمل مسافر و یا بار از ایستگاه شیراز متوقف گردید.
در حالی این واقعیت تلخ را مطرح کردم که آقای رضازاده استاندار سابق فارس با مغلطه کاری و طرح مطالب کذب، گزارش مفصلی از صدا و سیمای فارس را به مردم استان ارائه دادند و اینجانب را متهم به دروغگویی کردند. خوشبختانه چندی پیش سیمای جمهوری اسلامی در یک بخش خبری خود گزارشی از عدم اتمام این پروژه، پل های نیمه ساخته، ریل های خارج شده از خط و … را پخش نمود، که جنابعالی را به آرشیو سیمای جمهوری اسلامی ارجاع می دهم. مضافا اینکه نماینده محترم شیراز آقای مهندس دستغیب به این افتتاح اعتراض نمودند، مطبوعات و رسانه های اینترنتی تصاویر تاسف باری از این واقعه را در همان روزها منعکس کردند و همه مردم شیراز از عدم اتمام این پروژه اطلاع دارند واخیرا معاون عمرانی استانداری درخواست بودجه برای تکمیل این طرح ناتمام را مطرح کرده است.
*ج- مطالب سراسر کذب مطرح شده در صدا و سیمای فارس از جانب فرماندار زرین دشت نیز جالب است که توجه جنابعالی را به آن جلب می کنم.
*۱- در پاسخ مجری محترم که آیا شما در انتخابات مجلس هفتم رد صلاحیت شدید؟ پاسخ اینجانب مثبت بود و همانگونه که میدانید من به همراه بیش از هشتاد نفر از نمایندگان اصلاح طلب مجلس ششم برای انتخابات مجلس هفتم رد صلاحیت شدم و از گردونه رقابت ها حذف گردیدم، این در حالی است که هم در سیمای فارس و هم در صدای فارس، فرماندار کنونی شهرستان زرین دشت اعلام داشته اند که اطاعت دراین مورد دروغ گفته و ایشان تایید صلاحیت شده اند؛ اما رای نیاورده است؟!!
*۲- فرماندار زرین دشت دراین گزارش دروغ در صدا و سیمای فارس اعلام کرده اند که آغاز عملیات اجرایی ساخت بیمارستان حاجی آباد فارس در سال ۱۳۸۴ و با روی کار آمدن دولت اصولگرا انجام گرفته است. دراین خصوص نظر جنابعالی را به صفحه ۳ پیوست لایحه بودجه سال ۱۳۸۱ کشور، ردیف ۳۰۳۰۳۵۰۶ که سال آغاز عملیات اجرایی را ۱۳۸۱ اعلام کرده و ردیف ۳۰۳۰۳۵۰۶ پیوست شماره یک لایحه بودجه ۱۳۸۲ در صفحه ۲۲ و همچنین پیوست شماره یک بودجه ۱۳۸۳ کل کشور در صفحه ۲۵ ردیف ۳۰۳۰۳۵۰۶ که برای تکمیل طرح و اتمام آن در سال ۱۳۸۴ در مجلس تصویب شده است را جلب می کنم. همانگونه که در اسناد بودجه پیداست در دوره سه ساله نمایندگی اینجانب بصورت متوالی این پروژه اعتبار دریافت داشته و در دوره اینجانب و با حضور اینجانب، مقامات بهداشت و درمان استان فارس، مسئولان محلی و تعدادی از اهالی حاجی آباد، پس از تجهیز کارگاه، عملیات اجرایی این طرح آغاز و می بایست در سال ۱۳۸۴ به اتمام برسد که متاسفانه با چهار سال تاخیر هنوز افتتاح نشده است. (علاوه بر سند لایحه بودجه، آرشیو سیمای فارس نیز گواه و مستند خوبی است که می توانید مراسم آغاز بکار عملیات اجرایی را ملاحظه بفرمایید).
*۳- فرماندار زرین دشت در سیمای فارس به دروغ اعلام داشته که دردوره نمایندگی آقای اطاعت، زمانیکه در بخش ایزدخواست زلزله آمده بود برای گرفتن اقلام مورد نیاز مردم به فرمانداری زرین دشت مراجعه کردم، آقای اطاعت در پاسخ به من گفته اند دموکراسی چرت است و چون شما با دولت اصلاحات هماهنگ نیستید ما به شما کمکی نمی کنیم؟! در پاسخ به این دروغ باید بگویم که نظر اینجانب در مورد دموکراسی در کتاب ها، مقالات و مصاحبه های متعدد منعکس شده است. در ثانی ایشان در آن مقطع عضو شورای شهر حاجی آباد بود و در بخش ایزد خواست ( شهر پیر، دهنو، دره شور) و دبیران زلزله آمده بود و ایشان مسئولیتی در توزیع اقلام ارسالی برای زلزله زدگان نداشتند. من هم نماینده مجلس شورای اسلامی بودم نه توزیع کننده اقلام و مایحتاج عمومی. احتمالا ممکن است مقامات شهرستان برای جلوگیری از حیف و میل اموال متعلق به مردم زلزله زده و سوء استفاده احتمالی از آنها از دادن اقلام به افراد متفرقه و غیر مسئول و از جمله ایشان امتناع کرده اند. آیا صدا و سیما جای طرح مطالب سخیف اینچنینی است؟
*۴- آقای خوشبخت فرماندار فعلی زرین دشت میزان پیشرفت فیزیکی سد خسویه در دوره نمایندگی اینجانب را بر خلاف واقع ده درصد اعلام کرده اند، لازم به ذکر است که عملیات اجرایی این پروژه در دوره اینجانب آغاز و بیش از ۸۰ درصد آن در سال ۱۳۸۳ انجام گرفته بود و در سال ۱۳۸۴ قبل از شکل گیری دولت اصولگرا به اتمام رسیده بود که در اوایل این دولت افتتاح شد (شما را به گزارش خبری سیمای فارس از مراسم کلنگ زنی و افتتاحیه آن ارجاع می دهم تا دروغ این مسئول بی مسئولیت روشن شود).
*۵- مضحک تر آنکه فرماندار زرین دشت در نقش روابط عمومی فرمانداری داراب در سیمای فارس به دروغ گفته اند، اطاعت ۱۴ سال قبل یک کارخانه کنستانتره را کلنگ زنی کرده است که انجام نشده است. جالب است بدانید ۱۴ سال قبل یعنی سال ۱۳۷۴٫ من در خرداد ۱۳۸۰ نماینده داراب شدم و شش سال قبل از آن در دوره مجلس چهارم هیچ مسئولیتی در شهرستان داراب نداشتم و در دانشگاه مشغول تحصیل بوده ام. در ثانی نامبرده اعلام کرده که این کارخانه مربوط به شهرام جزایری بوده است؟!! که کاملا حرف دروغ و مضحکی است. این کارخانه متعلق به آقای علی اصغر قربانی بوده است و نه شهرام جزایری که به دلیل عدم اختصاص وام و عدم توجیه اقتصادی، نامبرده در شهرک صنعتی داراب در صدد ساخت یک کارخانه آرد بجای کارخانه کنستانتره بر آمده اند. ایشان باز به دروغ گفته اند که صاحب کارخانه ۲۰۰ هکتار زمین دریافت داشته اند.این در حالی است که این سخن از اساس دروغ است. وی در دولت اصولگرا در شهرک صنعتی داراب زمینی را بر اساس مقررات شهرک های صنعتی خریده است. (استعلام شما از اداره کل صنایع استان فارس می تواند موید دروغ پراکنی این شخص و سیمای فارس باشد).
*د- اظهارات گهربار سرپرست راه آهن فارس در صدا و سیمای فارس در خصوص اتمام پروژه راه آهن و دروغ گویی اطاعت، نیز نیازی به پاسخ ندارد. در این خصوص شما را به بند ((ب)) همین نامه ارجاع می دهم.
*ه- اظهارات رئیس آموزش و پرورش داراب در سیمای فارس در مورد بازسازی تعدادی مدرسه و اختصاص مبالغی به طرح های عمرانی نیز در نوع خود جالب بود. اختصاص وام به طرح های زودبازده و یا آسفالت چند جاده و… نیز از گزارش عملکرد این مسئولان در سیمای فارس منتشر شد که لازم می دانم مجددا تاکید کنم در دوره سه ساله اینجانب دهها طرح بزرگ و نیمه بزرگ در شهرستان های داراب و زرین دشت به انجام رسید و متاسفانه در این پنج سال بجز اختصاص اعتبارات جاری و عمرانی محدود و ساخت سالن ورزشی که دراین مورد هم قابل مقایسه با آن سه سال نیست ، تا این تاریخ هیچ طرح عمرانی بزرگ و نیمه بزرگی آغاز نشده و یا به بهره برداری نرسیده است و آنچه بیان داشته ام جز حقیقت نبوده و نیست (شما را به آرشیو صدا و سیمای مرکز فارس ارجاع می دهم که بدانید در آرشیو این سازمان هیچ سابقه ای از آغاز به کار طرح بزرگ یا نیمه بزرگی وجود ندارد بجز در مواردی که یک طرح پس از افتتاح در دوره اینجانب دو باره در دولت اصولگرا افتتاح شده ودر ارشیو صدا وسیمای فارس سابقه دو بار افتتاح موجود است لذا مطالب گسترده و طرح شده در صدا و سیمای فارس بر علیه اینجانب کاملا بی اساس و بی پایه بوده است).
*و- به تبع حرکت غیر اخلاقی و به تعبیر من غیر اسلامی صدا و سیمای فارس، رسانه های اصولگرا از جمله خبرگزاری فارس، رجانیوز، ایرنا و روزنامه های جام جم، وطن امروز، کیهان و … نیز مطالب کذب مطرح شده در صدا وسیما را با اضافاتی در سطح وسیعی انعکاس داده اند که بد نیست به مطالب روزنامه جام جم ۲۶ و۲۷/۱۰/۸۸ ، مراجعه بفرمایید که در اینجا من به یک مورد دیگر هم اشاره کنم.
شیخ محمد رستاد نماینده دوره پنجم که به برکت رد صلاحیت اینجانب در دور هفتم هم به مجلس راه یافت در اظهارات سراسر کذبی در روزنامه وطن امروز مورخه ۲۷/۱۰/۸۸ در ص۳ مدعی شده اند که کارخانه سیمان داراب در سال ۱۳۷۵ با پی گیری وی تصویب شده و در سال ۱۳۸۰ با حضور وی و آقای جهانگیری وزیر صنایع و معادن وقت افتتاح شده است. لازم است بدانید عملیات اجرایی این کارخانه در دوره مجلس دوم،(در سال ۱۳۶۶) سه دوره قبل از اینکه ایشان نماینده مجلس شوند آغاز گردیده بود و در ۱۱ خرداد ۱۳۸۲ دردوره نمایندگی اینجانب و با حضور آقای جهانگیری، آقای انصاری استاندار فارس و مسئولان استانی و شهرستانی و با سخنرانی اینجانب و آقای جهانگیری افتتاح شد. آقای رستاد در سال ۱۳۶۶ طلبه حوزه علمیه و در سال ۱۳۸۲ پیشنماز صدا و سیمای فارس بوده اند و در زمان تصویب و افتتاح این کارخانه هیچگونه مسئولیتی نداشتند. (گزارش این افتتاحیه در بخش های مختلف خبری صدا و سیمای جمهوری اسلامی منعکس است و شما را به آن ارجاع می دهم).
ثانیا وی در مورد سد رودبال داراب نیز ادعای عجیبی مطرح کرده است، ایشان فرموده اند سد رودبال در لوایح بودجه مجلس پنجم بودجه دریافت داشته است و ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. سند لوایح بودجه گواه خوبی در این خصوص است. این طرح برای اولین بار در سال ۱۳۸۱ در دوره نمایندگی اینجانب ردیف بودجه دریافت داشت (لایحه بودجه سال ۱۳۸۱ پیوست شماره یک ص۱۲۷ ردیف ۴۰۲۰۱۴۳۷سال شروع ۱۳۸۱،سال اتمام ۱۳۸۵). عملیات اجرایی این سد در زمستان سال ۱۳۸۱ با حضور اینجانب و آقای بیطرف وزیر نیرو آغاز گردید (خبر آن در آرشیو صدا و سیما و رسانه های محلی انعکاس یافته است. شما را به آرشیو صدا و سیما ارجاع می دهم).
این پروژه در لوایح بودجه سال های ۱۳۸۲، پیوست شماره یک صفحه۶۸، ردیف ۴۰۲۰۱۴۳۷ سال شروع ۱۳۸۱ سال اتمام ۱۳۸۵، و همچنین لایحه بودجه ۱۳۸۳ پیوست شماره یک صفحه ۷۱، ردیف ۴۰۳۰۱۴۳۷ ، در دوره سه ساله نمایندگی اینجانب بطور متوالی بودجه دریافت داشته و بر اساس سند لایحه بودجه قرار بوده است در سال ۱۳۸۵ افتتاح گردد که متاسفانه بعد از گذشت سه سال از مهلت مقرر هنوز به اتمام نرسیده است. جالب است بدانید در حالی آقای رستاد با دروغ گویی مدعی است این طرح در دوره مجلس پنجم (که در خرداد ۱۳۷۹ به اتمام رسید) ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، که آقای رضازاده استاندار دولت اصولگرای نهم در سیمای فارس اعلام داشته است پیشرفت فیزیکی آن در سال ۱۳۸۳، ۱۵ درصد بوده است؟! که این رقم اگرچه دروغ آقای رستاد را اثبات می کند در عین حال درست نیست.
در پایان لازم است به این نکته اشاره کنم که آقای ضرغامی هدف از تصدیع وقت جنابعالی و خودم، نه این است که از خود دفاع کنم که خداوند مدافع خوبی است و فردای قیامت جنابعالی به عنوان مسئول صدا و سیما و همه ی این افراد باید در پیشگاه حضرت باریتعالی پاسخگوی اعمال و رفتار خویش باشید و افکار عمومی و مردم عزیز ایران، بویژه خطه فرهنگ پرور فارس، بخصوص اهالی داراب و زرین دشت بخوبی از این مسائل آگاه هستند؛ اما هدف اصلی من آن بوده و هست که از باب امر به معروف و نهی از منکر به وظیفه ایمانی خود عمل نموده و به جنابعالی متذکر شوم که اگر در سطح کلان ملی تصمیم گرفته می شود گفتگویی بین جریان های سیاسی برقرار شود نباید از رسانه ای که از پول این ملت اداره می شود، در مقابل ۲ دقیقه پاسخ منطقی و درست اینجانب به مجری محترم، ۹۵ درصد مصاحبه را کنار گذاشته و راجع به آن ۵ درصد، ساعت ها در صدا و سیمای محلی (فارس) مطالب صد در صد خلاف و دروغ علیه اینجانب منتشر گردد.
این یک نمونه از هزینه کردن بیت المال در راه حرام و دروغ پراکنی رسانه ای است که باید مبلغ اسلام و مروج اخلاق اسلامی باشد و نباید با این شیوه چوب حراج به سرمایه اعتماد ملت نواخته شود. به مصداق حدیث شریف حاسبو قبل ان تحاسبو، از جنابعالی درخواست می کنم با خدای خویش خلوت کنید و اعمال و رفتار خود را با محک وجدان بسنجید و با پی گیری آرشیو صدا و سیما در مورد مطالب فوق و مقایسه آن با مطالب مطرح شده در سیمای فارس، در ابتدا خود را بازخواست کنید و در ثانی اگر واقعا معتقدید که فردای قیامتی هست، پنج درصد از فرصتی که به مسئولان فعلی و سابق دولت اصولگرا و برخی افراد غیر مسئول و بی تعهد در این چند روز در صدا و سیمای فارس اختصاص داده اند را به اینجانب اختصاص دهید تا بتوانم پاسخ درخور این دین به دنیا فروشان را بدهم. در اینصورت است که مطمئنا اعتماد نخبگان، جریان های سیاسی و بویژه مردم به صدا و سیما باز خواهد گشت. در غیر اینصورت باید شاهد گرایش بیشتر مردم به رسانه های خارجی باشید و در فردای قیامت نیز در قبال ملت بزرگ ایران و افرادی چون من هیچ پاسخی نخواهید داشت.
فردا که پیشگاه حقیقت شود پدید***شرمنده رهروی که عمل بر مجاز کرد.
والسلام علی من اتبع الهدی
جواد اطاعت 29/10/1388
ادامه مطلب ...

نامه انجمن اسلامي دانشگاه‌ تهران به مجلس پيرامون حوادث كوي دانشگاه

0 نظرات

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشكی تهران در نامه‌ای سرگشاده خطاب به نائب رئیس مجلس شورای اسلامی تاكید كرد: «از شما درخواست می‌كنیم تا صادقانه و با شهامت یافته‌های خود از تحقیق پیرامون واقعه كوی را منتشر نمایید تا در درجه نخست دامن خود و نظام را از این لكه ننگ پاك نموده و در درجه دوم مانع از پیشروی بیشتر نیروهای سركوبگر و ظلم افزونتر بر آسیب دیدگان این واقعه شوید.»
همچنين در بخش ديگري آمده است: «امروز باید كسانی پشت میله‌های زندان باشند كه دستور حمله به دانشجویان بی‌گناه را صادر كردند و دانشجویان را به صورت غیر قانونی بازداشت و به وزارت كشور منتقل كردند، ... امروز در حالی احكام زندانهای چندساله به جرم شركت در تحصن دانشجویان و اساتید دانشگاه تهران و علوم پزشكی تهران صادر می‌شود كه در همان تحصن ریاست دانشگاه تهران و رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران سخنرانی كرده و رفتار مدنی و عقلانی دانشجویان را ستایش كردند. تحصنی كه با مجوز و اطلاع همه مسئولین دانشگاه تهران برگزار شد. آیا این عدالت است كه دانشجویی تنها به جرم حضور در آن تحصن برای اعتراض به حمله به كوی دانشگاه روانه زندان شود؟»
«شما به خوبی می‌دانید که دانشجویان بازداشت شده در آن شب دهشتناک به زیرزمین وزارت کشور منتقل شدند. حرفمان را به شهادت متواتر دانشجویان بازداشت‌شده مستند نمی‌کنیم که شاید به روایتی خس و خاشاک باشند و قولشان نتواند مستند قرار گیرد، هرچند که در این واقعه متاسفانه حتی دانشجویان نورچشمی حاکمیت نیز از دستگیری‌های فله‌ای در امان نماندند.»

به گزارش «پارلمان‌نیوز»، متن نامه سرگشاده انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشكی تهران خطاب به حجت السلام ابوترابی پیرامون حوادث كوی دانشگاه بدین شرح است:                                                                                   
بسمه تعالی

نایب رییس محترم مجلس و ریاست كمیته تحقیق پیرامون واقعه كوی دانشگاه

جناب حجت الاسلام آقای ابوترابی

با سلام و احترام

طی روزهای گذشته مجلس شورای اسلامی گزارش تحقیقات خود پیرامون بازداشتگاه كهریزك و وقایع اتفاق افتاده در این بازداشتگاه را منتشر كرد. گزارش مجلس اگرچه نتوانسته است همه شبهات را رفع نماید اما به واقع گزارشی متفاوت از تمام حرفهایی است كه در حوادث پس از انتخابات از جانب حاكمیت زده شده است. این گزارش می تواند نوید دهنده این امر باشد كه هنوز می‌توان به صداهای متفاوت در درون حاكمیت باور داشت و هنوز كورسوهای امید به بازگرداندن حداقل بخشی از حق ظلم دیدگان و آسیب دیدگان به ناحق خاموش نشده است.

آقای ابوترابی!

در همین گزارش از شما به عنوان مسئول تحقیق در مورد واقعه كوی دانشگاه نام برده شده و این امر ما را بر آن می‌دارد كه نكاتی را اگر نه به عنوان تذكر، حداقل به عنوان درد دل و برای ثبت در اذهان حق جویان و عدالتخواهان خطاب به شما بیان داریم.

شما به خوبی می‌دانید و از نزدیك نیز در جریان قرار گرفته‌اید كه از شامگاه 24 تا سحرگاه 25خرداد، كوی دانشگاه تهران كه مسكن و ماوای چند هزار دانشجو بود، مورد تهاجم نیروهای پلیس، لباس شخصی و شاید هم افراد خودسر قرار گرفت. آسیب‌های جدی به خوابگاه و اموال ساكنان، ضرب و شتم دانشجویان و بازداشت و انتقال حدود دویست نفر از آنها به بازداشتگاه و نگهداری‌شان در بدترین شرایط محصول اولیه این تهاجم بود.

بر اساس سابقه پیشین و شرایط وقت كشور امیدی به احقاق حق دانشجویان مظلوم نداشتیم. از آن وضعیت بوی عدالت نمی‌آمد تا آنكه رهبر انقلاب در سخنانشان به واقعه كوی اشاره كردند و حتی در توصیف چنین وقایعی از لفظ جنایت نیز استفاده كردند. امیدوار شدیم كه شاید در میان مدعیان دینداری و حریت و عدالت رگ غیرتی بجنبد و این بار داستان به روالی دیگر پیش برود.

اما دریغ!

دریغ كه در این هفت ماه چیزی جز چرخیدن در بر همان پاشنه پیشین ندیدیم و آنچه بود چون همیشه فراموشی حق دانشجویان و تعویض اندك اندك جایگاه ظالم و مظلوم و شاكی و متهم بود.

با همه اینها و فقط برای بازگرداندن آرامش به فضای دانشگاه و رفع شرایط امنیتی ایجاد شده پیرامون دانشگاه، سعی كردیم حقوق پایمال شده دانشجویان را از طریق خواست مداوم از مسئولین دانشگاه و نمایندگان مجلس، به آرامی و خارج از فضای عمومی پیگیری كنیم تا شاید لااقل در این باره عدالتی برقرار شود و ظالم به سزای جنایات خود برسد.

نماینده محترم مردم!

امروز دیگر بر كسی پوشیده نیست كه لباس شخصی ها از كجا می‌آیند و از چه كسی دستور می‌گیرند! آیا این افراد خودسر‌اند كه بازداشتگاه در اختیار دارند؟ آن هم در وزارت كشور؟!

شما به خوبی می‌دانید كه دانشجویان بازداشت شده در آن شب دهشتناك به زیرزمین وزارت كشور منتقل شدند. حرفمان را به شهادت متواتر دانشجویان بازداشت‌شده مستند نمی‌كنیم كه شاید به روایتی خس و خاشاك باشند و قولشان نتواند مستند قرار گیرد، هرچند كه در این واقعه متاسفانه حتی دانشجویان نورچشمی حاكمیت نیز از دستگیری‌های فله‌ای در امان نماندند.

همكار محترم شما جناب آقای زاكانی در سخنرانی‌های متعدد و از جمله در سخنرانی در دانشكده علوم اجتماعی دانشگاه تهران به صراحت بر انتقال دانشجویان بازداشت شده به وزارت كشور صحه گذاشت. حسب گفته‌های برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی، رییس دانشگاه تهران نیز در جلسات كمیته مجلس این امر( انتقال دانشجویان به ساختمان مركزی وزارت كشور) را تایید كرده است.

اما واكنش شما و همكارانتان چه بود؟ در میان شگفتی و با اینكه در جریان ماوقع بودید جناب آقای محصولی وزیر وقت كشور با كسب رای اعتماد اكثریت كسانی كه عنوان نمایندگی مردم را یدك می‌كشند بر صندلی وزارتی دیگر تكیه زد.

ریاست محترم كمیته تحقیق!

با تمام این مسائل، درد اصلی ما حتی این موضوعات هم نیست. درد بزرگتر در جایی دیگر است. آنجا كه جایگاه شاكی و متهم عوض می‌شود.

امروز تعدادی از دانشجویان دانشگاه تهران به اتهام اغتشاش در روز مورد نظر به بند كشیده شده‌اند. افرادی نوعا غیر سیاسی و كمتر فعال كه اینك در دوره بازداشت از حداقل حقوق انسانی همچون تماس و ملاقات با خانواده و نیز برخورداری از وكیل محرومند و بیم آن می‌رود كه در شرایط نامناسبی نگهداری شده و وادار به اعتراف و اقرار به اعمال ناكرده شوند. حتی شنیده‌های ما حاكی است كه دادگاه‌ برخی از آنها قبل از دسترسی به وكیل برگزار شده است.

امروز باید كسانی پشت میله‌های زندان باشند كه دستور حمله به دانشجویان بی‌گناه را صادر كردند و دانشجویان را به صورت غیر قانونی بازداشت و به وزارت كشور منتقل كردند، امروز باید كسانی در صف اول محاكمه قرار گیرند كه متاسفانه با حمایتهای بی‌دریغ دولتی همچنان از تیغ عدالت گریخته اند، نه اینكه عده ای از دانشجویان، بی‌گناه و بی علت متهم و محاكمه شوند.

نگرانی اصلی ما در حال حاضر وضعیتی است كه دوستانمان در سكوت و بی‌دردی آگاهان امور به ناحق با آن مواجه شده‌اند و از كلاس درس به سلولهای زندان منتقل شده‌اند و به جای همسخنی با دوستان همكلاسی و پاسخگویی به استادانشان باید روزگار در تنهایی بگذرانند و پاسخگوی سوالات بازجو باشند و البته باید خوشبین باشیم كه بپنداریم فقط به سوالات پاسخ می‌دهند، حالیكه در هنوز حتی به وكیل هم دسترسی ندارند.

جناب حجت الاسلام ابوترابی!

از شما درخواست می‌كنیم تا صادقانه و با شهامت یافته‌های خود از تحقیق پیرامون واقعه كوی را منتشر نمایید تا در درجه نخست دامن خود و نظام را از این لكه ننگ پاك نموده و در درجه دوم مانع از پیشروی بیشتر نیروهای سركوبگر و ظلم افزونتر بر آسیب دیدگان این واقعه شوید. اكنون شنیده‌های ما حاكی است كه تعدادی از دانشجویان در زندان متهم به سازماندهی حوادث كوی هستند و بیش از 40 روز است كه خبر زیادی از آنها در دست نیست.

از سوی دیگر امروز در حالی احكام زندانهای چندساله به جرم شركت در تحصن دانشجویان و اساتید دانشگاه تهران و علوم پزشكی تهران صادر می‌شود كه در همان تحصن ریاست دانشگاه تهران و رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران سخنرانی كرده و رفتار مدنی و عقلانی دانشجویان را ستایش كردند. تحصنی كه با مجوز و اطلاع همه مسئولین دانشگاه تهران برگزار شد. آیا این عدالت است كه دانشجویی تنها به جرم حضور در آن تحصن برای اعتراض به حمله به كوی دانشگاه روانه زندان شود؟

از شما می‌خواهیم كه به عنوان مسئول كمیته پیگیری و شخصی كه همواره در روزهای سخت دانشگاه و از جمله در حوادث تلخ 18 تیر 1378، مامن و پناهگاه دانشجویان آسیب دیده و زخم خورده بوده‌اید، با ورود مسئولانه خود به این قضیه جلوی وارد شدن صدماتی بیش از این بر پیكره دانشگاه را گرفته و از پایمال شدن حقوق دانشجویان و محاكمه ناعادلانه آنها به جرم های ناكرده جلوگیری به عمل آورید.

در پایان بار دیگر اشاره می‌كنیم كه انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشكی تهران، به عنوان قدیمی‌ترین نهاد مدنی-دانشجویی كشور كه برآمده از خواست عموم دانشجویان برای برخوراداری از عدالت و آزادی بوده و هست، بر وفاداری به همه عهدهای پیشین خود، یعنی دفاع از حقوق دانشجویان، عدالتخواهی و سه آرمان اصلی برآمده از انقلاب اسلامی ایران، استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی تاكید می‌كند و خود را ملزم می‌داند تا با همه توان جلوگیری از ظلم در حق مردم ایران و به خصوص دانشجویان را مطالبه كند.

با تشكر
انجمن اسلامی دانشجویان
دانشگاه تهران و علوم پزشكی دانشگاه تهران
ادامه مطلب ...

علیرضا بهشتی در زندان دچار حمله قلبی شد

0 نظرات

سید علیرضا حسینی بهشتی مشاور ارشد میرحسین موسوی در زندان اوین دچار حمله قلبی شد. فرزند شهید بهشتی که در بیست و سومین روز بازداشت در زندان اوین به سر می برد صبح روز چهارشنبه سي ام ديماه دچار عارضه قلبی شد. دکتر بهشتی در هفته اخیر مبتلا به سرما خوردگی شدید در زندان شده بود با چنین وضعیت جسمانی مسوولان فرزند شهید بهشتی را در حالی که پیژامه زندان و دمپایی پلاستیکی برپا داشت و محاسن اش بلند و آشفته بود ، به شعبه امنیت دادگاه انقلاب برده و دقایقی طولانی در انتظاربازپرسی به سر برد. دکتر بهشتی در تماس تلفنی با خانواده خود که پس از یک هفته بیخبری صورت می گرفت، اعلام کرده که حال جسمی او اصلا مساعد نبوده به همین دلیل شرایط برقراری تماس با خانواده خود را نداشته است...
به گزارش کلمه فرزند شهید بهشتی که در بیست و سومین روز بازداشت به سر می برد در اوین دچار حمله قلبی شد.د کتر بهشتی در هفته اخیر مبتلا به سرما خوردگی شدید در زندان شده بود با چنین وضعیت جسمانی مسوولان، فرزند شهید بهشتی را در حالی که پیژامه زندان و دمپایی پلاستیکی برپا داشت و محاسن اش بلند و آشفته بود ، به شعبه امنیت دادگاه انقلاب برده و دقایقی طولانی در انتظاربازپرسی به سر برد.
دکترعلیرضا بهشتی (فرزند شهید آیت الله بهشتی از بنیانگزاران جمهوری اسلامی)، سه هفته پیش در دانشگاه تربیت مدرس بازداشت شد و در تمام این مدت، از همه حقوق قانونی خود محروم بود و حتی موفق به ملاقات با وکیل و خانواده اش نشد.
مشاور ارشد میر حسین موسوی در تماسی که با خانواده خود داشته از رفع حمله قلبی و بهبودی نسبی خود خبر داده است.مسوولان زندان گویا هنگام رخ داد این مشکل قلبی دکتر بهشتی را به بهداری اوین منتقل کرده اند.
نوروز هم گزارش داده است:دکتر علیرضا بهشتی در تماس با خانواده خود اعلام کرد که هفته گذشته در زندان دچار حمله قلبی شده است و با وجود وضعیت نامناسب جسمی، وی همچنان در سلول انفرادی نگهداری می شود.
دکتر بهشتی در تماس تلفنی با خانواده خود که پس از یک هفته بیخبری صورت می گرفت، اعلام کرده که حال جسمی او اصلا مساعد نبوده به همین دلیل شرایط برقراری تماس با خانواده خود را نداشته است.
با اینحال بنا به گفته خانواده وی، فرزند شهید بهشتی از روحیه خوبی برخوردار بوده است.
ادامه مطلب ...

حسين کیهان گفت زلزله هائیتی کار امریکاست، خودم ديدم!

0 نظرات

حسین شوش در کیهان نوشت زلزله هائیتی کار امریکاست . ما همینطوری نخوانده ضمن تائید این مطلب با کارشناس رازبقاء کیهان که طبق روال حتماً دکتر هم هست و قطعاً ساندیس هم میخورد و در نتیجه سردار هم هست و ول بکنی نظام که کم بیاورد رئیس ثبت احوال هم میشود مصاحبه ای کردیم که خواندن آن برای سنین پائینتر از خدا توصیه نمیشود :
ما : به به ، سلام .
کارشناس کیهان : سلام و زهر مار . بیست و دو بهمن از اولش توطئه امریکا بود برای پیروز کردن انقلاب . کسی بیاید بیرون خشتکش را می‌کشیم سرش . ما تحقیق کردیم امریکا در قیام عاشورا هم دست داشته . به اباعبدلله تانک داد شیرش کرد فرستاد تو بغل یزید . وگرنه عده قلیلی چرا روز عاشورا آمدند توی خیابان ؟ الدنگ ، احمق ، بزنم جرت بدم ؟

ما : نه ، نزن . جسارتاً چرا امریکا همیشه دست دارد ؟
کارشناس کیهان : من چه میدانم ولی دست دارد . خودم دو دفعه اوباما را دیدم دست داشت . بوش هم دست داشت . اینها همه شان دست دارند . فقط رهبر ما دست ندارد ولی ما خودمان همه جا دست داریم . احمق ، جاسوس ، عوضی .

ما : چرا فقط شما می‌فهمید که امریکا در همه چیز دست دارد ؟
کارشناس کیهان : بسکه فهمیده ام . امام هم گفته بود کاش من یه کمی اندازه حسین می‌فهمیدم . ضمناً فقط ما نیستیم که می‌فهمیم . جون جونیو چاوز هم هر چیزی که ما می‌فهمیم را می‌فهمد . خودش فهمید لنگه قتل ندا قبلاً در ونزوئلا اتفاق افتاده . الآن هم فهمید زلزله هائیتی کار امریکاست . بی‌شعور ، منافق ، مزدور .

ما : حالا چرا امریکا در هائیتی زلزله در کرد ؟ جا قحط بود ؟
کارشناس کیهان : نخیر ، قحطی فقط در اتیوپی است . ملت مظلوم و مسلمان و قهرمان هائیتی تا آخرین قطره خون می‌لرزند . این نهضت همینجوری ادامه دارد . فداکاری‌های ملت شهید پرور هائیتی تا ابد در اذهان جهانیان خواهد ماند و لکه ننگ دیگری بر دامن و جوراب شلواری و بقیه جاهای امریکا می‌ماند . کثافت ، جاسوس ، عرق خور !

ما : ولی شما که قبلاً گفته بودید زلزله جائی می‌آید که ایمان نباشد . الآن پس چطوری شد ؟
کارشناس کیهان : الآن هم همینطوری شد . اول قرار بود زلزله جائی بیاید که مردم عرق خور باشند ایمان نداشته باشند . ولی چون تمام کیسه کشان ما در امریکای جنوبی همه شان همینجوری عرق خور هستند برای همین در هائیتی زلزله آمد . اصلاً بتو چه ؟ قاتل ، متجاوز ، فریب خورده .

ما : شما دقیقاً چطوری دست امریکا را در زلزله هائیتی دیدید ؟
کارشناس کیهان : همانجوری که دست امریکا را در ترور دکتر علیمحمدی دیدیم . خودم با همین چشمهام دیدم . دوتا دست داشت با یک دماغ . آمد بمب را بست به موتور بعد با کنترل تلویزیون کانال عوض کرد یکنفر که خیلی شبیه حزب الله در اندوه لبنان بود رد شد ماشین علیمحمدی ترکید و دست امریکا معلوم شد . از این واضحتر ؟ عوضی ، خود فروخته ، الدنگ .

ما : پیام شما برای ملتهائی که هنوز بدست امریکا زلزله نیامده چیه ؟
کارشناس کیهان : همانطوریکه رهبری فرمودند شما اول موضع شفاف خودتان را نشانمان بدهید تا من بگم . بیست و دو بهمن کسی بیاید بیرون ایندفعه با همین تریلی چینی ها که شلنگ هم دارد از رویش رد می‌شویم که دست امریکا بهتر معلوم بشود . گفتیم امریکا برای بیست و دو بهمن همکاری بکند آستین کوتاه بپوشد هی دستش تا اینجا معلوم بشود ما هم در عوض نیم کیلو اورانیوم تا سال 2076 می‌فرستیم فرانسه که حسن نیت نشان بدهیم . سیاست پدر مادر ندارد ناموس که دارد !
ادامه مطلب ...

سید محمدخاتمی: برای کل ایران و سرنوشت تک تک افراد مملکت نگرانم

0 نظرات

              حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمّد خاتمی در دیدار با شورای مركزی مجمع نمایندگان ادوار مجلس:                جریاني که می‌گوید من همه چیز انقلابم و جریان ضدنظام نانشان در تشدید خشونت است        رئیس جمهور سابق کشورمان با تاکید بر اینکه « محدود کردن افراط گری‌ها و تفریط گری‌ها مشکل را حل و جامعه را آرام خواهد کرد»، نسبت به عواقب عدم پذیرش بحران در جامعه هشدار داد و نيز هرگونه حرکت ساختارشکنانه را محکوم و مطرود دانست. به گزارش روابط عمومی دفتر حجت الاسلام والمسلمین سید محمّد خاتمی ‎ وی صبح شنبه در دیدار با شورای مرکزی مجمع نمایندگان ادوار مجلس، با اشاره به مطالب مطرح شده در ابتدای جلسه توسط حاضرین گفت: «این مطالب خیرخواهانه و دلسوزانه و درصدد حل مشکل؛به نفع نظام جمهوری اسلامی و برای خدمت و دلسوزی برای ایران است.»                                                           
وی ضمن بزرگداشت خاطره 19 دی 1356 که یکی از فرازهای اوج گیری انقلاب به رهبری حضرت امام بود گفت:« ما انقلاب بزرگی داشتیم که از دل آن نظامی به نام جمهوری اسلامی درآمدکه مورد قبول ما بوده و به آن افتخار کرده و می‌کنیم و شعار اصلی ما هم این بوده؛هست و خواهد بود که "استقلال ،آزادی و جمهوری اسلامی"؛هیچ چیز دیگر هم شعار ما و اکثریت قاطع مردم نیست.»
رئیس دولت اصلاحات با تاکید بر اینکه « هر شعار دیگری شعار انحرافی است»، اظهار داشت:« شعار اصلی "استقلال و ازادی و جمهوری اسلامی" است با همه لوازمی که دارد ؛ یعنی ضدیت با استبداد؛ضدیت با بیگانه و نیز طرفداری از عدالت و اخلاق در جامعه؛یعنی هم حاکمیت مردم بر سرنوشتشان و هم حاکمیت معیارها و ارزشهای اسلامی.»
وی تصریح کرد:« البته ما معتقدیم به آن صورتیکه امام خمینی (ره)بیان کرد که اسلام را طوری مطرح کنیم که بتواند مشکلات امروز را حل کند.به خصوص اینکه در عرصه حکومت دو عامل اصلی عدالت و اخلاق نهادینه شود.»
رئیس بنیاد باران ادامه داد:«وقتی می‌گوییم جمهوری اسلامی یعنی مردم محور و مدارند، اصلا نفس جمهوریت و مردم سالاری یعنی پذیرش "غیر" در استبداد مدار و محور "من" است و "غیر از من" یا باید تسلیم شود و یا حذف،این محتوای معنوی استبداد در طول تاریخ است.»
خاتمی شرط و گام اول مردم سالاری را « پذیرش غیر»، عنوان کرد و افزود:«غیری که با من تفاوت و اختلاف نظر دارد و او را به رسمیت شناختن و با هم کار کردن؛ نه اینکه دیگری را دفع کردن! و این امر یک فرهنگ می‌خواهد و نیازمند فرهنگ‌سازی است.»
رئیس‌جمهور سابق کشورمان گفت:« نباید اینطور تعبیر شود که اساس نظام تنها یک جریان و یک فکر است و آن هم عین حق است و یا دیگران باید تسلیم شوند و یا نابود، و این امر خطرناکی است.»
رئیس موسسه بین‌المللی گفتگوی فرهنگ‌ها و تمدن‌ها با تاکید بر اینکه در فرهنگ‌سازی «پذیرش "غیر" برای مردم و قومی كه تاریخ استبداد زده دارند» بزرگترین نقش بر عهده حکومت است، اظهار داشت:«حکومت باید تحمل داشته باشد، حکومت باید پیشتاز شود که به آن انتقاد شود و انتقاد برای مردم ایجاد هزینه نکند، اگر این کار انجام شود کم کم در جامعه فرهنگ‌سازی لازم صورت می‌گیرد.»
خاتمی افزود:«در این مرحله حساس همه باید بپذیریم که بحران وجود دارد اگر آشفتگی موجود و اینکه انسان‌هایی كشته می‌شوند، انبوهی از انسان ها و از جمله چهره های خدوم به بهانه‌های مختلف دستگیر می‌شوند یا تحت فشار قرار می‌گیرند و هر روز شاهد مشكلات هستیم بحران نیست پس بحران چیست؟ و آنچه در این موقعیت مشكل را بیشتر می‌كند افراط گرائی است.»
وی افزود:« افراط‌گرایی و ساختارشکنی برای همه بد است؛ همه باید آن‌را محکوم کنند حتی اگر چند نفر شعار ساختارشکنانه بدهند این باید محکوم شود.»
رئیس‌جمهور سابق کشورمان تصریح کرد:«ما بارها گفته‌ایم اینها غلط است ولی چه کار کنیم ابزار تبلیغاتی یک جانبه و هجومی و طوفانی دست رقیب است که شب را روز جلوه می‌دهد؛ هر چقدر هم بگوییم کسی صدای ما را نمی‌شنود. البته افراط و خشونت اگر از سوی حكومت باشد بدتر و ویرانگرتر است. »
رئیس بنیاد باران ادامه داد:«موضع ما مشخص بوده و هست؛ اسلام، انقلاب و جمهوری اسلامی.»
سیدمحمد خاتمی یادآور شد:«اصلا مگر تمام فریاد و ادعای ما این نبود که قانون اساسی که چارچوب نظام و خون بهای مردم است باید در جامعه پیاده شود؛قانون اساسی با همه لوازم و ضوابطش؛ نه بخشی از آن . هم اصل ولایت فقیه که در قانون اساسی است مورد قبول و احترام ماست و هم فصل سوم قانون اساسی که در باب حقوق ملت است.»
وی افزود:«این قانون اساسی باید درست پیاده شود.تفسیرهای دل به خواهی از آن نشود.در اجرای آن مشکل ایجاد نشود همه اینها گفته شده؛الان هم می‌گوییم باز هم خواهیم گفت.»
خاتمی تصریح کرد:«اینکه ما از رای مردم و انتخابات آزاد صحبت می‌کنیم برای این است که فضای آزادی باشد، مردم هم انتخاب کنند، هرچه انتخاب مردم باشد باید به آن احترام گذاشت ولی فضا باید فضای باز باشد؛تساوی زمینه و امکانات برای عرضه اندیشه و فکرها باشد و بعد هم صیانت کردن از رای مردم؛ اینها امور مهم و اساسی است.»
رئیس جمهور سابق کشورمان خاطر نشان کرد:« حالا بر فرض کسی و جریانی و گروه کوچکی، غلطی کرده و خلافی گفته و ساختارشکنی کرده، آیا منصفانه است بهترین دوستداران اسلام، انقلاب و مردم و امام متهم شوند که اینها ضد اسلام و ضد نظامند؟نخیر!»
وی با بیان اینکه «بعضی تفکرات وجود دارد که می‌خواهند همه امکانات را بدست بگیرند و همه نیروها را بیرون کنند»، افزود:«ما اعتراض داریم؛می‌گوییم چرا حق مردم ضایع می‌شود.چرا مردم تحقیر می‌شوند؟چرا حقوق مردم رعایت نمی شود؟چرا به معیارهای قانونی و ارزشی كم لطفی می شود؟»
رئیس بنیاد باران بار دیگر با تاکید بر اینکه «باید بپذیریم که در کشور بحران وجود دارد»، اظهار داشت:«البته من بحرانی که آثار آن نهفته است را می‌بینم و خدای ناخواسته اگر این فضا تداوم پیدا کند و با آن بحران برخورد نشود، می‌تواند خیلی مشکل‌ساز باشد، بحران اقتصادی و بحران مدیریتی در جامعه ماست که این امر الان تا حدودی مخفی مانده است.»
وی سپس به وضعیت حاکم بر کشور در حوزه‌های مختلف اشاره کرد و گفت:«ببینید وضع تولید چگونه است؟وضع اشتغال چگونه است؟وضع عدالت اجتماعی و فاصله بین فقیر و غنی چگونه است؟وضع ذخائر وسرمایه‌های اصلی مملکت چگونه است؟وضع نفت و روابط بین الملل ما چگونه است؟»
خاتمی یادآور شد:«ممکن است کسانی‌که زمامدار امور هستند حسن نیت داشته باشند، ولی توجه به این امور مساله مهمی است؛ روز به روز گرانی بیشتر می‌شود، روز به روز پشتوانه‌های ما کمتر، تنگناها برای مملکت بیشتر می‌شود، فشارهای بین‌المللی فزاینده‌تر، از سوی دیگر دور شدن از همة سیاست‌های کلی کشور و چشم انداز بیست ساله کشور و بی‌اعتنایی به قانون اساسی بحرانی است که کم کم آثار آن ظاهر می‌شود و من برای کل ایران و سرنوشت تک تک افراد مملکت نگرانم.»
رئیس‌جمهور سابق کشورمان در ادامه توصیف وضعیت حاکم بر کشورمان تصریح کرد:«از نظر اجتماعی و سیاسی هم بحران وجود دارد؛ شرط برون رفت از بحران پذیرش بحران است، نفی بحران یعنی پاک کردن صورت مساله؛قبول کنیم بحران وجود دارد و به این مسئله بپردازیم که چرا این بحران بوجود آمد؟باید علت را پیدا و آن‌را حل کنیم.»
وی با تاکید بر اینکه «معتقدم همه بزرگان مملکت خیر کشور و نظام را می‌خواهند»، ادامه داد:« بعد از انتخابات اعتراضاتی وجود داشت؛ این که نمی‌شود بیاییم بگوییم یک مشت آدم پست اغتشاش‌گر، یک اقلیت ناچیزی و تعابیر نادرستی که گفته شد و متأسفانه گفته می‌شود بودند و ملت اعتراضی نداشت و با این تعابیر و ادبیات و جوی که ایجاد می‌کنند اعتراضات را نادیده می گیرند وضع را بدتر می کنند.»
خاتمی تاکید کرد:«بخش قابل توجهی از مردم و بخش اعظم نخبگان جامعه ایراد و حرف و حدیث داشتند و دارند، اما راه حل منطقی هم وجود داشت و دارد که آن‌ها را قانع کرد، اگر اعتراضشان منطقی بود ترتیب اثر داده شود، اگر نیست در یک وضعیت بی‌طرفانه و منصفانه‌ای این بخش از جامعه اقناع شوند.»
رئیس دولت اصلاحات سپس به برخوردهای صورت گرفته در ماه‌های اخیر اشاره کرد و گفت:« امروز اعمال خشونت و سخت‌گیری و البته عبور از موازین قانونی و معیارهای شرعی و اسلامی و محدود شدن کسانیکه دلشان برای انقلاب، اسلام و نظام می‌سوزد و سلب امکان فعالیت و حرف‌زدن و رساندن حرف‌های آنان به مردم و مسائل تند و افراطی دیگری که رخ می‌دهد ؛روز به روز بیشتر می شود.»
خاتمی افزود:«به مراجع به علما به حوزه ها و به هر كس و هر چیز که عده‌ای آن را نمی‌پسندند، به شخصیت های سیاسی و با سابقه در تهران، در شیراز، در قزوین و در جاهای دیگر و حتی برخوردهای بسیار خطرناك كه باید با آنها برخورد شدید شود ولی برخوردها متوجه بسیاری از شخصیت‌ها و بخش های مفید جامعه است.»
وی سپس در توضیح چرایی اتفاقات تلخ رخ‌داده در ماه‌های اخیر گفت:«دو جریان نانشان در تشدید خشونت است؛یک جریان افراطی که می‌خواهد بگوید من همه چیز انقلابم و همه باید حذف شوند و همه امکانات را می‌خواهد در دست بگیرد و از طرف دیگر جریانی که اصل جمهوری اسلامی را نمی‌خواهد.»
خاتمی ادامه داد:«از بعضی تحلیل‌ها واقعا پشت آدم می‌لرزد، از طرفی مردم را تشویق می‌کنند که به صحنه بیایند و شعارها ساختار شکن بدهند و از طرف دیگر می‌گویند یک قدم عقب‌نشینی حکومت و قدرت یعنی سرنگونی آن! و این یعنی تشویق طرفین به برخوردهای خشن و افزایش التهاب و نا امنی. این کافی است برای همه دلسوزان که فکر کنیم به کجا می‌رویم؟»
رئیس بنیاد باران تاکید کرد:«هر حرکت ساختارشکنانه و خلاف قانون و گفتن حرف‌هایی که از ما نیست، محکوم و مطرود است و بنده هم معتقد نیستم که این حرکت‌ها خیلی وسیع است گرچه عده‌ای آن را بزرگ‌نمایی می‌کنند.»
وی افزود:«ولی افراط به نام حکومت و نظام سم مهلک است»، اظهار داشت:«پیش و بعد از عاشورا، تعبیرها، تحریکات و حرکاتی که علیه مراجع، حوزه‌ها و شخصیت‌ها صورت گرفت، نه تنها اهانت‌های لفظی و تبلیغاتی علیه آنها شد که هر نسبتی خواستند به محبوبترین چهره‌های جامعه و خالص‌ترین افراد دادند، حتی عملا وارد عرصه شدند.»
خاتمی یادآور ‌شد:« بنده شهادت می‌دهم شب عاشورا در جماران شعار ساختارشکنانه وجود نداشت، اما وقتی ریختند و زدند ممکن است چند جوان هم شعار تند داده باشند.»
رئیس‌جمهور سابق کشورمان با تاکید بر اینکه «این خشونت‌هاست که مساله را به بن‌بست می‌رساند»، اظهار داشت:«امروز دلسوزان کشور که اعلام هم کرده اند با اصلاح‌طلبان نیستند ولی خیرخواهند؛ یک کلمه برای برون رفت از بحران می‌گویند مورد تهاجم و حمله شدید نیروهایی که نمی‌دانیم کی هستند و همه ارکان نظام را تحت فشار قرار می‌دهند قرار می‌گیرند.امروز در وضعیتی قرار گرفته‌ایم كه اگر چاره‌ای اندیشیده نشود شاهد یك دایره و سیكل خطرناك ؛ اعمال خشونت و برخوردهای افراطی و غیر قانونی از یک سو و نیز عکس العمل خشونت‌بار كه هدایت آن هم از سوی كسانی است كه اصل را قبول ندارند خواهیم بود و این جامعه است كه بزرگترین زیان را می بیند »
وی افزود:«راهکارها خیلی وقت پیش گفته شده و آسان هم است؛ از جمله در بیانیه اخیر جناب اقای مهندس موسوی هم آمده که مهمترین آن تضمین برای انتخابات آزاد و قانونی و احترام به رای مردم و تنظیم ضوابط و ساز و كارهایی برای انتخابات و نیز اجرای درست آن ساز و كار ها.»
خاتمی تصریح کرد:« بنده هم معتقدم نحوه برگزاری انتخابات و شیوه برگزاری و ساز و کارهای آن اشکالات اساسی دارد که در نتیجه آن نقصان‌ها و اشکالات است که کار به اینجا می‌رسد و مردم بی‌اعتماد می‌شوند.»
رئیس دولت اصلاحات با بیان اینکه «انتخابات باید آزاد، عادلانه و قانونی طبق همه ضوابطی که وجود دارد برگزار شود»، اظهار داشت:« آزادی‌های اساسی که در قانون اساسی آمده باید برای احزاب و گروه‌ها و مردم تامین شود، میدان باید از تندروها گرفته شود که همه چیز را از بین خواهد برد.همه باید از جمهوری اسلامی دفاع کنیم.»
وی تاکید کرد:«خیال نکنیم اگر جمهوری و نظام برود، بناست نظام شسته رفته‌ای که به نفع مردم است به ما داده شود، از آن طرف هم خیال نکنند اگر معیارهای قانون اساسی را از بین ببرند چیزی به نام به اصطلاح حکومت اسلامی بوجود خواهد آمد.»
رئیس بنیاد باران یادآور شد:«حرکت در چارچوب قانون اساسی، مبنای کار قرار گرفتن قانون و منطق و محدود کردن افراط گری‌ها و تفریط گری‌ها مشکل را حل می‌کند و جامعه را آرام خواهد کرد.»
سیدمحمد خاتمی خاطر نشان کرد:«مسائل روشن است باید مدبرانه به سوی حل انها رفت؛ نبودن انتقادات سبب مشکلات می‌شود، باید هر حکومتی سر کار است مشکلاتش را بپذیرد و در مقابل مسائل هم جوابگو باشد تا اصل نظام محفوظ بماند، بیایید سیاستی را نشان دهیم که اخلاقی است.»
به گزارش روابط عمومی دفتر سیدمحمد خاتمی، در ابتدای این دیدار حاضرین در جلسه به بیان دیدگاهها و نظرات خود پیرامون مسائل روز كشور از جمله موارد ذیل پرداختند:
* سید محمد خاتمی به عنوان چهره تاثیرگذار نظام و مورد اقبال مردم؛تلاششان را در جهت حل مشكلات فعلی با دیدارهای مستقیم با مقامات تاثیرگذار كشور و همچنین سران جبهه اصلاحات برای برون رفت از وضعیت كنونی كمافی السابق با جدیت پیگیری كنند.

* تلاش برای حفظ اصل نظام
* جلوگیری از افراط گرایی و بازگشت ارامش به كشور
* تبیین بیشتر مواضع منطقی و قانونی و لزوم تدبیر در راهبری و هدایت *جامعه به سوی اهداف روشن در عین پای بندی به اصول و نیز قانون و حقوق و حرمت مردم
* توجه به اصل هزینه و فایده در وضعیت كنونی
* اطلاع رسانی عادلانه به عامه مردم
   
ادامه مطلب ...

راهکارهای مهدی کروبی جهت خروج از بحران، در نامه ای به مردم

0 نظرات

                                       راهکارهای مهدی کروبی جهت خروج از بحران، در نامه ای به مردم                                  مهدی کروبی در نامه ای به مردم ایران راهکارهای خروج از بحران فعلی را در پنج بند مطرح نمود. در بخشي از اين نامه آمده است، «انحرافی که از انقلاب ایران صورت گرفته باید اصلاح شود. انقلاب را بی شک صاحبان قدرت منحرف کرده اند و نمی توان بار این انحراف را بر دوش مردم گذاشت. اصلاح این انحراف نیز تنها در گرو اجرای قانون اساسی و کنوانسیون های بین المللی است که ما آنها را امضا کرده و به اجرای آنها متعهدیم. آزادی مطبوعات و به رسمیت شناختن فضای نقد و نقادی ، آزادی زندانیان سیاسی و حاکمیت حقوق ملت حرکت در مسیر اصلاحی است. نمی توان افراد را به صورت فله ای بازداشت و محاکمه کرد و بدون وکیل و هیات منصفه و به صورت غیرعلنی و در فضایی امنیتی و بدون رعایت اصول آیین دادرسی هر اتهامی را بر آنها بار کرد و با این حال دم از انقلاب و جمهوریت و اسلامیت نیز زد. انقلاب ما به انحراف رفته است و این انحراف تنها با به رسمیت شناختن آزادیهای مصرح در قانون اساسی اصلاح خواهد شد.»

به گزارش سحام نیوز، متن کامل این نامه بدین شرح است:

ملت آزاده وعزادارایران

آنچه در عاشورای حسینی بر این ملک و دیار رفت، مایه نگرانی و آزردگی هر انسان آزاده و مسلمانی بود؛ آنچه از خشونت عریان به چشم دیدیم و آن کشتار بیرحمانه چیزی نبود که بتوان از کنار آن به راحتی گذشت.خشونت برخی نیروهای حافظ امنیت و ارزان شدن جان آدمیزاد بدانجا رسیده است که در ظهر عاشورا در جمهوری اسلامی ایران با خودرو انتظامی ، مردم زیر گرفته میشوند و از بلندی پرتاب می گردند و سینه آنها را هدف گلوله قرار می دهند؛ لابد به آن دلیل که از رای خود پرسیده و صدایی برای حق خواهی بوده اند. و با این حال زبان ها را بسته می خواهند تا صدای دلخراش این جنایت به گوش ها نرسد. گویی که خدا ناظر بر این رفتارها نبوده است و آنچه بر عزاداران حسینی رفته را ندیده است. و گیریم که همگان را با ارعاب و تهدید به سکوت وادارند اما با فیلمها و تصاویری که جان دادن شیعیان حسینی در روز عاشورا را به تصویر می کشد و تصویری که به نام جمهوری اسلامی برای آیندگان به یادگار خواهد ماند چه می توان کرد؟ به راستی که بر این ماتم باید گریست.

حوادث بازداشتگاهها و ماجرای کهریزک و خشونت به زنان و دستگیری های فله ای و دادگاههای فرمایشی و ارعاب تئوریزه شده کم بود که دست آقایان به خون مردم در روز عاشورای حسینی نیز آغشته شد. طنز ماجرا اما آنجاست که طلبکار هم می شوند. دست پیش می گیرند مبادا که پس بیافتند. شب عاشورا به حسینیه جماران یورش می برند و با این حال از شکسته شدن حرمت امام و عاشورا نیز سخن می گویند. با چاقو و قمه به جان مردم در تهران و مشهد می افتند و بعد حکم محاربه برای دیگران صادرمی کنند. مواجب بگیران را به جان مردم می اندازند و مردم را فریب خورده و مزدور اجنبی می خوانند. منتقدان خود را منافق می نامند و کسی را روانه زندان می کنند که پدرش شهید مظلوم آیت اله بهشتی، قربانی منافقین بوده است. او را بازداشت می کنند آن هم در دانشگاه و در سر کلاس درس. البته آقایان حرمتی نیز برای دانشجو و دانشگاه باقی نگداشته اند و دانشگاه را پادگان کرده اند. دیدیم که چگونه در شانزدهم آذر ماه به دانشگاه قشون کشی کردند و دانشجویان را روانه زندان ساختند.

مردم ایران چه شیعه و چه سنی همواره احترامی خاص برای اهل بیت و مراسم مذهبی در ایران قائل بوده و هستند. آنچنانکه مسیحیان نیز در عاشورای حسینی نذر و نیاز خود را ادا می کنند و بی حرمتی به عاشورا در مملکت ما امری بی سابقه بوده است. البته شکستن حرمت عاشورا اگر از کسی سرزده باشد نیز محکوم است و پرواضح است که ارتکاب چنین اتهامی باید در دادگاه صالح رسیدگی ومطابق قوانین کشور مرتکبین مجازات گردند اما آقایان به عینه حرمت عاشورا را شکسته اند و با این حال مردمی چنین نجیب را به شکستن حرمت عاشورا متهم می کنند؛ انگار ندیده اند که شهیدان ما در عاشورای امسال لباس سیاه بر تن داشتند. گناهی را با گناه دیگر می شویند و یک دروغ را با دروغ دیگر تکمیل می کنند. گویا برای هدفی مقدس می توان دروغ را بر دروغ انباشت. آقایان از اندیشه ماکیاولی تنها همان جمله را خوب آموخته اند که هدف وسیله را توجیه می کند. دروغ می گویند اما تا به کی؟

همه اینها را انجام می دهند و جالب است که آنقدر احساس ترس و تنهایی می کنند که علما و چهره ها را در تنگنا قرار می دهند تا بیایند و با مظالم شان همراه شوند. امامان جمعه را بسیج می کنند تا در حرکتی هماهنگ به میدان بیایند و منتقد معترض را محارب بخوانند و راه را برای یک سناریوی از پیش طراحی شده دیگر بگشایند. معنای همه چیز وارونه شده بود که محارب نیز بر آن افزوده شد. نمی دانستیم که طلب کردن رای خود و اعتراض به دزدی سیاسی نیز از نگاه آقایان مساوی با محاربه و مصداق مفسد فی الارض است. تقسیم مردم به شهروند درجه یک و دو و خس و خاشاک کم بود که مردم را بزغاله و گوساله نیز نامیدند. مرحبا به این جسارت و بی پروایی!

خدایا تو شاهد باش که برای چهار روز حکومت چه آبرویی از اسلام و انقلاب بردند و چه ارزان موجبات تنفر مردم از روحانیت را فراهم کردند. خدایا تو شاهد باش که چگونه یک جدال سیاسی را به یک جنگ مذهبی تبدیل کردند تا بتوانند به نام دین، حق خواهی سیاسی مردم را سرکوب کنند. کار ما بدانجا رسیده است که یک گروه سیاسی به نام جامعه مدرسین اطلاعیه می دهد و یک مرجع عالیقدر، آیت الله العظمی یوسف صانعی را از مرجعیت سلب می کند. جامعه مدرسین فعلی گویا تصور می کند از همان جایگاهی رفیعی برخوردار است که جامعه مدرسین پیش از انقلاب و در ابتدای انقلاب برخوردار بود. برخی از اعضای تازه به دوران رسیده جامعه مدرسین در غیاب اساتید گرانقدر بر این خیال خام‌اند که یک مرجع را با یک اطلاعیه می توان از مرجعیت به در کرد. در حکومت اسلامی به مسجد و منزل و مدرسه عالم مجاهد آیت الله علی محمد دستغیب به خاطر اظهار نظری حمله ور میشوند و مردم را با توسل به زور از مسجد بیرون و خانه خدا را پلمپ می کنند. به نام مذهب، حکومت می کنند و با این حال چنین آبرو از مذهب می برند.

در این آشفته بازار اگر چهره ای همچون جناب آقای میرحسین موسوی نیز نجیبانه پیشنهادهایی را برای عبور از بحران پیشنهاد می کند پاسخ او هتاکی و توهین هایی است که از هر سو سرازیر می شود. گویی برخی از دست اندرکاران امور نه تنها تمایلی به آرامش ندارند که نان خود را در تنور بحران و آشوب و سرکوب می بینند و راه توفیق خود در قدرت را صرفا با وجود چنین شرایطی گشوده می یابند و بحران را با بحرانی دیگر پیوند می زنند. حال آنکه خروج از بحران در گرو اجرای کلیه اصول قانون اساسی است ؛ امری که شرط اساسی آن استقلال قوه قضائیه و اجتناب از سیاست در امر قضاوت است؛ همچنان که امام بزرگوار نیز فرمودند “قوه قضائیه قوه ای است مستقل و هیچ مقامی حق دخالت در آن را ندارد” و “قضات نیز نباید گوش به هیچ کس بدهند”. ما کجا و توصیه حضرت امام کجا!

آری، عده ای بر این گمان اند که با بستن تمام روزنه های اصلاح و دربند کردن تمام اصلاح طلبان، چراغ اطلاح طلبی خاموش خواهد شد و پرچم مبارزه با دروغ و فریب بر زمین خواهد افتاد. من اما شهادت می دهم که ارعابها و تهدیدهای روزافزون، نه تنها مرا در پیمودن مسیری که در پیش گرفته ام سست تر نکرده که راسخ تر کرده است و به واسطه ایمانی که به راه خویش دارم خود و فرزندانم را آماده هر گونه مصیبتی نیز ساخته ام. به نظر اینجانب خروج از بحران دامنگیر فعلی توجه به موارد ذیل خواهد بود:

۱- اعتراف و توبه ظالمان و بخشش مردم: آنانی که مسبب مظالم عاشورای حسینی و حوادث پس از انتخابات بوده اند باید توبه کنند نه آنهایی که برای احقاق رای خود شهید داده اند. آنهایی باید توبه کنند که چوب حراج بر ثروت ملی کشور زده اند و از کیسه مردم حاتم بخشی کرده اند و مردم را در فقر و تنگدستی رها کرده اند. آنهایی باید توبه کنند که افراد بی صلاحیت را تایید صلاحیت کردند و افراد واجد صلاحیت را رد و مردم را از حق انتخاب کردن محروم ساختن و برای تغییر رای مردم جواز صادر کردند و اعتراض مردم را با گلوله سرکوب نمودند. آنهایی باید توبه کنند که دانشجویان را از تحصیل محروم کردند و بی دانشان را بر صدر نشاندند. توبه ظالمان اولین راه بازگشت آرامش به کشور و تسکین دل های داغدیده است. مردم ایران اهل زیاده خواهی نیستند. توبه کنندگان را که به گناه خود اعتراف کنند خواهند بخشید اگرچه ظلم آنها را فراموش نخواهند کرد. نه کسی به دنبال انتقام است و نه انتقام گیری درمانی بر ظلمهای رفته بر مردم خواهد بود.

۲- انحرافی که از انقلاب ایران صورت گرفته باید اصلاح شود. انقلاب را بی شک صاحبان قدرت منحرف کرده اند و نمی توان بار این انحراف را بر دوش مردم گذاشت. اصلاح این انحراف نیز تنها در گرو اجرای قانون اساسی و کنوانسیون های بین المللی است که ما آنها را امضا کرده و به اجرای آنها متعهدیم. آزادی مطبوعات و به رسمیت شناختن فضای نقد و نقادی ، آزادی زندانیان سیاسی و حاکمیت حقوق ملت حرکت در مسیر اصلاحی است. نمی توان افراد را به صورت فله ای بازداشت و محاکمه کرد و بدون وکیل و هیات منصفه و به صورت غیرعلنی و در فضایی امنیتی و بدون رعایت اصول آیین دادرسی هر اتهامی را بر آنها بار کرد و با این حال دم از انقلاب و جمهوریت و اسلامیت نیز زد. انقلاب ما به انحراف رفته است و این انحراف تنها با به رسمیت شناختن آزادیهای مصرح در قانون اساسی اصلاح خواهد شد.

۳- پرهیز از خشونت : احیای آزادی ها و مبارزه با استبداد را تنها با ابزار اصلاحات می توان پیش برد. ما معتقد به اصل ولایت فقیه و جمهوری اسلامی متکی بر آرای ۹۸ درصدی هستیم نه جمهوری اسلامی ای که ارزشی برای رای مردم قائل نیست. بر این اساس ما معتقد به اصلاحات و مبارزه غیر خشونت آمیز برای بازگرداندن قطار انقلاب به ریلی هستیم که از آن خارج شده است. برای پیش برد مبارزه ای مسالمت آمیز نباید به دامان خشونت افتاد. اگرچه من اطمینان دارم که برخی از دست اندرکاران امور از افزایش خشونت استقبال می کنند چه آنکه آنها تنها در فضایی آکنده از خشونت است که می توانند راه را برای سرکوب بگشایند. از اینرو پرهیز از خشونت اصلی اساسی در حق خواهی اصلاح طلبانه ما بوده است و خواهد بود.

۴- ریشه یابی و علت یابی حوادث اخیر: دستگاههای امنیتی بهتر است که به جای پروژه های نخ نما شده و اعتراف گیری های بی حاصل به دنبال ریشه یابی اتفاقات باشند؟ به فرض که مردم معترض رفتاری تندتر از انتظار نیز در روز عاشورا از خود نشان داده باشند باید به سراغ علت ها رفت نه نتیجه. کلام خداست که ” فریاد توام با تندی را دوست ندارد مگر آنکه فریاد مظلوم باشد”. اگر خشونتی از سوی برخی از مردم سرزده است باید دید که چه برخوردی با آن جمعیت میلیونی در بیست و پنجم خرداد که تنها شعارشان سکوت بود صورت گرفت که آنها چنین تغییر مشی داده اند؟ آیا اگر خشونتی از سوی برخی معترضین صورت گرفته باشد نتیجه خشونت برهنه و ظلمی نیست که بر آنها روا شده است؟ دستگاههای امنیتی به جای آنکه در توجیه حوادث و سناریوی ذهنی خود بر دایره بازداشت ها بیافزایند بهتر آن است که ریشه این مظالم و خشونت ها را شناسایی کنند؛ که از دیدگاه اینجانب ریشه این اتفاقات و مظالم و عصبانیت مردم نیز به انتخابات ریاست جمهوری ۸۴ بر می گردد؛ انتخاباتی که نقطه آغازی در نادیده گرفتن رای و حق مردم بود.

۵- من مهدی کروبی آمادگی خود را برای مناظره با هر نماینده ای از سوی حکومت اعلام می کنم تا مشخص شود که این انقلاب را چه کسانی به انحراف بردند و مسئول مظالم رفته بر مردم چه افراد و گروه هایی هستند. ما را منافق و فتنه جوی و وابسته به دولتهای غاصب وسلطه جو خوانده اند. شیوه ما البته این نیست که مخالف خود را منافق و ضدانقلاب و برگشته از اسلام بخوانیم. اما تنها یک مناظره واقعی که مردم نظاره گر مستقیم آن باشند روشن خواهد ساخت چه کسی با حق است و چه کسی بر حق؛ چه کسانی از منافع ملی، عزت و سربلندی مردم بزرگ ایران و آرمان های امام فاصله گرفته و چه کسانی هنوز بر آن آرمان ها پایبند هستند. در این میان داوران اصلی مردم خواهند بود و چه داوری بهتر از مردم.

مهدی کروبی
۲۱ دی ماه۱۳۸۸
ادامه مطلب ...

بیست و دوم بهمن ، روز فریاد سبز آزادی

1 نظرات
امسال در 22 بهمن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را در حالی تجربه می‌کنیم که جمهوری اسلامی پس از 31 سال در بدترین روزهای خود قرار دارد و دولت کودتایی حاکم، روز به روز بیش از پیش انقلاب بزرگ ملت ایران را به سمت قهقهرا می‌برد و هویت خشن و خون ریز ضد اسلامی خود هر روز بیشتر و بیشتر نمایان می سازد. بیست و دوم بهمن امسال که به حق می‌توان آن را «روز سبز آزادی» نامگذاری کرد، با توجه به عوامل متعددی از جمله امکان حضور گسترده مردمی و ناتوانی کودتاگران از سرکوب علنی در این روز، تکرار مسیر انقلاب - آزادی و تجمع در میدان آزادی، ناگزیری صداوسیمای کودتا از پخش مستقیم راهپیمایی و مهمتر از همه اینها اولین حضور علنی رئیس دولت کودتا در یک جمع عمومی در تهران؛ بهترین فرصت برای عرض اندام مردم سبز تهران و شهرستان‌ها در برابر کودتا و برای زیر سؤال بردن دوباره مشروعیت دولت است.
بیست و دوم بهمن امسال، انقلاب بزرگ مردم ایران در حالی از مرز سی‌سالگی خود عبور خواهد کرد که ابتدایی‌ترین شعارها و آرمان‌هایش دستخوش قدرت‌طلبی‌های کودکانه عده‌ای منفعت‌طلب در عرصه سیاست شده است و یکی از اساسی‌ترین بنیان‌های مشروعیتش به گفته رهبر فقید انقلاب، امام خمینی، که همانا رای و نظر مردم است، با لرزشی عمیق مواجه است. باعث و بانی این بحران عمیق مشروعیت در پایه‌های نظامی که بنیانگذاران اصلی‌اش مردم بودند، زیاده‌خواهی‌های صاحبان نامشروع قدرت است که بی حساب از خزانه بیت‌المال خرج سیاست‌های خام و دروغ‌پردازی‌های ناشیانه خویش می‌کنند. انقلاب فصل سی‌سالگی خود را در حالی پشت سر می‌گذارد که مدرک ‌دزدی و تقلب در روز روشن به عادت سیاستمداران بی کفایت بدل شده است و بهای جان آدمی در این سرزمین به نازل‌ترین سطح خود رسیده است.

بیست و دوم بهمن 57 روزی بود که مردم ایران، استبداد حاکم را که قدرت خویش را با کودتای 28 مرداد تثبیت کرده بود به زیر کشیدند و این ده روز پس از آن بود که رهبر انقلاب و بنیانگذار بعدی جمهوری اسلامی تاکید کرده بود که «به پشتوانه ملت» دولت تعیین می‌کند. اما اینک بعد از گذشت سی و یک سال از آن ایام، بیست و دوم بهمن 88 در حالی از راه می‌رسد که دستگاه حاکم برای مشروعیت و تداوم حیات، خود را بی نیاز از رای و عقیده مردم می‌بیند و این یعنی نقطه‌ای که یک حکومت در سراشیبی سقوط قرار می‌گیرد.

جنبش سبز ایران با تاکید بر استمرار راه اصیل انقلاب و تبری جستن از سیاست‌های دیکتاتورمابانه کسانی که امروز قدرت را به دست گرفته اند، بارها پیش از این به صاحبان قدرت نسبت به این اشتباه بزرگ تاریخی هشدار داده است. یکی از اهداف اصلی و البته حداقلی جنبش سبز ایران بازگشتن به مسیر اصیل انقلاب است و روز 22 بهمن امسال مهم‌ترین برهه زمانی برای تکرار این مطالبه مهم و ضروری است.

دولت کودتا و حامیانش بدون شک با برنامه‌ریزی وسیع در دهه فجر سعی در مصادره کردن راه امام و انقلاب خواهند داشت. مردم هوشیار ایران باید دهه فجر امسال و به طور خاص راهپیمایی روز 22 بهمن را امری حیاتی و مهم در پیشبرد راه سبز امید تلقی کنند و حضور در مراسم راهپیمایی امسال را در فهرست کار خود قرار دهند. با شرکت در این راهپیمایی و طرح شعارها و مطالبات جنبش سبز صدای اعتراضی که از 25 خرداد تا ششم دیماه(روز عاشورای خونین) در سراسر ایران بلند شده را بار دیگر به گوش جهانیان می‌رسانیم.

در این راهپیمایی تاکید بر تشابه آرمان‌های اصیل انقلاب و جنبش سبز، بزرگداشت نام امام خمینی به عنوان رهبر واقعی انقلاب و نیز تاکید بر نامشروع بودن دولت کودتا را در اولویت قرار خواهیم داد. 22 بهمن امسال بار دیگر با حضور سبز خود دوربین‌های صداوسیمای ضدملی را همچون روز قدس در برابر پوشش جعلی اخبار ناتوان می‌کنیم. بیست و دوم بهمن ماه جنبش سبز ایران 8 ماهه خواهد شد. این روز برای جنبش سبز مردم ایران 25 خردادی دیگر خواهد بود. از همین اکنون تک تک ما وظیفه داریم هم‌وطنانمان را نسبت به اهمیت شرکت در راهپیمایی 22 بهمن آگاه کنیم. عدم شرکت در این راهپیمایی این امتیاز را به کودتاگران می‌دهد که همان‌طور که تاکنون انقلاب را به نام خود سند زده اند و محبوب‌ترین یاران امام را خائن خطاب کرده اند، همچنان به ماموریت خود جدی‌تر از قبل عمل کنند.

در بیست و دوم بهمن امسال ما سبزها به یاری خدا انقلاب را از صاحبان جعلی آن پس خواهیم گرفت و به صاحبان واقعی آن که مردمند باز خواهیم گرداند. جزئیات این راهپیمایی و نحوه عمل سبزها در آن را باید در روزهای نزدیکتر و با توجه به تحولات بعدی مشخص کرد. اما برای اصل حرکت از هم اکنون باید آماده باشیم.
ادامه مطلب ...

بیانیه شماره ۱۷ میرحسین موسوی درباره وقایع عاشورا و روزهای پس از آن

0 نظرات
ما نه آمریکایی هستیم و نه انگلیسی . تا حال نه کارت تبریکی برای روسای کشورهای بزرگ فرستاده ایم (!) و نه امید یاری آنها را داریم" -|- "گوساله و بزغاله خواندن بخش عظیمی از جامعه و خش و خاشاک نامیدن آنان و مباح کردن خون عزاداران حسینی فاجعه ای است که هم اکنون توسط افرادی مشخص و صدا و سیما در جامعه رخ داده است." -|- "من به عنوان یک دلسوز می گویم منافقین با خیانت ها و جنایت های خود مرده اند، شما برای کسب امتیازهای جناحی و کینه ورزی آنها را زنده نکنید!"

میرحسین موسوی در نخستین بیانیه خود پس از فجایع عاشورای خونين 88 ضمن انتقاد شدید از برخوردهای خشونت آمیز نیروهای حکومتی با ملت عزادار ایران راه حل های پنجگانه خود را برای خروج وضعیت بحرانی فعلی ارائه کرد. وی ضمن خودجوش خواندن اعتراضات مردمی در تاسوعا و عاشورای حسینی در راه حل های پنجگانه خود بر اهمیت مسئولیت پذیری مستقیم دولت در مقابل ملت و مجلس و قوه قضائیه در مقابل مردم، تدوین قانون شفاف و اعتماد برانگیز برای انتخابات، آزادی زندانیان سیاسی و احیاء حیثیت و آبروی آنها ، آزادی مطبوعات و رسانه ها و به رسمیت شناختن حقوق مردم برای اجتماعات قانونی تاکید کرد. وی بی آنکه به شهادت خواهر زاده مظلوم خود در این وقایع اشاره کند تصریح کرد که بنده ابایی ندارم که یکی از شهدایی باشم که مردم بعد از انتخابات در راه مطالبات به حق دینی و ملی خود تقدیم کردند و خون من رنگین تر از آن شهدا نیست.

متن کامل این بیانیه که بعد از تهدیدهای متعدد کودتا گران از اهمیت فراوانی برخوردار است به شرح ذیل می باشد:

بسم الرحمن الرحیم
السلام علیک یا ابا عبدالله. انی سلم لمن سالمکم و حرب لمن حاربکم و وال لمن والاکم و عاد لمن عاداکم. فیالیتنی کنت معکم فافوزا فوزا عظیما
همواره به اینجانب و دوستان گفته می شد که اگر شما اطلاعیه ندهید مردم به خیابانها نخواهند آمد و آنان از اعتراضات و مطالبات خود دست برخواهند داشت وآرامش به کشور برخواهد گشت. بنده به عنوان یک همراه جنبش عظیم سبز مردمی با این نظر موافق نبودم و می اندیشیدم که تا اصلاحات لازم با تکیه براصول روشن که می توان آنها را از قانون اساسی استخراج کرد، صورت نگیرد ، آب رفته به جوی باز نخواهد گشت.
برای مراسم عاشورای حسینی علیرغم درخواستهای فراوان، نه جناب حجت الاسلام و المسلمین کروبی اطلاعیه دادند و نه حجت الاسلام و المسلمین خاتمی اطلاعیه صادر کردند و نه بنده و دوستانم. با این وصف یک بار دیگر مردمی خداجوی به صحنه آمدند و نشان دادند که شبکه های وسیع اجتماعی و مدنی که در طول انتخابات و بعد از آن به صورت خود جوش شکل گرفته است، منتظر اطلاعیه و بیانیه نمی مانند. در حالی که مردم نه روزنامه همراه و مشوقی در کنار خود داشتند و نه از صدا و سیما، به عنوان رسانه ای ملی و بی طرف و منصف و عاقل بهره می بردند. باز همه ملت ها و جهانیان شاهد بودند که در میان طوفانی از تهدیدها و تبلیغات و تکفیرها و اهانتها، عزاداران حسینی در این روز مقدس حسین حسین گویان به صورت مسالمت آمیز و بدون شعارهای تند روانه میدانها و مسیرهایی شدند که خود انتخاب کرده بودند و این بار نیز چون دفعات گذشته با اعمال تحریک آمیز مواجه شدند، خشونت های غیرقابل باور چون زیر کردن راهپیمانان، تیراندازی نیروهای لباس شخصی که امروز هویت آنها بر کسی پوشیده نیست و روز بروز پرده از چهره آنان و سرانشان کنار زده می شود، فاجعه ای را آفرید که اثرات آن به این زودی از صحنه سیاسی کشورمان رخت برنخواهد بست.
مشاهده فیلم های تکان دهنده عاشورا نشان می دهد که اگر شعارها و حرکات جاهایی به سمت افراط غیر قابل قبول کشانده می شود، ناشی از به زیر انداختن افراد بی گناه از روی پل ها و بلندی ها، تیراندازی ها و آدم زیر کردن ها و ترورهاست . جالب آنکه در بعضی از این فیلم ها دیده شده است که مردم در پشت چهره نیروهای انتظامی و بسیجی مهاجم برادران خود را می بینند و در شرایط بحرانی و پر از خشم و هیاهوی آنروز سعی می کنند بدانها آسیبی نرسد. اگر صدا و سیما یک جو انصاف و عقل داشت می توانست برای تلطیف فضا و نزدیک کردن مردم به همدیگر گوشه ای از این صحنه ها را نشان دهد. ولی هیهات! جریان روزهای بعد از عاشورا و گسترش دستگیریها و دیگر تمهیدات دولتی نشان می دهد که مسئولان اشتباهات گذشته را این بار در وسعت بیشتر تکرار می کنند و آنها می اندیشند سیاست ارعاب تنها راه حل است.
گیرم که چند روز با دستگیریها ، خشونت ها ، تهدیدها و بستن دهان روزنامه ها و رسانه ها سکوت برقرار گردید، تغییر قضاوت مردم را نسبت به نظام چگونه حل می کنید؟ تخریب مشروعیت را چگونه جبران می نمائید؟ نگاه ملامت آمیز و متعجب همه جهانیان از این همه خشونت یک دولت به ملت خود را چگونه تغییر می دهید؟ با مشکلات بر زمین مانده اقتصادی و معیشتی کشور که به دلیل ضعف مفرط دولت روزبروز وخیم تر می شود چه می کنید؟ با چه پشتوانه ای از کارآمدی و انسجام ملی و سیاست خارجی موثر، سایه قطعنامه ها و امتیازخواهی های بیشتر را در سطح بین الملل از سر کشور و ملتمان دور می کنید؟

اینان می اندیشند با عقب راندن نخبگان و روشنفکران و دانشگاهیان و فعالان از صحنه سیاسی خواهند توانست بدون پرداختن ریشه ای به مسائل امروز کشور به دیروز قبل از انتخابات برگردند؟ اما کسانی که تاریخ را خوانده اند و کمی با ماهیت پیچیده جوامع آشنایی دارند می دانند که این تفکر ناشی از یک توهم واقع گریز و پناه بردن به رویکردهای کم عمق و گول زننده است .
بنده به صراحت و روشنی می گویم فرمان اعدام و قتل و زندانی کروبی و موسوی و امثال ما مشکل را حل نخواهد کرد . سخنان روز چهارشنبه میدان انقلاب و قبل از آن نماز جمعه هفته پیش دانشگاه که توسط چهره های منتسب به نظام ایراد گردید، نتایج هر نوع اقدام تروریستی را مستقیما به سمت کانون نشانه خواهد رفت و گره مشکل بحران کنونی را نا گشودنی خواهد ساخت. گوساله و بزغاله خواندن بخش عظیمی از جامعه و خش و خاشاک نامیدن آنان و مباح کردن خون عزاداران حسینی فاجعه ای است که هم اکنون توسط افرادی مشخص و صدا و سیما در جامعه رخ داده است. این چه سخنرانی است که از تریبون دولتی مردم را به جنگ با یکدیگر دعوت می کند و یک عده را حزب الله می نامد و عده ای دیگر را حزب الشیطان؟ بارها در یک سخنرانی کوتاه اعلام می کند مردم توجه کنید جنگ است! آیا این سخنان دعوت به جنگ و شورش داخلی نیست ؟ با توجه به استفاده از اصطلاحات مذهبی و اشاره به آیات و روایات ، این مراجع عظام و روحانیون فاضل هستند که می توانند بگویند با این گونه اشخاص چه می توان کرد؟
آنچه به بنده به عنوان یک فرد کوچک این جامعه مربوط می شود استقبال از هر هجمه ای در راه اسلام و کشور عزیزمان است و سخنان چند روز اخیر بنده را به یاد کلام امام رحمه الله علیه می اندازد که " بکشید ما را ، ما نیرومند تر می شویم". بنده ابایی ندارم که یکی از شهدایی باشم که مردم بعد از انتخابات در راه مطالبات به حق دینی و ملی خود تقدیم کردند و خون من رنگین تر از آن شهدا نیست.
بنده به صراحت می گویم تا وجود یک بحران جدی در کشور به رسمیت شناخته نشود، راهی برای خروج از مشکلات و مسائل پیدا نخواهد شد. عدم اذعان به بحران ، توجیه گر ادامه راه حل های سرکوبگرانه خواهد شد. اذعان به وضعیت بحرانی می تواند راه حل را نه در سرکوب که بر سر آشتی ملی قرار دهد . تهمت بی دینی و همراهی با قدرتهای بیگانه مستکبر و افراد بدنام و جریانهای منحوسی چون منافقین به فرض آنکه به حذف فیزیکی تعدادی از خدمتگزاران اسلام و مردم منتهی شود ناشی از چشم بستن به ماهیت مشکلات ملی کشور است. من به عنوان یک دلسوز می گویم منافقین با خیانت ها و جنایت های خود مرده اند، شما برای کسب امتیازهای جناحی و کینه ورزی آنها را زنده نکنید .
من لازم می دانم قبل از آنکه راه حل خودم را برای خروج از بحران مطرح سازم ، برهویت اسلامی و ملی و مخالف سلطه بیگانگان و وفادار به قانون اساسی ما و جنبش سبز تاکید نمایم. ما پیروان اباعبدالله حسین علیه السلام هستیم. ما شیفتگان حریتی هستیم که منادیش آن امام مظلوم بود . ما پیرو کسی هستیم که در قلمرو وسیع اسلامی ربودن خلخالی از پای یک زن را برنمی تابید. ما معتقد به تفسیر رحمانی از اسلام هستیم که انسانها را یا هم کیش هم می دانند و یا همسانانی در خلقت. نگاهی که بر کرامت ذاتی انسان باور دارد و برنمی تابد که ضارب او در زندان با غذایی جز شبیه غذای او نگهداری شود و یا مورد شکنجه و امثال آن قرار گیرد.
بنده و دوستان عزیزم که امروز بسیاری از آنها در زندانها محبوس هستند پای بندان سرسخت استقلال کشور هستیم و از اینکه بازار اسلامی ما تبدیل به یک بازار مکاره برای کالاهای بیگانه شده است رنج می بریم. ما به شدت با فساد موجود که ناشی از سیاستهای سوء و عدم تدبیر است مخالفیم. ما می گوئیم نهاد بزرگ و تاثیر گذاری چون سپاه اگر هر روز چرتکه بیاندازد که قیمت سهام چقدر بالا و پائین رفته نمی تواند از کشور و منافع ملی آن دفاع نماید؛ هم خود به فساد کشیده می شود و هم کشور را به فساد می کشاند . ما می گوئیم و حاضریم در مباحثات نشان دهیم که امروز منافع و حقوق مستضعفان و کارگران و کارمندان و سایر اقشار ملت در یک فساد بزرگ در حال غرق شدن است . جنبش سبز مخالف دروغ است و آنرا آفتی خانمان برانداز برای کشور می داند و از اینرو دروغ های سیاسی و امنیتی و اقتصادی و فرهنگی و امثال آنرا خطری بزرگ برای کشور می دانیم.
ما یک دولت و نظام صادق و رئوف و با شفقت و مبتنی بر آراء مردم می خواهیم که به تنوع آراء و عقاید مردم نه به شکل تهدید که بلکه بصورت یک فرصت نگاه کند. ما سرک کشیدن به زندگی خصوصی مردم، تفتیش عقاید، تجسس، بستن روزنامه ها و محدود کردن رسانه ها را مخالف دین مترقی و رهایی بخش خود و مخالف قانون اساسی برآمده از این دین می دانیم. ما ضایع کردن یک ریال از بیت المال را در جهت اهداف باندی و جناحی حرام می دانیم و می گوئیم که سند چشم انداز ملی بیست ساله که به تایید همه ارکان نظام رسیده است امروز به یک ورق پاره بی ارزش تبدیل شده است. ما هشدار می دهیم که رقیبان بزرگی در منطقه با رشدهای اقتصادی دو رقمی در حال ظهور هستند و روز به روز قوی تر می شوند . درحالیکه ما متاسفانه از دادن یک بودجه سالانه و نگهداشتن حسابهای ذخیره ارزی و امانت در سپرده های مردم و پاسخگویی در مقابل دیوان محاسبات عمومی و مجلس شورای اسلامی عاجز هستیم .
ما نه آمریکایی هستیم و نه انگلیسی . تا حال نه کارت تبریکی برای روسای کشورهای بزرگ فرستاده ایم و نه امید یاری آنها را داریم و می دانیم با اصالت قدرت در روابط بین اللمل هر کشور به دنبال منافع ملی خود است و ما بیزار از کسانی هستیم که بر عرف و اعتقادات دینی و ملی ملت خود احترام نمی گذارند . و مضحک است که بما تهمت اهانت به قرآن ، عاشورای امام حسین یا پاره کردن عکس حضرت امام قدس سره زده شود . مسلما حرمت شکنی اگر در روز عاشورا صورت گرفته باشد مورد تایید ما نیست، اما بدترین نوع حرمت شکنی را کشتن بندگان بیگناه و عزادار در روز عاشورا و در ماههای حرام می دانیم .
اما من برآنم که راه حل مشکلات پیش آمده و بحران موجود چنین است؛ وضعیت کشور امروز چون رودخانه خروشان و عظیمی است که سیلابهای تند و حوادث گوناگون باعث طغیان و گل آلود شدن آن شده است . راه آرام کردن این رودخانه بزرگ و روشن ساختن و زلال کردن آب آن در یک اقدام سریع و عاجل امکان پذیر نیست . اندیشیدن باین گونه راه حلها که عده ای توبه کنند و عده ای معامله کنند و بده و بستانی صورت گیرد تا این مشکل بزرگ حل شود عملا به بیراهه رفتن است .
بنده راه حل را در روانه ساختن نهرها و چشمه هایی از آب روشن و شیرین به بستر این رودخانه می دانم که بتدریج و طی یک فرآیند تدریجی کیفیت آب و وضع رودخانه را تغییر دهد . و نیز اعتقاد دارم که هنوز دیر نشده است و نظام ما آن قدرت را دارد که در صورت تدبیر و در صورت داشتن یک نگاه احترام آمیز و توام با ملاطفت به همه ملت و اقشار آن این مهم را بانجام برساند . بنده تعدادی از این راه حلها را که چون نهرها و چشمه هایی از اب روشن می تواند فضای ملی را تحت تاثیر قرار دهد و اوضاع را به سمت بهبود ببرد، بیان می کنم :
1- اعلام مسئولیت پذیری مستقیم دولت در مقابل ملت و مجلس و قوه قضائیه به نوعی که از دولت حمایت های غیرمعمول در مقابل کاستی ها و ضعف هایش نشود و دولت مستقیما پاسخگوی مشکلاتی باشد که برای کشور ایجاد کرده است . به یقین اگر دولت کارآمد و محق باشد خواهد توانست جواب مردم و مجلس را بدهد و اگر بی کفایت و ناکارآمد بود مجلس و قوه قضائیه در چهارچوب قانون اساسی با او برخورد خواهند کرد .
2- تدوین قانون شفاف و اعتماد برانگیز برای انتخاباتها به نوعی که اعتماد ملت را به یک رقابت آزاد و منصفانه و بدون خدعه و دخالت قانع سازد . این قانون باید شرکت همه ملت را علیرغم تفاوت در آراء و اندیشه ها تضمین کند و جلوی دخالت های سلیقه ای و جناحی دست اندرکاران نظام را در همه سطوح منتفی سازد . مجالس اولیه انقلاب می تواند به عنوان الگویی مورد توجه قرار گیرند .
3- آزادی زندانیان سیاسی و احیاء حیثیت و آبروی آنها . بنده یقین دارم که این اقدام نه به ضعف که به درایت نظام تعبیر خواهد گشت . و نیز آگاهیم که جریانهای سیاسی منحطی با این راه حل مخالف هستند .
4- آزادی مطبوعات و رسانه ها و اجازه نشر مجدد روزنامه های توقیف شده جزء ضروریات روند بهبود است . ترس از آزادی مطبوعات باید از بین برود و تجربیات جهانی در این زمینه باید مورد توجه قرار گیرد . گسترش کانال های ماهواره ای و اهمیت یافتن آنها و تاثیرگذاری قاطع این رسانه که بخوبی ناکافی بودن روش های قدیمی و محدودیت صدا و سیما را می رساند . پارازیت ها و محدودیت های اینترنتی می تواند برای مدت کوتاهی اثرگذار باشد . تنها راه چاره داشتن رسانه هایی متنوع و آگاه و آزاد در داخل کشور است . آیا زمان آن نرسیده است که با اقدامی شجاعانه و ناشی از اعتماد به متفکران و نیروهای خلاق جامعه ، نگاهها را از آنسوی مرزها به شکوفایی خلاقیت سیاسی و فرهنگی و اجتماعی داخلی برگردانیم ؟
5- برسمیت شناختن حقوق مردم برای اجتماعات قانونی و تشکیل احزاب و تشکل ها و پایبندی به اصل 27 قانون اساسی . اقدام در این زمینه که می تواند با درایت و همکاری همه علاقمندان به کشور صورت گیرد در طول چند ماه می تواند فضایی توام با دوستی و محبت ملی را جایگزین در گیری سازمان بسیج و نیروهای امنیتی با مردم و یا درگیری مردم با مردم نماید .
به بندهای فوق پیشنهادات دیگری نیز می توان اضافه کرد . به نظر بنده حتی یک جوی کوچک زلال در این بین می تواند مغتنم باشد . ضرورتی ندارد همه بندها با هم شروع شود . مشاهده عزم در این راه بروشنی افق کمک خواهد کرد . و کلام آخر آنکه همه این پیشنهادات بدون نیاز به توافق نامه و مذاکره و داد و ستدهای سیاسی و از موضع حکمت و تدبیر و خیرخواهی می تواند اجرایی شود .
ميرحسين موسوي
1388/10/11
ادامه مطلب ...
0 نظرات
از سید الشهدا آموخته ایم که این خون ها پایمال نخواهند شد                                                         ديدار اعضای شورای مرکزی سازمان علمان ایران با خانواده شهيد سيد علي موسوي: از سید الشهدا آموخته ایم که این خون ها پایمال نخواهند شد. ادامه راه سبز«ارس»: پدر شهیدعلی موسوی، که فرزندش در روز عاشورا هدف گلوله راننده یک پاترول مشکلی قرار گرفت و به شهادت رسید، در دیدار با برخی از معلمان که برای دلجویی از این خانواده شهید در خانه آنها حضور یافته...
ادامه مطلب ...

عناوین مطالب سایت خبری جنبش سبز

» گفتگو بین کاربران

درحال حاظر بخش گفتگوی کاربران بدلیل مشکلات فنی فعال نمی باشد

برای حمایت از ما کده بنر زیر را در سایت خود ثبت کرده و دوستان خودرا با ما آشنا سازید تا اخبار و مطالب صحیح را داشته باشند


بنر و لینک باکسهای زیر مربوط به این سایت نیست و فقط جهت آشنائی کاربران دیگر با آدرس فیلترنشده این سایت می باشد و مطالب موجود در آنها به ما ارتباط ندارد. شما می توانید با هرکلیک روی بنرهای زیر بنر ما را در یک سایت دیگر موجود در سیستم تبادل بنر نمایان سازید