بدلیل با لا بودن حجمی اطلاعات ممکن است سایت تا لوده کامل مدتی طول بکشد در صفحه اصلی شما قادربدیدن بیست مطلب آخر می باشید و هرهفته بصورت یک بخش از قسمت مطالب گزشته قابل دسترسی می باشد.برای راحتی در دسترسی به مطالب از قسمت دسته بندی مطالب استفاده نمائید.
هموطنان ایرانی در این دوره از زمان بدلیل بالا بودن تبادلات بالای اخباری و اطلاعاتی و زیادشدن خبرگزاریهای مختلف داخلی و خارجی , بدلیل آگاه سازی شفاف و داشتن اخبار و اطلاعاتی بدور از دروغ و جهت گیریهای مختلف سیاسی بوسیله بعضی خبرگزاریهای دولتی و حتی خصوصی و گمراه کردن افراده جامعه بر آن شدیم تا با ساختن این سایت درمیان خبرها و بیانیه های مختلف گروهی که بوسیله خبرگزاریهای رسمی درج می شود آن اخباره درست را گردآوری کرده و برای شما به نمایش بگزاریم. شما نیز در این سایت می توانید برای هر مطلب اظهار نظر کرده و نظر خود را برای آن مطلب ارسال و دردیده عموم قرار دهید و هم با نظرهای دیگران آشنا شوید. شما می توانید برای بهتر شدن این سایت انتقادات و پیشنهادات خودرا ارسال نمایید و درصورت داشتن خبر , فیلم , عکس و یا مطلبی با داشتن منبعی معتبر آن را با آدرس منبع ارسال و درصورت تمایل به نام شما ما آن را به نمایش بگزاریم. در این سایت بیشتر اخبار و خبرها مربوط به مسائل گروه جنبش مردمی سبز و دیگر مسائل پیرامون آقای میرحسین موسوی مانند بیانیه های رسمی ایشان و آقای کربی و مسائل بعد از انتخابات خواهد بود بیشترین مطالب برگرفته از سایتهای ,ارس و دیگر خبرگزاریهای معتبر داخلی و خارجی میباشد

اطلاعیه جنبش سبز.جنبش در نظر دارد در اوایل سال جدید اقدام به تاسیس جزب سبزهای ملت ایران نماید: جنبش سبز در نظر دارد در اوایل سال نو با توجه و مراعات بند بند قانون اساسی و قوانین احزاب که در قانون اساسی قید شده , اقدام به تاسیس حزب سبزهای ملت ایران نماید ادامه مطلب..... ميرحسين: راه سبز هیچ نماینده و سخنگویی در خارج ندارد. مهندس موسوی در این گفت و گو که در آستانه ۲۲ بهمن ماه مصادف با سی و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی انجام شد از دست دادن مشروعیت را عامل اصلی فروپاشی حکومت مستبد و ادامه مطلب....

بازدید کنندگان عزیز دیدن فیلمها و کلیپهای موجود در این سایت بدلیل داشتن تصاویر دلخراش به افرادیکه مشکلات قلبی و روحی دارند و بخصوص کودکان توصیه نمی شود.

گزارش حقوق بشر” نهادینه شده” حاکمان ایران در آینه جهانی!



گزارش حقوق بشر” نهادینه شده” حاکمان ایران در آینه جهانی!
هدی امیدوار
شبکه جنبش راه سبز(جرس): در حالی که صدها فعال سیاسی، استاد دانشگاه، روزنامه نگار ومردم معترض به انتخابات ریاست جمهوری در زندانهای ایران در بدترین شرایط بسر می برند ، جواد لاریجانی دبير ستاد حقوق بشر در ديدار با كميسر عالي حقوق بشر سازمان ملل در ژنو گفت:امروز شاهد به ثمر نشستن و" نهادينه شدن" بزرگترين دستاورد انقلاب يعني "مردمسالاري ديني" در جمهوري اسلامي ايران هستيم.

 
این سخنان چکیده ای از گزارش ایران به سازمان ملل می باشد که در دیدار نماینده ایران با کمیسرعالی حقوق بشر سازمان ملل بیان شده است. گزارشی که  پیش از همه با واکنش شدید عفو بین الملل روبه رو شد. حسيبه حاج صحراوی، مدير بخش خاورميانه و شمال آفريقای عفو بين‌الملل تصریح کرد که "به نظر می‌رسد که مقام‌های ايرانی يا از واقعيت خبر ندارند و يا نمی‌خواهند بدان اذعان کنند."

مدير بخش خاورميانه و شمال آفريقای عفو بين الملل افزوده است که گويی هيچ بحران حقوق بشری [در ايران] وجود ندارد و آنچه که هست فقط انتقاد است که آن هم تنها با انگيزه سياسی مطرح می‌شود.
 
پیشگامی ایران در عرصه حقوق بشر!!
 
محمد جواد لاریجانی كه به منظور ارائه گزارش جمهوري اسلامي ايران در قالب سازوكار «بررسي دوره‌اي جهاني» شوراي حقوق بشر* در رأس هيئتي عاليرتبه در ژنو به سر مي‌برد، در دیدار با پيلاي كميسر عالي حقوق بشر سازمان ملل در حالی از "مساعي و تلاش مستمر نهادهاي ذيربط متولي حمايت و ارتقا و نظارت بر رعايت حقوق بشر در سطح ملي، و پيشگامي و مشاركت مؤثر و مبتكرانه جمهوري اسلامي ايران" سخن گفت که فعالان حقوق بشر، اعضای انجمن دفاع از آزادی مطبوعات، روزنامه نگاران و فعالان در عرصه حقوق کودک و زنان، اساتید دانشگاه و...شبانه از خانه هایشان دزدیده شده و در انفرادی و حبس بسر می برند.
 
در همین حال شیرین عبادی در مورد وضعیت فعالان حقوق بشر در گزارشی به سازمان ملل گفته است:" در این میان وضعیت مدافعان حقوق بشر از همه بدتر است زیرا مسئولین حکومتی تحت هیچ شرایطی مایل نیستند اخبار نقض حقوق بشر به خارج از ایران درز کند و به همین دلیل است که اکثر مدافعین حقوق بشر  شناخته شده ایران یا در زندان هستند یا ممنوع الخروج شده یا مجبور شده اند به طریق مخفی‌ و زیر زمینی‌ زندگی کنند و متاسفانه برای چند نفر از آنان نیز به اتهام محاربه کیفر خواست صادر شده است که جزای چنین جرمی‌ اعدام است."
 
گزارشی از بزرگترین زندان جهان
 
لاريجاني  دبیر کمیته حقوق بشر قوه قضاییه است. طی ماههای اخیر که عدم رعایت اولیه ترین حقوق انسانی در بازداشتگاهها، اعمال شکنجه و بازداشتهای شبانه و .... حتی محافظه کارترین افراد را هم به سخن در آورد، این برادر لاریجانی ها که گوی سبقت را در اظهار نظر در باره مسایل سیاسی از همگان ربوده بود، حتی " یک جمله" در رابطه با حقوق زندانیان و خانواده های آنان بیان نکرد. اکنون او نماینده ایران در ژنو است و می خواهد گزارش حقوق بشر ارایه دهد. بشری که به یمن " کرامات" امثال لاریجانی در ایران از هیچ حقی برخوردار نیست که نیاز به " گزارش داشته باشد.
 
وی از نقض حقوق بشر در زمان شاهنشاهی درحالی انتقاد کرده است که جمهوری اسلامی  پس از چین بالاترین رقم اعدام را در کارنامه خود دارد و این کشور بعنوان " بزرگترین زندان روزنامه نگاران" معرفی شده است. تنها طی هشت ماهه اخیر، بیشترین واکنشها از سوی سازمانها حقوق بشر در خصوص رفتارحکومت با "شهروندان" صادر شده و جامعه جهانی تاکنون بارها از اعمال خشونت عریان علیه معترضان ابراز نگرانی شدید کرده است.
 
فاجعه حقوق بشر در ایران
 
چندی پیش  «کمپین بین‌المللى حقوق بشر در ایران»، ۱۰۹ سازمان مستقل طرفدار حقوق بشر و فعال در حوزه جامعه مدنى از سراسر جهان روز بیستم آبان ماه با ارسال نامه‌اى خطاب به هیات‌هاى نمایندگى و وزراى امور خارجه کشورهاى عضو سازمان ملل با اشاره به «نقض گسترده حقوق بشر» در ایران به ویژه پس از انتخابات ریاست جمهورى خرداد ماه خواستار توصیه آنها به جمهورى اسلامى ایران «براى رعایت حقوق مردم ایران در چارچوب قوانین بین‌المللى» شده‌اند.
 
از سوی دیگر سازمان عفو بین الملل از جمله سازمانهایی است که همواره علیه نقض بی شمار آزادی بنیادی، حقوق شهروندی، آزادی ادیان، محاکمات عادلانه، اعدام نوجوانان ، رفتاربا زنان و صدها مورد دیگر علیه ایران بیانیه داده و خواستار اصلاح امور شده است. طی چند ماه گذشته نیز تعدد قطعنامه ها و اظهارات مقامات برجسته و بین المللی حقوق بشرعلیه اقدامات مقامات ایران علیه مردم بی پناه سیر نجومی داشته و روزی نیست که اخبارایران تیتر یک رسانه های جهان را به خود اختصاص ندهد.
 
دیده بان حقوق بشر، از سازمان های مدافع حقوق بشر نیز در گزارشی کوتاه پیرامون وضعیت حقوق بشر در چند کشور حوزه خلیج فارس در سال 2009، از آنچه که سرکوب مردم ایران توسط حکومت این کشور در جریان اعتراضات پس از انتخابات بحث برانگیز ریاست جمهوری خوانده به شدت انتقاد کرده و گفته است که این وضعیت "به یک فاجعه حقوق بشری" مبدل شده است.
در بخشی از این گزارش در مورد ایران که با عنوان "نا آرامی بعد از انتخابات ایران اینک یک بحران تمام عیار حقوق بشری است" آمده است که سپاه پاسداران، شبه نظامیان بسیج و ماموران پلیس جمهوری اسلامی به شکلی خودسرانه و بدون مبنای قانونی به بازداشت هزاران تن از شرکت کنندگان در تظاهرات صلح آمیز و معترضان از جمله دانشجویان، فعالان حقوق زنان، حقوقدانان و مدافعان برجسته حقوق بشر در ایران مبادرت کرده اند.
دعوت حقوق بشری یا...؟!
 
لاریجانی در این دیدار از خانم پيلاي در حالی دعوت به سفر از ایران کرد که تاکنون درخواست   نمایندگان سازمان ملل برای بازدید از این کشور بی جواب مانده است. گفتنی است که مانفرد نوواک، نماینده سازمان ملل متحد در امور شکنجه و فیلیپ آلستون،نماینده این نهاد در امور "اعدام های فراقانونی، بدون محاکمه و خودسرانه" رسما ازایران خواسته اند که به این کشور سفر کنند، ولی هنوز منتظر پاسخ دولت ایران هستند. اما بنظر می رسد که ایران پذیرش نمایندگان سازمان ملل را مغایر با استقلال و حاکمیت ملی می داند و تمامی گزارش های سازمان های حقوق بشر را با انگیزه سیاسی و تحت تاثیرکشورهای غربی می داند.

پیش از این نیز سازمان های طرفدار حقوق بشر از بانکی مون، دبير کل سازمان ملل متحد، در خواست کردند تا برای بررسی خشونت عليه معترضان به انتخابات به ايران سفر کند يا فرستاده ای را به این کشور اعزام کند.
 

 قرار است روز دوشنبه 15 فوريه، وضعيت حقوق بشر ايران در اجلاس ژنو مورد بررسی قرار گيرد و محمدجواد لاريجاني، دبيرستاد حقوق بشر ايران و هيات همراه نماینده ملتی باشند که در بزرگترین زندان جهان بسر می برد. فردا در مقابل سازمان ملل، گروههای مدافع حقوق بشر گرد هم می آیند تا دروغ بزرگ حاکمان ایران درباره حقوق بشررا برملا کنند.
اینک دوپرونده ایران روی میز سازمان ملل قرار دارد. از یک سو، بلندپروازی هسته ای حاکمان ایران که صبر جامعه جهانی را به سر آورده و می رود تا ایران را با تحریم های بیشتری روبه رو کند و از سوی دیگر نقض ابتدایی ترین حقوق انسانی که از خرداد ماه تاکنون به نقطه اوج خودرسیده است. لاریجانی در حالی گزارش " حقوق بشر " " نهادینه شده" حاکمان ایران را در اجلاس ژنو می خواند که "عکس پیکر شکنجه شده و مضروب " علی کروبی بر صفحه اول روزنامه های غربی خودنمایی می کند. باید دید صبر جامعه جهانی کی به سر می آید و دنیا در برابر حکومتی که بر شهروندان خود " رحم" ندارد چه واکنشی نشان می دهد.

0 نظرات :: گزارش حقوق بشر” نهادینه شده” حاکمان ایران در آینه جهانی!

ارسال یک نظر

تحلیل و نظر خودرا در رابطه با این مطلب برای گزاشتن در دیده عموم میتوانید اینجا قرار دهید

عناوین مطالب سایت خبری جنبش سبز

» گفتگو بین کاربران

درحال حاظر بخش گفتگوی کاربران بدلیل مشکلات فنی فعال نمی باشد

برای حمایت از ما کده بنر زیر را در سایت خود ثبت کرده و دوستان خودرا با ما آشنا سازید تا اخبار و مطالب صحیح را داشته باشند


بنر و لینک باکسهای زیر مربوط به این سایت نیست و فقط جهت آشنائی کاربران دیگر با آدرس فیلترنشده این سایت می باشد و مطالب موجود در آنها به ما ارتباط ندارد. شما می توانید با هرکلیک روی بنرهای زیر بنر ما را در یک سایت دیگر موجود در سیستم تبادل بنر نمایان سازید