بدلیل با لا بودن حجمی اطلاعات ممکن است سایت تا لوده کامل مدتی طول بکشد در صفحه اصلی شما قادربدیدن بیست مطلب آخر می باشید و هرهفته بصورت یک بخش از قسمت مطالب گزشته قابل دسترسی می باشد.برای راحتی در دسترسی به مطالب از قسمت دسته بندی مطالب استفاده نمائید.
هموطنان ایرانی در این دوره از زمان بدلیل بالا بودن تبادلات بالای اخباری و اطلاعاتی و زیادشدن خبرگزاریهای مختلف داخلی و خارجی , بدلیل آگاه سازی شفاف و داشتن اخبار و اطلاعاتی بدور از دروغ و جهت گیریهای مختلف سیاسی بوسیله بعضی خبرگزاریهای دولتی و حتی خصوصی و گمراه کردن افراده جامعه بر آن شدیم تا با ساختن این سایت درمیان خبرها و بیانیه های مختلف گروهی که بوسیله خبرگزاریهای رسمی درج می شود آن اخباره درست را گردآوری کرده و برای شما به نمایش بگزاریم. شما نیز در این سایت می توانید برای هر مطلب اظهار نظر کرده و نظر خود را برای آن مطلب ارسال و دردیده عموم قرار دهید و هم با نظرهای دیگران آشنا شوید. شما می توانید برای بهتر شدن این سایت انتقادات و پیشنهادات خودرا ارسال نمایید و درصورت داشتن خبر , فیلم , عکس و یا مطلبی با داشتن منبعی معتبر آن را با آدرس منبع ارسال و درصورت تمایل به نام شما ما آن را به نمایش بگزاریم. در این سایت بیشتر اخبار و خبرها مربوط به مسائل گروه جنبش مردمی سبز و دیگر مسائل پیرامون آقای میرحسین موسوی مانند بیانیه های رسمی ایشان و آقای کربی و مسائل بعد از انتخابات خواهد بود بیشترین مطالب برگرفته از سایتهای ,ارس و دیگر خبرگزاریهای معتبر داخلی و خارجی میباشد

اطلاعیه جنبش سبز.جنبش در نظر دارد در اوایل سال جدید اقدام به تاسیس جزب سبزهای ملت ایران نماید: جنبش سبز در نظر دارد در اوایل سال نو با توجه و مراعات بند بند قانون اساسی و قوانین احزاب که در قانون اساسی قید شده , اقدام به تاسیس حزب سبزهای ملت ایران نماید ادامه مطلب..... ميرحسين: راه سبز هیچ نماینده و سخنگویی در خارج ندارد. مهندس موسوی در این گفت و گو که در آستانه ۲۲ بهمن ماه مصادف با سی و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی انجام شد از دست دادن مشروعیت را عامل اصلی فروپاشی حکومت مستبد و ادامه مطلب....

بازدید کنندگان عزیز دیدن فیلمها و کلیپهای موجود در این سایت بدلیل داشتن تصاویر دلخراش به افرادیکه مشکلات قلبی و روحی دارند و بخصوص کودکان توصیه نمی شود.

شایعه بازداشت سردبیر سایت آینده

0 نظرات
.شایعه بازداشت سردبیر سایت آینده
به گزارش خبر آنلاین. شنیده شده است فواد صادقی سردبیر سایت آینده احضار و سپس بازداشت شده است.
هنوز منابع مستقل خبری صحت این خبر را تایید نکرده اند اما برخی شنیده ها از بازداشت وی خبر می دهد.
گفتنی است سایت آینده از مدتی قبل فیلتر شده است.
ادامه مطلب ...

واعظ‌طبسی: شرکت‌کنندگان در اعتراضات خیابانی دیگر در زمره معترضان محسوب نمی‌شوند

0 نظرات

. واعظ‌طبسی: شرکت‌کنندگان در اعتراضات خیابانی دیگر در زمره معترضان محسوب نمی‌شوند

نماینده ولی‌فقیه در خراسان و تولیت آستان قدس رضوی گفت: نگذارید و نگذاریم اختلافات سیاسی در حوزه نفوذ کند و آن را بشکند و امروز وظیفه ما در جامعه بسیار سنگین است و لازمه این وظیفه؛ توجه، بصیرت، ‌تلاش و استمداد از خداوند است.
به گزارش ایسنا آیت‌الله عباس واعظ طبسی، در دیدار علما، ‌اساتید و طلاب حوزه علمیه مشهد،ضمن بزرگداشت ایام دهه فجر ، نکاتی را مطرح کرد که در پی می آید :
• امروز هرکس در حرکت‌های جمعی خیابانی با شعارهایی که بیانگر میزان اعتراض اوست، شرکت کند، ضد انقلاب محسوب می‌شود. همه ملت ایران باید بدانند و می‌دانند که اگر تا روزهای قبل، جریانات به دو یا سه دسته آگاه و ناآگاه معترض و مخل امنیت جامعه تقسیم می‌شد،امروزه بنده صریحا اعلام می‌کنم شرکت‌کنندگان در اعتراضات خیابانی دیگر در زمره معترضان محسوب نمی‌شوند بلکه ضد انقلاب بوده و خود را در برابر امنیت جامعه قرار داده‌اند.
• امروز هیچ‌کس نیست که نفهمیده باشد این حرکت‌های بعد از انتخابات از سال‌ها قبل در دستگاه‌های اطلاعاتی بیگانه سازماندهی و سیاست‌گذاری شده و به این جا رسیده است؛ اگر هم کسی نمی‌دانست اما بعد از آنکه رهبر و امام جامعه اسلامی و قانون‌گذاران و پایه‌گذاران نظام اسلامی باز و شفاف مسائل را بیان کردند، دیگر چه حرف حسابی دارند؟
• مگر نمی‌دانند ملتهب کردن فضا بر هم زدن امنیت جامعه و سلب کردن آرامش و اطمینان از مردم، یک حرکت ضد انقلابی و خدمت به دشمن است؟
• بنابراین چه خدای نکرده روحانی و چه غیرروحانی هیچ کس امروز نمی‌تواند ادعا کند من برای گرفتن حق قانونی خود فریاد می‌زنم، قانون حق قانونی افراد را مشخص کرده و رهبری، سخن آخر را باید بگویند که گفته‌اند و جامعه اسلامی و امت اسلامی نگاهش باید به سیاست‌های اصولی و رهبری نظام باشد که این سیاست‌ها ترسیم و تبیین شده و با دانشمند و متفکر و عوام نیز اتمام حجت شده است، پس حرکت‌های خیابانی به چه مفهوم و معنایی است؟
• حوزه ‌دارای جایگاه و منزلت بزرگی در جامعه است و دولت‌ها باید بدانند که اگر در برابر حوزه، روحانیون و مرجعیت و علمای دینی برخوردی متواضعانه نداشته باشند، سقوط آن‌ها نزدیک است.
• آزادی،‌ حقوق بشر، حقوق حیوانات و... در فرهنگ اسلام متفاوت با فرهنگ غرب است اما یک‌سری تبادلات فرهنگی را که می‌تواند قابل قبول باشد، می‌گیریم و می‌دهیم.
• از بس ما مسأله هسته‌یی و بحث سلول‌های بنیادین را مطرح کرده‌ایم، از اهمیت قضیه کم شده است؛ این خیلی کار بزرگی است و امروز دنیا بخواهد یا نخواهد باید اعتراف کند که ایران اسلامی یک کشور اتمی است.
• نمی‌گویم بمب اتم داریم، اما تکنولوژی صلح‌آمیز هسته‌یی در اختیار ماست. اگر دنیا تمام منابع غنی‌سازی را بر ما تحریم کند ما می‌توانیم به آنچه دنیا از او هراس دارد برسیم ولی نمی‌خواهیم؛ ما می‌خواهیم از علم برای ملتمان و برای ملت‌های دنیا استفاده بکنیم .
ادامه مطلب ...

سایت های کلمه و جرس توسط ارتش سایبری ایران هک شد

0 نظرات
سایت های کلمه و جرس توسط  ارتش سایبری ایران  هک شد
سایت های کلمه و جرس توسط  ارتش سایبری ایران  هک شد
این خبر را ساعتی پیش برخی سایتهای خبری منتشر کرده اند.
کلمه سایت وابسته به میرحسین موسوی است و سایت جرس وابسته به جریان اپوزیسیون است و مشی خبری و سیاسی دارند.هر دی این سایتها در ایران فیلتر گشته اند و فقط با فیلتر شکن قابل دسترسی هستند. بهمین دلیل این سایتها بیشتر بازدید کنندهایی از خارج از کشور را پوشش می دهند.بدین وسیله به اطلاع میرسانیم تا اطلاع ثانوی هر مطلبی که برروی این دو سایت نمایش یابد به سایتها و گروههای مذکور ارتباطی نداشته و این دو سایت از کنترل هاستینگ خود خارج می باشد. بعد از ریبار کردن مجدد سایتها  آغازبه کار مجدد , متقالبن از سایتهای مذکور و سایت خبری جنبش سبز(این سایت) اعلام خواهد شد. (خبرفوری)
ادامه مطلب ...

اطلاعیه سایت خبری سبز - قطعی چند ساعته گوگل در ایران

0 نظرات

فوری .  اطلاعیه  . فوری                                                                                                بدلیل بروز قعطی و بلوک کردن گوگل بدست حکومت ( گروهه فیلترینگ ) به مدت چندین ساعت در روزه 22 بهمن (چندین مرتبه) و 23 بهمن ( دو مرتبه ) بهیچ عنوان سایت گوگل و زیر سایتهای آن در ایران قابل دست رسی نبود و حتی لوگوی فیلتر شدن مشاهده نمی شد. ما هم که به وسیله سرور گوگل فعالیت داریم تا نشود مارا حک کرد و درصورت فیلتر شدن آدرس در ایران به سرعت و به تعداد زیاد آدرس جدید ثبت کنیم با مشکل قعطی مواجه شدیم. عکسها و فیلمهای تذاهرات داخل ایران و جهان در 22 بهمن درحال بارگزاری ودردست ثبت در سایت است. بزودی می توانید مشاهده نمائید
ادامه مطلب ...

درگیری مقابل سفارت ایران در استکهلم

0 نظرات

درگیری مقابل سفارت ایران در استکهلم

تعدادی از هم وطنان مقیم سوئد در زمان 22 بهمن درمقابل سفارت جمهوری اسلامی در "استکهلم " با پلیس درگیر شدند.
به گزارش بی بی سی هزاران تن از هموطنان ایرانی مقیم در  "استکهلم " سوئد در پی خشم خود از دولت و حکومت ایران و همگام بودن با مردم داخل ایران در روزه 22 بهمن و در سی‌ویکمین سالروز پیروزی انقلاب  با تجمع مقابل سفارت ایران در سوئد و راه پیمائی بار دیگر خودرا هم گام با ایرانیان سرتاسر جهان قراردادند

خبرگزاری فرانسه در خبری اعلام کرد که حدود 250 هزار نفر از معترضان در مقابل سفارت ایران در استکهلم جمع شدند.

"اولف لیندگرن " سخنگوی پلیس استکهلم اعلام کرد: حدود 30 تن از آنها شروع به پرتاب سنگ و تکه‌های یخ به سمت سفارت مأموران پلیس سوئد وارد عمل شده و به دنبال این اقدام  مأموران پلیس سوئد و برخی هموطنان  درگیری پیش آمد و دو تن از تجمع‌کنندگان آسیب دیدند و دو تن دیگر نیز به اتهام خشونت علیه پلیس دستگیر شدند و سپس مأموران پلیس سوئد جمعیت را پراکنده کردند. ( اخباره روزه 22 بهمن )
ادامه مطلب ...

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز: حضور مردم به نوعی هشدار به حذف نیروهای حزب‌اللهی در دولت نیز بود

0 نظرات

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز: حضور مردم به نوعی هشدار به حذف نیروهای حزب‌اللهی در دولت نیز بود

سالک گفت: اگر مردم در مقطعی احساس کنند مسئولی در حال خراب کاری در دستگاه اجرایی است با همین صلابت مقابل وی خواهند ایستاد.

حجت الاسلام احمد سالک سخنگوی جامعه روحانیت مبارز در گفت و گو با «خبرآنلاین» گفت: حضور مردم در سی و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و روز 22 بهمن پاسخ شکر گزارانه در مقابل تدابیر و مدیریت رهبری انقلاب اسلامی ، حضرت آیت الله العظمی خامنه ای بود و این شکر در مقابل حضرت حق بود.
وی ادامه داد: این راهپیمایی نشان قدرت الهی در مسیر حرکت انقلاب اسلامی و اقتدار انقلاب اسلامی در مقابل دشمنان شرق و غرب عالم بود. نکته بعدی این است که حضورمردم در این راهپیمایی اگر نگوییم به اندازه نهم دی بلکه قوی تر و باشکوه تر از حضور مردم در روز نهم دی بود که موجب یاس بیشتر دشمنان اسلام شد. یعنی باید آیه ای که روز قدیر ورود پیدا کرد را امروز می خواندیم که قرآن کریم می فرماید: «الیوم یئس الذین کفروا من دینکم». کفار با حضور این ملت در صحنه مایوس تر شدند.
این فعال سیاسی حضور باشکوه مردم در راهپیمایی 22 بهمن را خط بطلانی بر فتنه اخیر دانست و خاطر نشان کرد: این نکته بسیار مهم است که در حقیقت پایان کار حرکت فتنه با حضور مردم اعلام شد.
وی با بیان اینکه مطالبات مردم با حضور در این راهپیمایی دقیقا مشخص بود افزود: دفاع از اسلام ناب محمدی، حمایت بی دریغ و متحدانه و همراه با انسجام از ولایت فقیه و دفاع از مجموعه سرمایه و دستاوردهایی که در طول سی سال از انقلاب در اختیار جامعه ایرانی قرار گرفته بود، از جمله مطالبات مردم در این روز بود.
سالک با بیان اینکه حفظ اندیشه امام (ره) که فرموده بودند که پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به کشورتان آسیبی نرسد، از پیام های حضور مردم در راهپیمایی روز 22 بهمن بود تصریح کرد: راهپیمایی روز گذشته در حقیقت احیای اسلامی ناب و اندیشه های امام(ره) و پاسخ به دشمنان قسم خورده شرق و غرب عالم در مقابل پیشرفت های علمی و فن آوری و اقتدار جمهوری اسلامی بود.
وی با بیان اینکه حضور مردم حامل پیام اتحاد، وحدت، انسجام توام با بصیرت و دقت و حرکت پشت سر مقام معظم رهبری بود، گفت: کسانی که مخالف این نظام هستند و بخواهند داخل کشور به زندگی روزمره خود ادامه بدهند، بی تردید باید با سلامت در مسیر این حرکت بزرگ انقلابی خود را تطبیق دهند وگرنه سیل خروشان توده مردم پاسخگوی هر گونه مخالفتی در مقابل نظام خواهد بود.
این فعال اصولگرا در خصوص مطالبات حضور مردم از نخبگان سیاسی تصریح کرد: حضور مردم در سی امین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به جمیع نخبگان سیاسی، فرهیختگان، خواص و کسانی که به نوعی سابقه انقلابی در اختیار دارند ولی پشیمان از مبارزه هستند هشداری بود که حرکت انقلاب اسلامی ایستایی ندارد و متوقف عناصر خواص و غیره نخواهد بود و دلیل آن هم این است که با معیار رهبری حرکت می کند. بنابراین اگر خواص، سیاسیون و یا فرهیختگان بخواهند همراه ولایت باشند مردم آنان را از خودشان دانسته و محترم می شمارند وگرنه آنها هستند که خودشان را از مردم جدا می کنند و این سنت الهی است که اگر از مسیر حرکت انقلاب خود را جدا کردند بی تردید مردم هم سراغ آنها نخواهند رفت که نمونه های آن را در تاریخ سی ساله انقلاب مشاهده کردیم.
وی ادامه داد: اخلاق اسلامی و اخلاق انقلابی ایجاب می کند که خدمتگزار مردمی بود که در دفاع از اسلام همه چیز خود را نثار کرده اند.200 هزار شهید دلیل این مدعا است. مسئولین سران سه قوه باید مدال نوکری این مردم را به سینه بزنند و خدمت صادقانه و مخلصانه کنند.
سالک در خصوص مطالبات حضور مردم از دولت خاطرنشان کرد: حضور مردم هشداری به دستگاه های اجرایی و کسانی بود که در مسئولیت های کارشناسی و غیره دولت حضور داشته و به نوعی به حذف نیروهای حزب اللهی از دولت دست می زنند.
وی در پایان افزود: اگر مردم در مقطعی احساس کنند مسئولی در حال خراب کاری در دستگاه اجرایی است با همین صلابت مقابل وی خواهند ایستاد.
ادامه مطلب ...

خاتمی به دیدار وزیر مصدوم شده و معاون وزیر آزاد شده دولت اصلاحات رفت

0 نظرات
خاتمی به دیدار وزیر مصدوم شده و معاون وزیر آزاد شده دولت اصلاحات رفت
پارلمان‌نیوز: عصر امروز سیدمحمد خاتمی به دیدار دکتر محسن امین‌زاده رفت.
به گزارش پایگاه خبری فراکسیون خط امام(ره)مجلس«پارلمان‌نیوز»، رئیس‌جمهور سابق کشورمان عصر امروز به دیدار معاون وزیر خارجه دولت اصلاحات و رئیس ستاد انتخاباتی اصلاح‌طلبان حامی موسوی که ساعت یک و نیم بامداد امروز از زندان آزاد شد رفت.
خاتمی با ابراز خوشنودی از آزادی امین‌زاده ابراز امیدواری کرد که به زودی سایر زندانیان بعد از انتخابات نیز آزاد شوند.
به گزارش پارلمان‌نیوز، رئیس دولت اصلاحات همچنین با حضور در بیمارستان شهدای تجریش از سیدعبدالواحد موسوی لاری عیادت کرد.
خاتمی ضمن در جریان قرار گرفتن آخرین وضعیت وزیر کشور دولت اصلاحات که در سی.‌سی‌.یو بستری است ابرازامیدواری کرد که هرچه زودتر این عضو شاخص مجمع روحانیون مبارز سلامت خود را بازیابد.
یادآور می‌شود موسوی لاری چند روز پیش هنگام عبور از خیابان یا یک دستگاه موتورسیکلت تصادف کرد و مصدوم شد.           ( اخبار روزه 22 بهمن )
ادامه مطلب ...

میرحسین موسوی در راهپیمایی ۲۲ بهمن کجا بود؟/اهانت بی‌سابقه یک دروغ‌گزاری به نخست‌وزیر امام

0 نظرات
میرحسین موسوی در راهپیمایی ۲۲ بهمن کجا بود؟/اهانت بی‌سابقه یک دروغ‌گزاری به نخست‌وزیر امام
در حالی که برخی رسانه‌های افراطی حامی دولت خبر از عدم شرکت میر حسین موسوی و زهرا رهنورد در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال داده بودند که میرحسین موسوی امسال هم همچون سالهای گذشته در مراسم سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی حاضر شد.
به گزارش کلمه، میر حسین موسوی  صبح امروز از خیابان آزادی و کنار سازمان حج و زیارت قصد پیوستن به خیل جمعیت را داشت که  برخی نیروها که از قبل آماده و مستقر بودند نخست وزیرامام (ره) را محاصره کردند، با این اقدام  میرحسین موسوی نتوانست به خیل جمعیت مردم در میدان آزادی بپیوندد.
این در حالی است که نخست وزیر امام  هر سال در راهپیمایی سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از خیابان آذربایجان تا میدان آزادی در کنار مردم شرکت می‌کرد. اما امسال با  ممانعت برخی نیروها نتوانست مسیر هر ساله در راهپیمایی ۲۲ بهمن را بپیماید.و در دیگر مسیر با جمعی از حامیان خود به راه پیمائی پرداخت.
در همین حال یک دروغ‌گزارش در اهانت بی‌سابقه نوشت که موسوی با چادر از معرکه گریخت والبته پس از اینکه مدیران این دروغ‌گزاری متوجه عواقب و رسوایی آن‌ها در پی این انتشار این دروغ شدند تیتر خود را عوض کردند و در عین حال ازادامه اهانت کوتاهی نکردند.  سایت جنبش سبز عکسهای مرتبط با امروز را پیوست این خبر خواهد نمود. ( اخبار روزه 22 بهمن )
ادامه مطلب ...

تحلیل دبیرکل فراکسیون خط امام(ره)مجلس از حضور پرشور ملت در راهپیمایی 22 بهمن

0 نظرات
تحلیل دبیرکل فراکسیون خط امام(ره)مجلس از حضور پرشور ملت در راهپیمایی 22 بهمن
محمدرضا تابش*: ملت شریف ایران با حضور حماسی و تعین کننده خود در راهپیمایی 22 بهمن ماه، بار دیگر وفاداری خود را به آرمان‌های حضرت امام (ره) و شهدای همیشه جاودان انقلاب اسلامی نشان دادند و به دعوت رهبری معظم انقلاب لبیک گفتند.
بنده قبل  از 22 بهمن هم عرض کرده بودم، مردم ما موقعیت شناس هستند و  علی‌رغم اعتراضاتی که به برخی رویه‌ها و عملکردها دارند و فشارهایی که در زندگی متحمل می‌شوند، هنگامی که احساس کنند انقلاب و آرمان‌های آن در تنگنا قرار گرفته و دشمنان ما می‌خواهند طرفی از اختلاف سلیقه‌ها و اختلافات خانوادگی ببندند، با حضور موثرشان در صحنه، انقلاب و نظام را بیمه می‌کنند و امروز هم شاهد ایفای نقش برجسته مردم بودیم.
این حضور نباید توسط هیچ جناح و گروهی مصادره شود، همه جناح‌ها و گروه‌ها دعوت به حضور مردم در مراسم کرده بودند و تا آنجا که بنده اطلاع دارم همه سران جناح‌ها و خانواده‌ انقلاب در راهپیمایی حضور داشتند.
گرچه برخی نیروهای خودسر با اقدامات ایذایی خود مشکلاتی برای حضور سران  اصلاح‌طلب در راهپیمایی 22 بهمن به وجود آوردند که این حرکات ایذایی از طرف مردم محکوم شده است اما این راهپمایی می‌تواند بعد از یک دوره طولانی کدورت و دلگیری در خانواده انقلاب، منشاء وحدت، وفاق، همدلی و گذشت قرار بگیرد.
از سوی دیگر مسئولین امر وظیفه دارند برای مردمی که در راستای پیروزی انقلاب از اهدای جان و مال خویش فروگذار نکرده‌اند و در راه حفظ دستاوردهای آن نیز از هیچ کوششی دریغ نکردند،تلاش  وافری نمایند.
ادای دین به ساحت مردم، خدمتگزاری صادقاته و خالصانه به آنها،تلاش برای رفع مشکلات و تحقق خواسته‌های آنان و کوشش برای عمران و آبادانی ایران عزیز است تا میهن اسلامی ما بتواند بالنده و سرافراز نقش برجسته خود را منطقه و عرصه گیتی به منصه ظهور برساند.
*برگرفته از گفتگوی بعدازظهر امروز دبیرکل فراکسیون خط امام(ره)مجلس با رادیو ایران  ( اخبار روزه 22 بهمن )
ادامه مطلب ...

سازدار:نمایندگان خواستار اعلام رسمی امضاکنندگان نامه تشکر از صدا و سیما هستند/ بسیاری از نمایندگان خواهان پس گرفتن امضای خود هستند

0 نظرات


سازدار:نمایندگان خواستار اعلام رسمی امضاکنندگان نامه تشکر از صدا و سیما هستند/ بسیاری از نمایندگان خواهان پس گرفتن امضای خود هستند
پارلمان‌نیوز:عضو فراکسیون خط امام(ره)مجلس با اعتراض شدید نسبت به قرائت نامه حمایتی از صدا و سیما در پخش گزینشی سخنان امام راحل و انتساب این نامه به 260 نماینده مجلس از تریبون مجلس، از درخواست بسیاری از نمایندگان برای پس گرفتن امضای خود به دلیل مغایرت محتوای نامه امضا شده توسط آنان با نامه قرائت شده در صحن علنی امروز مجلس خبر داد.

سیروس سازدار در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری فراکسیون خط امام(ره)مجلس«پارلمان‌نیوز»، با اشاره به اعتراض خود به قرائت این نامه از مجلس در اواخر جلسه علنی امروز مجلس گفت:« امروز در جلسه علنی، نامه‌ای در دفاع از عملکرد صدا و سیما در خصوص پخش برنامه‌هایی از فرمایشات حضرت امام راحل و  بخصوص برنامه شاخص قرائت شد و در آن نامه به صورت تلویحی و با ترفندی خاص به اعتراض حضرت حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی به عملکرد صدا و سیما در پخش گزینشی سخنان امام راحل اعتراض شده بود.»

وی افزود:« اعتراض بنده به تعداد260 امضای این نامه بود و هنگامی که در تذکر خود خواستار قرائت اسامی امضاکنندگان شدم بسیاری از نمایندگان نیز خواستار پس گرفتن امضای خود از این نامه شدند.»

نماینده اصلاح‌طلب مرند و جلفا ادامه داد:« بنده از غفوری‌فرد که منشی جلسه امروز بودند خواستم که اسامی امضا کنندگان را قرائت کنند اما متوجه شدم، نه تنها علی‌رغم دستور آقای باهنر مبنی بر گرفتن کپی از این نامه به همراه اسامی امضاکنندگان و پخش آن بین نمایندگان، این کار صورت نگرفته که این نامه بلافاصله توسط شخصی از آقای غفوری‌فرد گرفته شده است.»

وی تصریح کرد:«هرچند ما می‌دانیم که این کار توسط چه کسی صورت گرفته است اما قصد اعلام نام این فرد را نداریم.»

سازدار افزود:«هنگامی که به دفتر آقای غفوری‌فرد مراجعه کردم شاهد بودم که چند نماینده با مراجعه به ایشان بر پس گرفتن امضای خود تاکید داشتند و می‌گفتند ما را در جریان متن نامه قرار نداده بودند و این نامه مغایر با موضوعی است که به ما اعلام شده است.»

وی خاطر نشان کرد:« باید اسامی این 260 نماینده منتشر شود تا صحت امضاها مورد بررسی قرار گیرد، با توجه به اینکه امروز در برخی مواقع کمتر از 210 نماینده حضور داشتند و جلسه در حال افتادن از رسمیت بود باید مشخص شود امضای این 260 نماینده از کجا آمده است.» 21 بهمن 1388
ادامه مطلب ...

هجمه‌ها به سیدحسن خمینی در گفتگو با احمد پورنجاتی: پیش‌بینی امام(ره) درست بود

0 نظرات
هجمه‌ها به سیدحسن خمینی در گفتگو با احمد پورنجاتی: پیش‌بینی امام(ره) درست بود
اعتماد، فاطمه بیک‌پور: احمد پورنجاتی قائم مقام رئیس سازمان صدا و سیما در دوران ریاست علی لاریجانی می گوید این روزهای سیدحسن خمینی چندان هم غیرقابل پیش بینی نبود. پس از نامه سرگشاده عزت الله ضرغامی رئیس صدا و سیما به نواده امام(ره) به سراغ او رفتیم...

---

-این روزها اظهارات و واکنش هایی به پخش سخنرانی های بنیانگذار انقلاب مطرح شده است. چهره یی چون سیدحسن خمینی از تقطیع این سخنرانی ها و پخش گزینشی آنها انتقاد کرد، اما عزت الله ضرغامی در راس صدا و سیما برنامه را قابل دفاع می داند. نظر شما در این باره چیست؟

برای کسانی که دوران امام را درک کردند یکی از موضوعات بسیار قابل توجه هوشمندی و آینده نگری حکیمانه امام خمینی(ره) است. به عنوان نمونه به خاطر می آورم که ایشان یک بار خطاب به حاج احمدآقا پیش بینی کرده بودند؛ «احمد بعد از من از تو انتقام خواهند گرفت.» من از تحقق این پیش بینی حیرت می کنم و احساس می کنم خواسته یا ناخواسته برخی از روی غفلت با تبدیل شدن به ابزار کسانی که از آغاز سر سازگاری با امام نداشتند، در حال اجرایی کردن پیش بینی امام هستند و برخی هم آگاهانه فضا و شرایط را به سمتی می برند که از خانواده امام خمینی(ره) در دو دهه بعد انتقام گرفته شود. من یک سوال ساده از رئیس صدا و سیما دارم و آن سوال این است که برای پاره شدن عکس امام(ره) که البته هنوز هم درباره چگونگی حادثه پرسش های پاسخ نداده بسیاری وجود دارد، آن همه هیاهو به راه می افتد پس چرا در مورد پاره شدن اندیشه ها و نگاه های امام نشانه یی از واکنش در صدا و سیما وجود ندارد. پاره شدن عکس امام(ره) مهم تر است یا قطعه قطعه شدن، تجزیه شدن و گزینشی برخورد کردن با افکار امام؟ متاسفانه شاهد برخورد ابزاری با اندیشه های امام هستیم و تذکر مسوولانه، مخلصانه و وفادارانه حجت الاسلام والمسلمین حسن خمینی که هم از لحاظ شرعی و هم از لحاظ قانونی و هم عرفی، سببی و نسبی مسوولیت نگاهبانی از افکار امام(ره) را بر عهده دارند، تذکری کاملاً هوشمندانه و فارغ از همه دلمشغولی های سیاسی بوده است.

-به نظر شما تلاش می شود چه بخشی از چهره امام پوشیده و مخفی بماند و بالعکس چه تصویری از ایشان نشان داده شود؟

متاسفانه مدتی است با یک مصیبت بزرگ مواجه هستیم که با ارزش های انقلاب و ارکان نظام و مهم ترین ستون برپاکننده خیمه انقلاب یعنی امام خمینی(ره) برخورد گزینشی شده است؛ برخوردی که به بیانات حضرت امام و شخصیت ایشان اختصاص ندارد. مثلاً خود قانون اساسی هم ظاهراً این سرنوشت را پیدا کرده است. یعنی نه تنها برخی از اصول قانون اساسی از سوی عده یی به فراموشی سپرده می شود بلکه گاهی اوقات یادآوری اصول قانون اساسی موجب برانگیختگی آنها می شود که البته در این راستا فرقی نمی کند که خواهان تشابه تاریخی به صورت شکلی، کاری صورت دهند یا برای عوام فریبی و از میدان به در کردن یک جریان سیاسی. به هر حال تکه پاره کردن ارزش ها که به شکل تقطیع یا تحریف صورت می گیرد همان اثر را خواهد داشت. بنابراین من ریشه این برخوردهای گزینشی با ارزش های انقلاب اسلامی و در صدر آنها دیدگاه های حضرت امام(ره) را قدرت طلبی می دانم و نه هیچ چیز دیگر و این توجیه های آقای ضرغامی به جز تکرار سخنان کانون هایی که مدتی است معرکه گردان فضای آشفته کشور هستند، چیز دیگری نیست. تشابه این پاسخ با نوشته ها و گفته های کسانی که افراطی ترین بخش جریانات التهاب آفرین جامعه هستند، نشان دهنده این است که هیچ پشتوانه منطقی و علمی در نامه رئیس صدا و سیما وجود ندارد. چطور ممکن است کسی به سیدحسن خمینی که طبق قانون مصوب مجلس و بالاتر از آن طبق وصیت امام، متولی اندیشه و آثار امام است به این شکل جسارت آمیز پاسخ بدهد و وی را مورد استنطاق قرار دهد. این بخشی از حادثه تاسف باری است که حضرت امام پیش بینی کرده بودند. اگر اکثر مردمی که امروز خاطرات دوران حضرت امام را به عنوان یکی از شیرین ترین دوران زندگی شان می شناسند نسبت به این اتفاقات ناگوار و این شیوه های برخورد اغواگرانه واکنش مناسبی نشان ندهند، فردا معلوم نیست بر سر دیگر اندیشه ها، دیدگاه ها و رهنمودها و وصیتنامه حضرت امام چه بیاید.من فکر می کنم متولیان نظام به عنوان کسانی که قانوناً وظیفه نگهبانی از میراث حضرت امام(ره) را دارند، باید به سرعت این کجروی را اصلاح کنند و متولیان این امر را در صدا و سیما توبیخ کنند.

-آقای ضرغامی در بخشی از نامه خود تلویحاً سیدحسن خمینی را به حضور نداشتن در بین مردم محروم جامعه متهم کرده است. به نظر شما این بخش از نامه پاسخ به گلایه های سیدحسن خمینی است یا اینکه گلایه کردند که چرا در موارد دیگر در هشت ماه گذشته بیانیه صادر نشده است؟

اصولاً نباید در دام برخورد واکنشی نسبت به این نوع اظهارنظرهای کودکانه و خارج از نزاکت و مروت سیاسی افتاد. شأن بیت حضرت امام و شخصیت فاضل، متین و هوشمند حاج سیدحسن خمینی اجل و بالاتر از این است که بخواهد به این اظهارات نسنجیده عکس العملی نشان دهد.

-آیا زمانی که حضرت امام خمینی(ره) هنوز در قید حیات بودند، گروه هایی بودند که سخنان حضرت امام را تحریف کنند و بخواهند نظر ایشان را به گونه یی دیگر نشان دهند؟

اگر صحبت های حضرت امام را هر نشریه یی چاپ کند، جریان افراطی آن روزنامه را تعطیل خواهد کرد. مگر امام نفرمودند اگر به من، خدمتگزار بگویید بهتر از این است که بگویید رهبر. در صحیفه حضرت امام عنوان شده که در جمع عده یی از برادران سپاهی و پاسدار فرموده اند که نگویید «جانم فدای رهبر»، این گونه جملات که زمان شاه هم مطرح می شد. مگر حضرت امام خطاب به برخی از افرادی که هم اکنون هم مسلکان شان ادعای مدیریت جهان را دارند، عنوان نکردند که شما توانایی اداره کردن یک نانوایی را ندارید. از طرف دیگر امام استکبارستیز هم بودند و با دیکتاتورمآبانی همچون بنی صدر هم برخورد می کردند. در واقع ما هم آن صحبت های امام و هم این رفتار امام را قبول داریم. مهم تر از آن این نکته است که همیشه باید در نقل بیانات تاریخی شخصیت ها، به جغرافیای زمان و مکان توجه کرد.امام خطاب به بنی صدر که در برابر مجلس ایستاده بود و می گفت مجلس باید با من هماهنگ باشد می فرمودند باید قانون را بپذیری. خب حالا امروز اگر بخواهیم این صحبت امام را تطبیق دهیم و طبق آن عمل کنیم باید خطاب به چه کسی آن را نقل کنیم؟ به کسی که امروز جلوی تصمیمات مستقل مجلس را گرفته و دست و بال مجلس را بسته است نه به کسانی که می گویند چرا قانون اجرا نمی شود؟ در واقع صحبت سر مساله سوء استفاده و استفاده نابجا در «غیر ما وïضًعî لîه» یعنی «در غیر جایی که برای آن پیش بینی شده» است. ما به همه دیدگاه های امام متناسب با شرایطی که بوده است، ایمان و اعتقاد داریم و همه آن صحبت ها را قبول داریم. چه آنجایی که گفته اند؛ «امریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.» چه آنجایی که عنوان کرده اند برخی ها توانایی اداره کردن یک نانوایی را هم ندارند، آنجایی که خطاب به حاج احمد آقا گفته اند کسانی که با من مخالف بودند، پس از من از تو انتقام می گیرند. اکنون هم همان گونه است و از بیت حضرت امام(ره) انتقام می گیرند.

-فکر می کنید افکار عمومی آنقدر هوشیار هستند که متوجه این شیطنت ها شوند یا این تلاش مذبوحانه برای تقطیع سخنرانی های حضرت امام و پخش گزینشی آنها، به نتیجه می رسد یا خیر؟ در واقع تحلیل شما از مردم و شناختی که پس از 30 سال از حضرت امام دارند، چیست؟

من در عین اینکه به هوشمندی مخاطبان و ملت ایمان دارم و می دانم که مردم متوجه استفاده ابزاری از پخش این سخنرانی ها می شوند و این اقدامات تاثیر معکوس دارد، اما نمی توانم نسبت به این قضیه که نامه سیدحسن خمینی هم که در همین راستا است بی تفاوت باشم که برای یک عده یی، به خصوص نسل جوانی که آن زمان را درک نکرده، چهره یی گزینشی ارائه می شود که عمدتاً خشن است و گویی یک فرمانده بگیر و ببند بوده است که ترسیم این چهره تاثیر منفی می گذارد. درست است، مردم درک می کنند اما نسل جوان که حضرت امام(ره) را ندیده اند برداشت مثبتی نخواهند داشت. در واقع برنامه هایی که اکنون از صدا و سیما پخش می شود، بخشی از دیدگاه های حضرت امام(ره) است و ایشان دیدگاه های بسیار روشنگرانه و همراه با سعه صدر داشته اند و گره های بزرگی را حتی در حوزه فقه گشوده اند. به نظر من گناه کبیره یی که این شیوه های تعریف گونه در انتقال دیدگاه های حضرت امام(ره) دارد، به گردن متولیان رسانه هایی است که این اقدامات را انجام می دهند و تصمیم گیرندگان اصلی اند.

-در هشت ماه گذشته به دلیل عملکرد صدا و سیما که موجب انتقاد و اعتراض تعدادی از شخصیت ها و چهره های بزرگ کشور شده، نامه های انتقادی دیگری از جمله نامه آقای ناطق نوری، نامه آقای هاشمی رفسنجانی و نامه های دیگری خطاب به آقای ضرغامی نوشته شد. فکر می کنید چرا تاکنون آقای ضرغامی به هیچ یک از آن نامه ها پاسخ ندادند اما این بار درصدد پاسخگویی برآمدند؟

واکنش رئیس صدا و سیما به این نامه شتابزده و خالی از منطق است. در حالی که نامه حاج سیدحسن خمینی از نظر افکار عمومی بسیار موجه و قابل دفاع است و اکثریت مردمی که حضرت امام(ره) را درک کردند با آن همدردی می کنند و موافق این نامه هستند. در واقع مسوولان صدا و سیما از این امر، دستپاچه شده اند و افکار عمومی نیز از این روش به شدت آزرده است.

-سیدحسن خمینی در نامه اش عنوان کرده از منابع موثق شنیده و برنامه های پخش شده در مورد پخش گزینشی سخنرانی های حضرت امام(ره) را ندیده، آقای ضرغامی نیز نسبت به آن واکنش نشان داده. فکر می کنید چرا سیدحسن خمینی برنامه های تلویزیون را نمی بیند و آیا این جمله سیدحسن، پیغام خاصی برای آقای ضرغامی به دنبال دارد و آقای ضرغامی متوجه این پیغام شده است؟ در واقع نوع ادبیات به کار رفته در جوابیه آقای ضرغامی را چگونه ارزیابی می کنید؟

مگر خود آقای ضرغامی همه برنامه هایی که از تلویزیون پخش می شود را نگاه می کند؟ مگر من خودم زمانی که به عنوان معاون سیما در سازمان صدا و سیما مشغول بودم، روزی 200 ساعت برنامه ساخته شده را نگاه می کردم؟ به همین دلیل است که می گویم پاسخ آقای ضرغامی به نامه سیدحسن خمینی سطح پایین و عوامانه بوده است. ایشان یکی از مدرسین فاضل قم است و مشخص است شخصیتی که عمده وقت خود را در قم مشغول تحصیل و تدریس است در واقع تمام زمان خود را معطوف به فعالیت های علمی کرده است و مسوولیتی که برای فعالیت های گسترده فرهنگی و اجتماعی دفتر نشر آثار امام و مرقد حضرت امام(ره) و فعالیت های عمرانی دارد، مجالی نمی ماند که تمامی این برنامه ها را ببیند. این چه صحبتی است که مطرح می شود؟ آقای ضرغامی با زبان بی زبانی پذیرفته است که حتی بیت امام هم رغبت دیدن برنامه های فعلی تلویزیون را ندارد و شاید سیمای فعلی را سیمای جمهوری اسلامی تلقی نمی کند، بلکه آن را سیمای متعلق به یک جریان می پندارد.

-آقای سیدحسن خمینی در نامه خود تلویحاً عنوان کردند تصویر یاران قدیمی حضرت امام(ره) در آستانه جشن 31سالگی انقلاب اسلامی، از تلویزیون حذف شده و خبری از یارانی که در انقلاب بار این انقلاب را به دوش کشیدند دیده نمی شود. فکر می کنید چه کسانی از یاران حضرت امام(ره) از برنامه های تلویزیون حذف شده اند که سیدحسن خمینی برای ترویج اندیشه های حضرت امام(ره) خواهان حضور آنها در برنامه های صدا و سیماست؟

واقعیت این است که حضرت امام با تمامی خدمتگزاران و شخصیت هایی که در خدمت انقلاب بودند، فارغ از اینکه به کدام جناح وابسته بودند، برخوردی کاملاً بزرگوارانه و پدرانه داشتند. اما همه می دانند مجموعه یی که از آغاز نهضت نه فقط در دوران انقلاب اسلامی، به عنوان یاران حضرت امام، همراه ایشان بودند، کسانی بودند که در دوران غربت، در سال های قبل از قیام 15 خرداد و سپس هنگام تبعید ایشان در دوران مبارزات پنهان، همراه حضرت امام(ره) بودند. همین افراد در انقلاب هم در کنار حضرت امام(ره) بودند. متاسفانه سال به سال به بهانه های مختلف یکی یکی این افراد را کنار گذاشتند و متاسفانه در برنامه های فعلی صدا و سیما، تقریباً هیچ شخصیت برجسته سابقه دار همراه امام را نمی بینیم. گویا یک جابه جایی اتفاق افتاده است. اکثر کسانی که ارتباطی با حضرت امام(ره) نداشتند و حتی بعضی از آنها در دوران مبارزات حضرت امام(ره) منتقد بودند، امروز متولیان میراث داری حضرت امام(ره) شده اند. البته نه حضرت امام خمینی(ره) واقعی بلکه حضرت امامی که خودشان معرفی می کنند.
تاریخ انتشار: ٢١ بهمن ١٣٨٨
ادامه مطلب ...

همسر محمدجواد مظفر: کسی به «داد» ما نمی‌رسد/ وضعیت جسمانی همسرم به شدت نگران‌کننده است

0 نظرات


همسر محمدجواد مظفر: کسی به «داد» ما نمی‌رسد/ وضعیت جسمانی همسرم به شدت نگران‌کننده است
پارلمان‌نیوز: همسر محمدجواد مظفر با تاکید بر اینکه از لحظه دستگیری همسرش تاکنون قصد مصاحبه و اطلاع‌رسانی در خصوص وضعیت همسرش را نداشت، با اشاره به وخامت اوضاع جسمانی حال همسرش از مسئولان خواست هرچه سریعتر به وضعیت همسرش رسیدگی نمایند.

وی در تماس با خبرنگار پایگاه خبری فراکسیون خط امام(ره)مجلس«پارلمان‌نیوز»، اظهار داشت:« آقای مظفر نیم ساعت پیش با بنده تماس گرفت و با توجه به اینکه ایشان 60ساله است و به علاوه بر آنکه به  دت از آرتوروز گردن رنج می‌برد به مشکلات ریوی نیز مبتلاست، به من اطلاع داد که در شب‌های اخیر به دلیل بالارفتن بیش از حدضربان قلب، چهار قرص مصرف می‌کند.»

همسر این استاد دانشگاه ادامه داد:« تا امروز قصد مصاحبه با خبرنگاران را نداشتم اما به چه کسی فریادم را برسانم؟ پنج مرتبه به دادستانی مراجعه کرده‌ام، سه مرتبه به دادسرا و پنج مرتبه هم به اوین اما دریغ از دادرسی و پاسخگویی، مانند این است که هرجا مراجعه می‌کنیم روبروی ما دیواری کشیده‌اند و کسی آن طرف دیوار صدای ما را نمی‌شوند.»

وی با ابراز نگرانی شدید از وضعیت جسمانی همسرش به حضور مظفر در بند 240 زندان اوین در سلول انفرادی اشاره کرده و از مسئولان دستگاه قضایی خواست هرچه سریعتر به وضعیت جسمانی و قضایی همسرش رسیدگی و او را هر چه سریعتر آزاد کنند.

گفتنی است، محمدجواد مظفر استاد دانشگاه، مدیر انتشارات کویر و نائب رئیس انجمن دفاع از حقوق زندانیان است که بعد از عاشورا دستگیر شد.
ادامه مطلب ...

محمدرضا فاکر درگذشت

0 نظرات


. محمدرضا فاکر درگذشت
رئیس کمیسیون اصل 90مجلس شورای اسلامی به رحمت ایزدی پیوست.

به گزارش پایگاه خبری فراکسیون خط امام(ره)مجلس«پارلمان‌نیوز»، آیت‌الله محمدرضا فاکر که در سال‌های اخیر از بیماری گوارشی رنج می‌برد ساعتی پیش دارفانی را وداع گفت.

او که در سال ۱۳۲۴ از خانواده‌ای مذهبی در شهر مشهد به دنیا آمد به دلیل شغل پدرش به اصفهان رفته بود و پس از گذراندن دروس دورهٔ ابتدایی، با دروس دورهٔ مقدمات حوزه آشنا شد و پس از بازگشت به مشهد دورهٔ مقدمات حوزه را نزد ادیب نیشابوری به پایان رسانید.

فاکر سپس برای یادگیری شرح لمعه نزد مدرس یزدی رفت و بخش‌هایی از آن را از او فرا گرفت. بخش باقی‌مانده از شرح لمعه را در قم نزد آیت‌الله صلواتی و دوزدوزانی یاد گرفت. او همچنین در درس مکاتب ابوالقاسم خزعلی و فاضل لنکرانی حضور می‌یافت، در عین حال که رسائل را نزد حسین نوری همدانی می‌خواند. از جملهٔ کسانی که در طول دوران تحصیل، از دوستان او بوده‌اند می‌توان به عباس شیرازی، هادی مروی، ضیاء مسجد جامعی و محمدحسین امراللهی اشاره کرد.

او همزمان با یادگیری، دروسی را که آموخته بود، تدریس می‌نمود. پس از اتمام تحصیل نیز، سال‌ها در حوزه‌های علمیه به تدریس پرداخت. او که تقریرات دروس خارج را نگاشته بود، در طول تحصیل سفرهای تبلیغی و سیاسی به مناطق مختلف کرد.

مرحوم محمدرضا فاکر از مبارزان دوران پیش از انقلاب و نیز از مدافعان انقلاب اسلامی بود. آغاز مبارزات او به دوره‌ای باز می‌گردد که در مشهد به خواندن ادبیات مشغول بود. او در آن زمان بسیاری از اعلامیه‌های امام خمینی(ره) را در حجرهٔ خود تکثیر می‌کرد (با نوشتن از روی آن‌ها) و مخفیانه به اطلاع دیگر طرفداران انقلاب می‌رساند و یا بر در و دیوار شهر نصب می‌کرد. نخستین بار در سال ۱۳۴۱ دستگیر و زندانی شد و دومین بار در ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ بازداشت شد که در زندان با حضرت آیت‌الله سیدعلی خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب آشنا گشت.

بار دیگر بعد در ۱۳۵۳ بازداشت و زندانی شد و تا پایان سال ۱۳۵۵ در زندان بود که علتش سخنرانی او در نهاوند بر ضد شاه و همکاری با گروه ابوذر بود. او پس از انتقال از مشهد به تهران زندانی شد.

از کارهای مهم او طرح مرجعیت امام خمینی(ره) پس از درگذشت سید محسن طباطبایی حکیم (پدر سید محمدباقر حکیم) با همراهی جمعی از استادان و بزرگان حوزهٔ علمیهٔ قم بود. در این راستا او طی سفری به خرمشهر، آبادان و زاهدان و دیگر شهرها، علمای آن شهرها را در جریان تصمیم فوق گذاشت.

پس از وقوع انقلاب، برای مدتی نمایندگی امام راحل در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را عهده‌دار بود. او برای چند دوره در مجلس شورای اسلامی نمایندگی مردم مشهد را عهده‌دار بود.

او به دلیل افشای ماهیت ضدانقلاب در سال‌های ظهور خط نفاق، حداقل سه بار مورد سوء قصد قرار گرفت که جان سالم بدر برد. او هم قبل و هم بعد از انقلاب در جامعهٔ مدرسین حوزهٔ علمیهٔ قم بوده‌است.

فاکر در مجلس پنجم با ۷۹۳۲۷۳ رای و ۳۳٫۵٪ آراء به نمایندگی مجلس از شهر مشهد در آمد. در مجلس هفتم نیز با ۷۴۴۳۱۰ رای و ۳۸٫۵۸٪ آراء نمایندهٔ مشهد در مجلس شورای اسلامی شد و نیز به عضویت کمیسیون اصل نود در مجلس در آمد.در مجلس هشتم نیز ریاست کمیسیون اصل نود را عهده‌دار بود.

 درگذشت این نماینده ملت را به خانواده محترم ایشان، نمایندگان ملت و همه مردم شریف ایران تسلیت عرض می‌نماید.
ادامه مطلب ...

تلاش نیروهای خودسر در حمله به کروبی

0 نظرات


تلاش نیروهای خودسر در حمله به کروبی
  نیروهای خودسر با هدف تشنج‌آفرینی در مراسم ملی و جشن وحدت 22 بهمن ماه به حجت الاسلام مهدی کروبی حمله کردند.

به گزارش پایگاه خبری فراکسیون خط امام(ره)مجلس«پارلمان‌نیوز»، دبیرکل حزب اعتماد ملی که در مسیر بزرگراه آیت‌الله اشرفی اصفهانی حال حرکت بود با اهانت عده‌ای از نیروهای خودسر مواجه شد.

این افراد قصد تعرض به کروبی را داشتند که با دخالت نیروی انتظامی و شلیک گازاشک‌آور و گاز دودزا،دبیرکل حزب اعتمادملی مسیر را ترک کرد. ( اخبار روزه 22 بهمن )
ادامه مطلب ...

حضور رضاخاتمی و زهرا اشراقی در راهمپیایی 22 بهمن

0 نظرات
حضور رضاخاتمی و زهرا اشراقی در راهمپیایی 22 بهمن
پارلمان‌نیوز: دکتر سیدمحمدرضا خاتمی و زهرا اشراقی در راهپمایی 22 بهمن ماه حضور یافتند.

به گزارش پایگاه خبری فراکسیون خط امام(ره)مجلس«پارلمان‌نیوز»، بعد از طی مسیری از ادامه حضور نائب رئیس مجلس ششم و نوه امام راحل ممانعت به عمل آمد.

بر اساس اطلاعات به دست آمده این ممانعت تنها برای تامین امنیت جانی و جلوگیری از تشنج‌آفرینی عده محدودی بوده است و هیچ مسئله دیگری در میان نبوده است. ( اخبار روزه 22 بهمن )
ادامه مطلب ...

ضبط پاسپورت حسین کروبی در فرودگاه تهران

0 نظرات
.ضبط پاسپورت حسین کروبی در فرودگاه تهران                                                                                                               دوروز پیش ماموران حراست فرودگاه امام خمینی(ره) هنگام بازگشت حسین کروبی؛فرزند مهدی کروبی و مدیرمسئول نشریه ایراندخت، از سفرخارج،  اقدام به ضبط پاسپورت وی نمودند.به گزارش خبرنگار سحام نیوز حسین کروبی که چند روز قبل به دبی سفر کرده بود، امروز هنگام بازگشت از این سفر با ضبط پاسپورت خود توسط نیروهای اطلاعاتی روبروگشت. در همین خصوص از وی خواسته شده است تا طی ۲روز آینده جهت ارائه برخی توضیحات به سازمان اطلاعات مراجعه نماید.
لازم به توضیح است با توجه به نزدیک شدن به ۲۲ بهمن و شرایط موجود در جامعه، حتی سفرهای کاری و تحصیلی برخی از فعالان سیاسی با واکنش نیروهای امنیتی روبرو میگردد.
ادامه مطلب ...

کروبی:بسیاری از یادگاران امام به کیسه بوکس نوآموزان عرصه دین و سیاست تبدیل شده اند

0 نظرات
مهدی کروبی در نامه ای به شورای نظارت صدا و سیما برخی نکات را به آن نهاد یادآور شد. متن این نامه بدین شرح است:
باسمه تعالی
شورای محترم نظارت بر صدا و سیما
با سلام و با تشکر از برخی برنامه های مقید و متنوع دستگاه تحت مدیریت تان!

برنامه دیروز امروز فردای روز یکشنبه ۱۸/۱۱/۱۳۸۸ را با میزبانی از چهره ای ناشناس از قبیله توهم مدیریت جهانی که مجری محترم و زیرنویس برنامه که او را مدرس دانشگاه و فعال فرهنگی معرفی مینمود و علیرغم جستجوی وسیع شناخت دیگری از مشارالیه پیدا نکردم مشاهده نمودم.
اظهارات ایشان که به علت عرصه خالی در هیئت حکیمان مبشر مدینه فاضله که در نقش پدر خوانده ملت ایران برای نجات ملک و ملت ظاهر شده بود قابل ملاحظه و در هر بخش می تواند محل نقد و بررسی قرار بگیرد. و من جز در یک مورد که خطر تحریف حقایق و القائات نادرست و دور از حقیقت او را ظلم آشکار در حق پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت و رهبر کبیر و امام مظلومان دیدم به تعبیر موارد نمی پردازم و در آن موارد وجدان بیدار مردم با فراست ایران و فجر آفرینان و صاحبان ۲۲ بهمن را به دقت و تأمل و تفسیر و تحلیل درست اینگونه صحنه آرائیها و اهداف مشکوک آن به یاری می طلبم. خصوصاً که در اینگونه موارد غایبان مظلوم کاملاً بی رحمانه و در نهایت قساوت و شقاوت مورد تاخت و تاز قرار گرفته و آماج تیرهای تهمت و افترا و قلب واقعیت می شوند و این طیف وسیع مظلومان این روزها حال و روزشان بهتر از یاران زندانی و اسیران در بند نیست. اینان برای دفاع از خود نه تنها بهره ای از رسانه ملی و دیگر رسانه های عمومی ندارند که متهم بی دفاع و محکوم این رسانه ها بوده اند و در نتیجه به حکم عدل و انصاف و جوانمردی رایج ! بسیاری از یادگاران امام و چهره های شاخص انقلاب و نظام به کیسه بوکس از گرد راه رسیده ها و نو آموزان عرصه دین و سیاست تبدیل شده اند.
اما آن موردی را که لازم دیدم در جهت تنویر افکار عمومی قدری به آن بپردازم خدشه ای بود که مهمان ناشناس برنامه نسبت به تصمیم امام امت در خصوص پذیرش قطعنامه و قبول آتش بس ایراد نمودند.
ایشان که ترجیح می داد در این آشفته بازار در نقش یکی از اساتید امام (ره) همانند مرحوم آیت الله حائری مؤسس حوزه علمیه یا عارف بزرگ مرحوم آقای شاه آبادی با حذف همه عناوین و القاب، تنها آن حضرت را “آقا روح الله” خطاب نماید به این مضمون اظهار داشتند: « آقا روح الله وقتی از فرانسه برگشتند و به ایران وارد شدند دور و برشان پر از افرادی مانند قطب زاده و بنی صدر بود او در حالیکه چند روز قبل از پذیرش قطعنامه محکم و با صلابت جنگ را هدایت می کردند باید ببینم که چه شد و چرا و بوسیله چه افرادی یک باره کاسه زهر را سر کشیدند» و اضافه نمودند که «بالاخره باید این زخم روزی سر باز کند» کالبد شکافی تعبیر فرد با فرض اینکه ایشان در صداقت امام تردید ندارند چنین است که لابد افرادی امام (ره) را فریب داده یا او را مرعوب نموده و ترسانیده اند تا جام زهر را به سر کشیده است. و من با یادآوری چند صحنه محوری در جریان نهضت اسلامی از مقاطع مختلف قبل و بعد از پیروزی انقلاب به او و همه افرادی که از امام (ره) که تنها نامی به گوششان رسیده و این روزها از سر نیاز بر دامنش دست زده و بی مهابا از او خرج میکنند اعلام میکنم حضرتش نه فریب خورد و نه مرعوب شد بلکه همانند بسیاری از خرق عادتهای بی نظیر یا کم نظیرش در طول سالها و ایام پیش از آن در این مقطع هم به هدایت الهی هوشمندانه و واقع بینانه به جمع بندی درست و نتیجه گیری مطلوب و موفق از دفاع مقدس اقدام نموده و در حقیقت فتح الفتوحی را برای ایران عزیز رقم زد که برای فهم آن آگاهی از شرائط حاکم آن روز بر جهان و منطقه و دو کشور ایران و عراق و وضعیت جبهه ها لازم و ضروری است.
اینجاب و معدود نزدیکان و محارم اسرار امام(ره) و نظام که با حضور فرماندهان عالیرتبه جبهه و جنگ باید روزی شرح آن مظلومیت و تدبیر و تصمیم الهی امام را برای نسل نو بیان کنیم. و آقائی که در این برنامه مدرس دانشگاه و فعال فرهنگی معرفی شده اند باید بدانند نه اشخاصی که حتی ابر قدرتها و سیاستهای پیچیده جهانی هم در هیچ مقطعی قدرت فریب یا ارعاب امام (ره) را نداشته اند.
شورای محترم نظارت بر صدا و سیما
در حالیکه تمام ناظران سیاسی در داخل و خارج از کشور بر این عقیده بودند که لشگرکشی شاه به قم در سالهای آغازین انقلاب و در هم کوبیدن حوزه علمیه و مدرسه فیضیه آنهم با حضور انبوه جمعیت و مرجع عالیقدر مرحوم آیت الله العظمی گلپایگانی در سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) و ضرب و شتم و قتل و کشتاری که آنروز بعمل آمد با هدف زهر چشم گرفتن از همه و خصوصاً روحانیت و مراجع و سرکوب نهائی نهضت اسلامی بود ولی در این اقدام و برنامۀ کارشناسانه نظامی امنیتی تنها یک چیز برایشان ناشناخته بود و آن هوشیاری و روح بلند و قدرت تصمیم گیری بموقع و قاطعیت امام راحل بود که در پاسخ به پیام یکی از بزرگان آن روز که امام را به رعایت جانب احتیاط و پرهیز از صدور اطلاعیه جدید و نامه نگاری دعوت نموده بودند میفرمائید: “من بلافاصله نامه نوشته و شخص شاه را مسئول این فجایع و جنایات دانسته ام.” و با همین هوشمندی و موقعیت شناسی امام بود که بذر انقلاب اسلامی و نهال آن کاشته شد تا اینکه در ۲۲ بهمن ماه سال ۵۷ میوه خود را به بار آورد.
توصیه میکنم در نوع جبهه گیری و واکنشهای مناسب و به موقع امام (ره) در شرایط سخت بیشتر دقت کنید.
امام (ره) بعد از جریان برخورد سخت و سرکوب گرانه ۱۷ شهریور که به جمعه سیاه لقب گرفت بلافاصله اعلام میکند هنوز کشته ها و شهدای ما در راه نجات و آزادی به اندازه افرادی که در بعضی جنگها در رکاب امیرالمؤمنین به شهادت رسیده اند ، نرسیده اند. و هنگام که با هدف تشدید فضای رعب و وحشت و دستگیری سران انقلاب و چهره های اثر گذار، رژیم شاه اِعمال حکومت نظامی را از ساعت ۹ شب به ۴ بعدازظهر منتقل میکنند و تهدید مینمایند که دوره مدارا گذشته و خشونت و قلع و قمع بیشتر در راه است، امام (ره) قاطعانه و بی پروا حکومت نظامی را بی ارزش و فاقد اعتبار اعلام نموده و از مردم می خواهند که به آن توجه نکنند.
بعد از پیروزی انقلاب هم نه طغیانهای گسترده در اطراف کشور و نه صحنه های ترور و وحشت و خشونت و جنگ مسلحانه خیابانی آن هم با نقاب دیانت که با هدایت استکبار جهانی و مزدوران داخلی و منافقین کوردل در همه جا خصوصاً در مرکز کشور سایه افکنده بود او را مرعوب نساخت و فریب هیچ فرد یا جریانی را نخورد. دریای آرامش و زلال اقیانوس بیکران امام مان در فتنه بنی صدر با دعوی محبوبیت عمومی آرائی را کسب نموده بود و نیز در جریانهائی مانند انفجار حزب جمهوری اسلامی و شهادت مظلوم آیت الله بهشتی و حجت الاسلام محمد منتظری و هفتاد و دو تن از بهترین نمایندگان مردم و دولتمردان و قضات عالیرتبه و متقاعب آن انفجار نخست وزیری و شهادت پاکان و نیکانی چون رجائی و باهنر غبار غم را از چهره نظام و آحاد مردم میزدود و همه را در سخت ترین و مأیوسانه ترین شرایط به ادامه راه امیدوار میساخت.
راستی چه سرمایه ای جز سرانگشت تدبیر آن نشانه بزرگ خدا قادر به کور کردن چشم این همه فتنه بود و چه کسی است که ولو به مرور زمان متوجه اسرار غیبی و برکات اینگونه تصمیمات نشود ؟!
شورای محترم نظارت بر صدا و سیما
 خوب میدانید که ما و همه مشتاقان تشنه یاد و نامه هستیم و خوشحالیم که این روزها به اقتضاء شرایط و به علت احتیاج پیشوای بزرگ و رهبر کبیرمان را دوباره در صدا و سیما در این سطح مطرح میکنند ولی به هوش باشید که این مقدسات و این سرمایه های عظیم دین و اجتماعی متعلق به یک روز و یک زمان نیستند و در قالب اختلافات جناحی و جریانی جای ندارند که یک جا و برای مهار تبعات ناشی از یک انتخابات فرمایشی و مهندسی شده هزینه شوند و به تاراج روند.
شورای محترم نظارت بر صدا و سیما
اجازه بدهید اسلام و امام و انقلاب و دفاع مقدس و فرماندهان ایثارگر آن را اسلام شناسان و امام شناسان شناخته شده ای که دارای ظرفیت لازم شناخت هستند معرفی کنند. که نمایش صحنه های مصنوعی و بذل و بخشش در اعطاء رتبه های علمی و اجتماعی داستان معروف خیرالنساء همسر کدخدا را تداعی می کند. او که از سلطان و حاکم وقت درخواست صدور ابلاغ امامت جمعه برای شوهر بی سوادش داشت در جهت حل مشکل بی سوادی کدخدا اظهار داشت: الحمدالله دست اعلیحضرت باز است اول برای او یک ابلاغ سواد و معلومات صادر فرمایند و بعد هم امامت جمعه!
ضمن دعوت مجدد از عموم مردم جهت شرکت در راهپیمایی ۲۲بهمن؛آخرین کلام را بیان میکنم و آن اینکه خوب میدانید که به برکت روشنگری اسلام دوران مأموری و معذوری سرآمده و همه باید به مسئولیتی که در برابر خدا و بندگان او و در برابر تاریخ و آیندگان داریم توجه داشته باشیم و بدانیم که خطا و اشتباهات بزرگ با خطا و اشتباهات بزرگتر پوشیده نمی شود.
مهدی کروبی
۲۰/۱۱/۱۳۸۸
ادامه مطلب ...

در اکثر شهرها و کشورهای جهان راه پیمائی زده حکومتی برگزار شد

0 نظرات
در اکثر شهرها و کشورهای جهان راه پیمائی زده حکومتی برگزار شد                                                                           بگزارش اکثر خبرگزاریهای معتبر مانند بی بی سی , سی ان ان , ... غیره و برخی شبکه های محلی در اکثر شهرهای اروپا و آمریکا که تعداد ایرانیان مقیم در آنها به کداثر میرسیده تجمعات و راه پیمائی هایی برعلیه نظام و دولت دیکتاتوری حاکم بر ایران برگزار گشته. تعدادی فیلم درحال تبدیل به فرمت قابل پخش در سایت در دست است و بزودی منتشر می گردد  ( اخبار روزه 22 بهمن )
ادامه مطلب ...

خبر فوری: علی کروبی دستگیر شد

0 نظرات
خبر فوری: علی کروبی دستگیر شد  خبر فوری/سحام نیوز: علی کروبی فرزند مهدی کروبی در جریان راهپیمایی امروز دستگیر شد. علی کروبی که به همراه مهدی کروبی جهت شرکت در راهپیمایی ۲۲بهمن در میدان صادقیه حاضر شده بود توسط نیروهای امنیتی دستگیر شد. هنوز از نامبرده اطلاعی در دست نیست.  ( اخبار روزه 22 بهمن )
ادامه مطلب ...

حمله یگان ویژه پاسداران به مهدی کروبی

0 نظرات
خبر فوری/سحام نیوز: مهدی کروبی مورد حمله نیروهای یگان ویژه پاسداران و لبلس شخصی ها قرار گرفت. ساعاتی پیش مهدی کروبی که به همراه فرزندان و تنی چند از نزدیکانش در راهپیمایی ۲۲ بهمن شرکت کرده بود، به محض ورود به میدان صادقیه از سوی نیروهای یگان ویژه پاسداران مورد حمله با گاز اشک آور قرار گرفت.به گزارش خبرنگار سحام نیوز مهدی کروبی علیرغم حمله این نیروها از خودروی خود پیاده شد که متاسفانه در این هنگام به علت حجم بالای شلیک گلوله های گاز اشک آور و ایجاد مشکل تنفسی برای وی؛ همراهان آقای کروبی ایشان را سریعاً از محل خارج کردند.
متاسفانه تعدادی از مردم نیز به دلیل حمله نیروهای نظامی و انتظامی و همچنین لباس شخصی ها به شدت مجروح شدند.
خبرهای تکمیلی در ادامه خواهد آمد. ( اخبار روزه 22 بهمن )
ادامه مطلب ...

دستگیری دو تن از نزدیکان مهدی کروبی

0 نظرات
سحام نیوز: در روزه ۲۲ بهمن ۲ تن از نزدیکان مهدی کروبی بازداشت شدند.آقای عسکریان و  احمد عنبرنژاد؛ دوتن از جانبازان جبهه و جنگ و از نزدیکان مهدی کروبی که توسط وزارت اطلاعات به آن نهاد فرا خوانده شده بودند، پس از بازجویی،  مستقیماً به زندان اوین منتقل شدند. ( اخبار روزه 22 بهمن )
ادامه مطلب ...

هواپیمای تک نفره!

1 نظرات
هواپیمای تک نفره!

مجری تلویزیون(1358): امام خمینی رهبر انقلاب پرشکوه ایران، یک سال قبل با پرواز انقلاب در حالی که بیش از دویست تن از مسوولان کنونی کشور ایشان را همراهی می کردند، در فرودگاه مهرآباد مورد استقبال هزاران نفر از انقلابیون از جمله چند تن از روحانیون و اعضای شورای انقلاب قرار گرفتند.( فیلمی به مدت چهل دقیقه پخش می شود.)
مجری تلویزیون( 1367): حضرت آیت الله امام خمینی مدظله العالی رهبر و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، ده سال قبل با پرواز انقلاب، در حالی که چند تن از مسوولان سابق کشور و برخی از عناصر نفوذی ایشان را همراهی می کردند، در فرودگاه مهرآباد مورد استقبال هزاران تن از روحانیون و برخی از اعضای شورای انقلاب قرار گرفتند.( فیلمی به مدت بیست دقیقه پخش می شود.)
مجری تلویزیون( 1377): حضرت آیت الله العظمی امام خمینی رضوان الله تعالی علیه بنیانگذار انقلاب اسلامی در حالی که دو سه تن از مسوولان کنونی و گروهی از شیاطین ضدانقلاب واخورده به هواپیمای ایشان نفوذ کرده بودند، در فرودگاه مهرآباد مورد استقبال دهها هزار نفر از روحانیون و تعدادی از عناصر خائن که بعدا شناسائی شدند قرار گرفتند.( فیلمی به مدت هشت دقیقه پخش می شود.)
مجری تلویزیون( 1388): روح خدا، حضرت آیت الله العظمی امام خمینی رضوان الله تعالی علیه بنیانگذار انقلاب اسلامی و رهبر مسلمین جهان و چند چیز مهم دیگر، سی سال قبل در پرواز انقلاب در حالی که یک نفر از مسوولان کنونی و برخی خبرنگاران خارجی و تعدادی از دشمنان اسلام قصد داشتند ایشان را در آن هواپیما بقتل برسانند، در فرودگاه مهرآباد مورد استقبال برخی روحانیون غیرخائن و هزاران تن از عناصر واخورده مساله دار قرار گرفته و سریعا به خانه رفتند.( فیلمی به مدت سه دقیقه پخش می شود که در آن امام در یک هاله نور که هیچ کس در اطراف ایشان نیست، چند بار از پله های هواپیما پائین می آید.)
مجری تلویزیون( 1389): آیت الله خمینی بنیانگذار جمهوری اسلامی سی و دو سال قبل در پرواز انقلاب، با یک هواپیمای تک نفره خود را از پاریس به تهران رسانده و بدون اینکه کسی متوجه او بشود، از مهرآباد تاکسی گرفته و به خانه رفت.( با توجه به اینکه فیلمی از آن سال موجود نیست، به مجموعه ای از سخنرانی های رئیس جمهور محبوب که همه انقلاب های دنیا از وی نشات گرفته توجه فرمائید.)
ادامه مطلب ...

فرمانده سپاه تهران: راهپیمایان 22 بهمن همدیگر را تحمل کنند

0 نظرات
فرمانده سپاه تهران: راهپیمایان 22 بهمن همدیگر را تحمل کنند

. به گزارش ایلنا ،‌ سردار حسین همدانی در پاسخ به سوالی مبنی بر نقش بسیجیان سپاه محمدرسول الله (ص) تهران بزرگ در راهپیمایی 22 بهمن ماه اظهارداشت: نقش بسیجیان حضور گسترده در این روز باشکوه است که امیدواریم همه مردان و زنان تهرانی در روز 22 بهمن حتی کسانی‌که نسبت به بخشی از عملکرد دولتمردان ما اعتراضی دارند به صورت گسترده یک حرف بیشتر نداشته باشند و آن هم انقلاب اسلامی و تحقق آرمان‌های امام (ره) است.
وی اظهار داشت: مردم و همه افرادی که در مسیر راهپیمایی و برگزاری سالگرد انقلاب شکوهمند اسلامی شرکت می‌کنند همه خواهر و برادر بوده و از یک کاروان هستند و نه از دو کاروان. بنابراین یکدیگر را تحمل کنند و سعی کنند شعارهایی بدهند که شعارهای ملی و انقلاب اسلامی است و شعاری که خارج از قاعده و اصول که شکاف ایجاد می‌کند، مطرح نشود.
فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ همچنین در خصوص این پرسش که ممکن است عده‌ای قصد داشته باشند 22 بهمن را مصادره گروهی و جناحی نمایند تاکید کرد: ما چنین اجازه‌ای نمی‌دهیم، زیرا اعتقاد داریم که هر ‌کسی که در روز 22 بهمن می‌آید از جمله 70 میلیون جمعیت کشور و هشت میلیون جمعیت تهران بزرگ است که همگی یکپارچه‌اند.
وی ادامه داد: البته طبیعی است که ما از ابتدا دشمن داشتیم ودر همان دهه اول انقلاب نیز در راهپیمایی‌های خود شاهد ترور و انفجارها بوده‌ایم، بنابراین نیروهای امنیتی به دنبال آن هستند امنیت راهپیمایی را برقرار کنند ، تا اگر کسی بخواهد خارج از سبک کاروان انقلاب وارد شود با آن به شدت برخورد کنند.
سردار همدانی در پایان این گفت‌و‌گو تاکید کرد: ما معتقدیم که 22 بهمن متعلق به 70 میلیون جمعیت ایران است.
ادامه مطلب ...

جبهه مشارکت: همه باهم با نماد سبز در راهپیمایی 22 بهمن شرکت کنیم

0 نظرات
جبهه مشارکت در بیانیه ای به مناسبت سالروز پیروزی انقلاب اعلام کرد:
همه باهم با نماد سبز در راهپیمایی 22 بهمن شرکت کنیم


. جبهه مشارکت ایران اسلامی در آستانه سالروز پیروزی انقلاب اسلامی با صدور بیانیه ای ضمن دعوت برای حضور در راهپیمایی 22بهمن با تبریک فرارسیدن این روز، همگان را به بازخوانی و تحلیل این رخداد در انطباق با شرایط کنونی کشورمان و راهبردی که می تواند به حفظ دستاوردها و میراث این انقلاب بزرگ مدد رساند ، فرا خواند: «جبهه مشارکت همه باورمندان به انقلاب اسلامی را به بازخوانی و بازگشت به اهداف و آرمانهای انقلاب دعوت می نماید و در همراهی با رهبران جنبش آقایان خاتمی ، موسوی و کروبی همگان را به شرکت در راهپیمایی این روز دعوت می نماید و به ویژه از افراد « جنبش سبز » می خواهد بطور فعال و با نماد سبز در راهپیمایی 22 بهمن در سراسر کشور شرکت نمایند و با سردادن شعارهایی همچون “الله اکبر” و “استقلال ، آزادی ، جمهوری اسلامی” همراه با آرامش و با پرهیز از هرگونه عملی که بهانه بدست بهانه گیران دهد ، این روز را به روز تجلی اراده ملت در مطالبه حق حاکمیت بر سرنوشت خویش و اجرای کامل قانون اساسی تبدیل نمایند.»

به گزارش نوروز، متن کامل بیانیه جبهه مشارکت به شرح زیر است:


فرارسیدن 22 بهمن پیام آور پیروزی مردمی ترین آخرین انقلاب قرن بیستم است . انقلابی که بنام خدا کاخ ظلم و ستم 2500 ساله شاهنشاهی را در ایران فرو ریخت و برآن بود که نظامی خدامحور و اخلاقی ، عدالت بنیاد ، آزادیخواه ، مردمسالار و توسعه یافته را در قالب « جمهوری اسلامی ایران » مستقر سازد . جبهه مشارکت با تبریک فرارسیدن اینروز به همه ایرانیان و پاسداشت همه مجاهدتها و ایثارگری ها وشهادتها، همگان را به بازخوانی و تحلیل این رخداد در انطباق با شرایط کنونی کشورمان و راهبردی که می تواند به حفظ دستاوردها و میراث این انقلاب بزرگ مدد رساند ، فرا می خواند .

چرا انقلاب شد؟ اهداف و آرمانهای انقلاب اسلامی چه بود؟ و اکنون با گذر سی و یک سال از پیروزی انقلاب در کجا قرار داریم ؟ و چه باید کرد؟ اینها سئوالاتی که در هرگونه تحلیلی بمناسبت سالگرد انقلاب اسلامی باید بدانها پرداخت و پاسخ داد . در این بیانیه به اختصار به این سئوالات از نگاه جبهه مشارکت پاسخ داده می شود به امید آنکه راهگشای ما بسوی آینده بهتر باشد .

چرا انقلاب شد؟

1-عدم مشروعیت رژیم پهلوی : بر سرکارآمدن سلطنت پهلوی ناشی ازانجام یک کودتای نظامی با حمایت خارجی بود و این رخداد با کودتای آمریکایی- انگلیسی 28 مرداد 1332 و سرنگونی دولت ملی دکتر مصدق تشدید و ابرام شد . رژیم پهلوی اصلی ترین میراث و دستاورد جنبش مشروطیت یعنی قانون اساسی را با فرمایشی کردن انتخابات و مجلس شورای ملی از محتوا تهی ساخت و به رغم اظهار پایبندی به این قانون درعمل هیچگاه نتوانست مشروعیت مردمی در قالب نمایندگان واقعی مردم در مجلس را برای خود فراهم سازد و سرانجام کار بجایی رسید که صدای مردم بجای آنکه از طریق مجلس بگوش حاکمیت برسد بطور مستقیم برفراز بامها و خیابانها در اعتراض به رژیم به صدا درآمد و عدم مشروعیت آنرا برآفتاب انداخت .

2- ناکارآمدی : رژیم پهلوی با اجرای مجموعه سیاست هایی که پی گرفت در جلب رضایت اکثریت مردم ناکام بود . کالبدشکافی این مجموعه سیاست ها دراینجا مقدور نیست اما بطور مثال در وجه اقتصادی بااینکه به لحاظ تعاملات جهانی و رابطه با آمریکا و وابستگی به قدرتهای خارجی پس از کودتای 28 مرداد شرایط ایران و کشور کره جنوبی مشابه بود و ایران علاوه برآن از درآمدنفت نیز برخوردار بود رژیم پهلوی دراجرای برنامه های عمرانی و توسعه اقتصادی ناموفق بود و حتی افزایش قیمت و درآمدنفت در سال های دهه 50 نه تنها نتوانست چرخ به گل مانده توسعه اقتصادی کشور را بحرکت درآورد بلکه موجبات هرچه بیشتر دامن زدن به فساد کارگزاران حکومت(هزار فامیل) و شکاف طبقاتی را درجامعه فراهم آورد . درحالیکه بیش از نیمی از جمعیت کشور در فقر و فاقه بسر می بردند و از خدمات اولیه رفاهی محروم بودند پهلوی دوم با اتکا به افزایش درآمد نفت در پی خریدهای کلان ابزار و آلات نظامی و رویای تبدیل شدن به قدرت پنجم نظامی دنیا و اول منطقه و رسیدن به دروازه تمدن بزرگ بود و 2500 سال شاهنشاهی راجشن گرفت و با پذیرش نقش ژاندارم منطقه ایران را جزیره ثبات لقب می داد اما از نارضایتی روزافزون مردم خود غافل بود.

3- استبدادورزی ودین ستیزی : رژیم پهلوی در گذر زمان بر دامنه استبداد ورزی اش افزده شد و کار به جایی رسید که با انحلال دوحزب دولت ساخته مردم و ایران نوین و تاسیس حزب رستاخیز همه ایرانیان را به عضویت در این حزب دعوت و اجبار کرد و اعلام کرد هرکس نمی خواهد عضو این حزب شود گذرنامه بگیرد و از ایران خارج شود! البته بازتولید این استبداد خشن و انسداد سیاسی خود داستان دیرینه حکمروایی در ایران است وبا کمال تاسف شاهد این روند معیوب هستیم که اگر ساختار حقیقی و حقوقی جامعه ما هراز گاه اصلاح و نوسازی نشود خود موید و مقوم استبدادی تازه می شود. بخصوص با اتکای دولتها به درامد بی حساب نفت و عدم اتکای به مردم در تامین هزینه های دولت این معضل تاریخی همواره سدی در برابر استقرار دموکراسی در ایران محسوب می شود و همین عامل در دوران شاه سبب شد هر روز بردامنه استبداد مطلقه اش افزوده شود بگونه ای که در سال های آخر حیات هر مخالف و منتقدی در معرض زندان و شکنجه بود و هیچ رسانه مستقلی امکان حیات نداشت و فعالیت سیاسی معنا نداشت و اینگونه بود که غالب نخبگان و روشنفکران جامعه از هر فرقه و نحله بتدریج در نهان و آشکار به صف مخالفان رژیم کشانده شدند . در این مسیر سیاست های دین ستیزانه پهلوی پدر و پسر بر فاصله گیری نیروهای مذهبی و روحانیت از حکومت افزود و به ویژه پس از جنایت 15 خرداد 1342 روند رو به رشد نهضت اسلامی شکل گرفت و اسلامگرایان نیز به صف مخالفان رژیم افزوده شدند و از همین تاریخ رهبری بی بدیل امام خمینی جلوه کرد .

4- تحقیر و سرکوب مخالفان و منتقدان : رژیم بادر پیش گرفتن سیاست فرعونی قومش را خوار و تحقیر شده می پسندید تا بنده وار و بی چون و چرااطاعتش کنند.جمله معروف هویدا که به شاه شخص اول مملکت نگویید چون اصلا جز او شخصیتی در کشور وجود ندارد نشانه این تبختر وفرعونیت بود ، و با همین دیدگاه مخالفان و منتقدان خود ( و در یک فضای کلی مردم ) را مستحق هرگونه تخفیف و تحقیری می دانست و اگر کسی جرئت عبور از این وضعیت را بخود می داد با سیاست منکوب و سرکوب مواجه بود . همه شخصیتها و افراد باید در وجود شاه ذوب و مستحیل می شدند و در هر سطحی بودند نباید شخصیتی و وجودی از خود می داشتند . عکس العمل به این وضعیت خیزش سیل آسای مردم بود که راهپیمایی های میلیونی را علیه رژیم رقم زد و سبب شد تا مردمی که تا دیروز تحقیر و دیده نمی شدند بناگاه دیده شوند و شخصیت حقیقی آنها بروز و ظهور یابد.

انباشت مسائل برآمده از این موارد در ذهن و دل ایرانیان موجبات پیوند اکثریت قاطع مردم علیه رژیم پهلوی وهمراهی با انقلاب اسلامی برهبری امام خمینی شد که بزرگترین و آخرین انقلاب مردمی و دینی قرن بیستم را رقم زد و همچون زلزله ای منطقه و جهان را تکان داد .

اهداف و آرمانهای انقلاب اسلامی چه بود؟

شعار « استقلال ، آزادی ، جمهوری اسلامی » که در ماهها و روزهای منتهی به پیرزی انقلاب از زبان مردم در سراسر کشور سر داده می شد به احسن وجه اهداف و آرمانهای انقلاب اسلامی را بیان می دارد . اصلی ترین و ارزشمندترین دستاورد انقلاب اسلامی تبدیل نظام سلطنتی و استبدادی 2500 ساله به «جمهوری اسلامی» و میزان بودن رای ملت در اداره امور کشور بود بگونه ای که متضمن « استقلال و آزادی» مردم ایران باشد . از همین رو بود که رهبر و معمار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی به رغم سردادن این شعار توسط حامیان انقلاب پس از پیروزی به رای مردم برای تعیین نظام برآمده از انقلاب رجوع کرد و با انجام همه پرسی و رای قاطع مردم نظام « جمهوری اسلامی ایران » را مستقر ساخت و نوشتن نقشه راه و برنامه عملیاتی آنرا هم بعهده خبرگان منتخب ملت نهاد و سرانجام «قانون اساسی » را با رای ملت برای تحقق اهداف و آرمانهای انقلاب اسلامی به تصویب رساند و قرار بود با به اجرا درآمدن این قانون مردم ایران پس از قرنی مبارزه و جهاد و شهادت طعم استقلال و آزادی و عدالت و پیشترفت را بچشند و الگویی تازه از مردمسالاری ارائه کنند که در ان جمهوریت و آزادی همراه با معنویت و عدالت تحقق یابد و با هیچ بهانه ای حاکمان نتوانند یکی را فدای دیگری کنندو در سایه این دیدگاه بدیع توسعه مادی و معنوی همزمان حاصل شود و سیاست ورزی دیندارانه را به بشر تشنه حقیقت عرضه گردد و طرحی نو برای حکومتداری برانداخته شود .

اکنون با گذر سی و یک سال از انقلاب در کجا قرار داریم؟

با فاصله گیری از صدر انقلاب سوگمندانه باید گفت بجز هدف « استقلال » که دستیابی بدان در پی انقلاب بطور نسبی محقق شده است دیگر اهداف و آرمانهای انقلاب اسلامی یعنی « آزادی ، جمهوریت و اسلامیت » و در یک کلمه اجرای تام و تمام قانون اساسی محقق نشده و شاهد خلاها و ناکامی های بسیار هستیم بگونه ای که کشور هم اکنون با بحران های جدی در عرصه سیاست داخلی و خارجی مواجه است و از مسائلی همانند عدم کارآمدی دولت ، استبداد ورزی و انسداد سیاسی و تحقیر و سرکوب مخالفان و منتقدان رنج می برد و پایه مشروعیتش هم دچار آسیب جدی شده است هرچند هنوز همین وجه مشروعیت و علایق دینی اکثریت مردم بقای نظام را ممکن ساخته است . از نگاه ما اکنون و با گذر سی و یک سال از پیروزی انقلاب و با تکیه بر شاخص هایی که ارزیابی تحقق اهداف و آرمانهای انقلاب را باید بدانها سنجید در وضعیت مطلوبی قرار نداریم و وضعیت موجود قابل دفاع و دوام نیست و باید برای تغییر این وضعیت اقدام کرد . انتخابات ریاست جمهوری دهم در خردادماه سال جاری می توانست فرصتی برای این تغییر باشد اما متاسفانه اینگونه نشد و در اعتراض به نتیجه اعلامی این انتخابات جنبش اجتماعی خودجوش و کم نظیری درقالب «جنبش سبز» با شعار «رای من کجاست ؟» سر برآورد که صدای آن متاسفانه توسط حاکمیت شنیده نشد و تاکنون ادامه دارد.

چه باید کرد؟

ما « جنبش سبز » را واکنشی به عدم تحقق اهداف و آرمانهای انقلاب اسلامی و به ویژه محدود شدن آزادیهای سیاسی و اجتماعی و اعمال شیوه های اقتدارگرایانه و استبدادی ، خدشه دار شدن جمهوریت نظام با نظارت استصوابی شورای نگهبان و عبور از میزان بودن رای ملت دراداره امور کشور ، و عدول حاکمیت از پایبندی به آموزه های اسلامی و اخلاقی در رفتار با مردم ، و درادامه جنبش مردمی اصلاحات می دانیم و براین باوریم که این جنبش در پی بازیابی انقلاب اسلامی و یاری نظام برخاسته از آن برآمده است و حاکمیت باید نگاهش به این جنبش از سر فرصت باشد و نه تهدید ، و بجای سیاست سرکوب و ارعاب از در تعامل با رهبران جنبش برآید . بیانیه شماره 17 مهندس موسوی راه عبور از وضعیت موجود بسوی وضعیت مطلوب را باز کرده است و جبهه مشارکت با اعلام حمایت کامل از این بیانیه آنرا راهگشا برای گذر از بحران هایی می داند که کشور بجد اکنون دچار آن گشته است .

براین پایه جبهه مشارکت همه باورمندان به انقلاب اسلامی را به بازخوانی و بازگشت به اهداف و آرمانهای انقلاب دعوت می نماید و در همراهی با رهبران جنبش آقایان خاتمی ، موسوی و کروبی همگان را به شرکت در راهپیمایی این روز دعوت می نماید و به ویژه از افراد « جنبش سبز » می خواهد بطور فعال و با نماد سبز در راهپیمایی 22 بهمن در سراسر کشور شرکت نمایند و با سردادن شعارهایی همچون "الله اکبر" و "استقلال ، آزادی ، جمهوری اسلامی" همراه با آرامش و با پرهیز از هرگونه عملی که بهانه بدست بهانه گیران دهد ، این روز را به روز تجلی اراده ملت در مطالبه حق حاکمیت بر سرنوشت خویش و اجرای کامل قانون اساسی تبدیل نموده و راه را برای انجام اصلاحات در اداره امور کشور باز نمایند . در عین حال جبهه وظیفه خود می داند از همه یاران انقلاب و امام خمینی که امروز بخاطر پایبندی و دفاع از آرمانهای اصیل انقلاب در معرض تهدید و تحدید قرار گرفته اند و هم چنین از شهدا ، آسیب دیدگان و اسرای جنبش سبز یاد و از آنها تقدیر و تجلیل نماید و حضور فعال در راهپیمایی روز 22 بهمن را ما ادامه راه این گرامیان می دانیم.

جبهه مشاركت ايران اسلامي
ادامه مطلب ...

نماهنگ جديد و زيباي "بايد بپاخيزيم"

0 نظرات
نماهنگ "بايد بپاخيزيم"
وعده ما فردا 9 صبح انقلاب تا آزادي

.نمآهنگی که در ذیل مشاهده می‌کنید محصول تلاش سبزهای شجاع و گمنامیست با عنوان "باید به پا خیزیم" که به مناسبت حضور پرشور سبزها در راهپیمایی 22 بهمن ساخته شده است:
(با يا حسين ما ---- ميلرزد اهريمن)



براي دانلود نماهنگ: كليك روي تصوير كوچك

لينك دانلود كليپ در مديافاير زيپ شده "اينجا"


[سرود "بايد بپاخيزيم" mp3]

دانلود "اينجا"
ادامه مطلب ...

از انقلاب تا آزادی

0 نظرات
   از انقلاب تا آزادی                                                                    فردا 22 بهمن است و همه ما سبزها به خیابان می رویم. به خیابان می رویم چون خیابان حق ماست، چون خیابان های شهرهای کشور ملک طلق ماست. چون خیابان های شهر جای حضور و بروز ملت است و ما مردمانیم.


فردا، با نشانه های سبز، با حضوری گسترده، با گام هایی استوار، با مشت هایی که فریاد می شود، با حنجره هایی که به جدال بلندگوهای دولتی می رود، با چشم هایی پر از امید، با قلب هایی که زندگی می خواهد، با ذهن هایی که فردا را می طلبد، به خیابان می رویم. می رویم تا به زورگویانی که گمان می کنند با پول و قدرت و نیرنگ می توانند حق ملتی را از آنان بستانند، بگوئیم که خیابان آزادی جایگاه زورگویان نیست. خیابان آزادی گذرگاه پلیس ضدشورش نیست، خیابان آزادی معبر ماجراجویانی نیست که با تفنگ و دشنه و دروغ می خواهند فردا را هم به تکرار دیروز بگذرانند.

آسفالت سیاه خیابان آزادی فردا از گام های سبز مردمانی که قلب شان گرسنه آزادی است، سبز خواهد شد، گام های ما زمین را شخم خواهد زد، دست های مان دانه های سبز آزادی و استقلال و جمهوریت را بر زمین پاک ایران مان خواهد افشاند تا ایران آزاد و سربلند و پرافتخار باشد. فردا خواهیم گفت که اگر سی و یک سال قبل خونی لازم بود تا بر شمشیری پیروز شود، حالا روزگار پیروزی کلمه بر باتوم و چاقو و تفنگ است. دارایی ما کلمه های ماست، کلمه هایی که داستان یک ملت را بازمی گویند.

فردا، بی هراس از تهدید و تردید به خیابان می رویم تا رنگ سبز یک ملت را به رخ سیاه جامگان سیاه دل بکشیم. فردا، بی آنکه در دل مان شکی و در چشم مان اشکی باشد، با چهره هایی درخشان به جنگ مردمانی پریشان می رویم که پریشانی شان بخاطر ظلمی است که بر ملت خویش روا داشته اند. ما می رویم تا داد بخواهیم و به یاد بیاوریم که فردا سالروز سقوط حکومتی است که نمی خواست حق مردمان را بدهد و سوخت و نابود شد چون نمی خواست باور کند که مردم زنده اند و زندگی حق زندگان است.

فردا، یک روز بزرگ از تقویم سبز ماست، تقویمی که هرچه ورق می خورد بیشتر به فردا نزدیک می شود، صفحات تقویم گواهی می دهند که فردا از آن ماست و گواهی می دهند که زمان هرگز در هیچ صفحه ای از تاریخ و تقویم متوقف نمی شود. آنان که می خواهند زمان یخ بزند و ساعت بایستد، خواهند دانست که هیچ حاکمی قدرت زور گفتن به زمان را ندارد، زمان می گذرد و فردا خواهد رسید. فردایی که از آن ماست.

ما با دلی روشن و چشمی پر از امید به خیابان می رویم و می دانیم که فردا روزی بزرگ است، اگر چه روز آخر نیست، اما روزی است که ما از گذرگاهی سخت خواهیم گذشت. عبور از گذرگاههای دشوار تنها راه ما برای رسیدن به قله آزادی است. هیچ ملتی ننشسته است تا آزادی به او هدیه شود، هیچ ملتی جز با گذر از هوای آلوده استبداد به هوای تازه آزادی نرسیده است و هیچ ملتی جز از طریق ایستادن و رفتن و سربالا گرفتن و چشم دوختن به دل تاریکی و گذر از سیاهی به فردای آزادی نرسیده است.

زمستان تمام می شود، چیزی دیگر نمانده است، جوانه های زندانی شده در تنه ستبر درخت، منتظر گرمای بهار است، و ما همان گرمایی هستیم که شهر را جانی دوباره خواهیم داد. خواهی گفت، سخت است، خواهم گفت، باید برویم، خواهی گفت، می زنند، خواهم گفت، ما بسیاریم، ما بی شماریم، و آنان هیچ چاره ای جز کنار رفتن از مسیر ملت را ندارند. فردا یک به یک خواهیم آمد از خانه های خویش چون نسیم و در فاصله انقلاب تا آزادی چشم در چشم همدیگر را خواهیم شناخت و چون دست های همدیگر را بگیریم توفانی خواهیم شد، سیلی که از هزار رود، سیلی که از میلیونها چشمه کوچک جوشان به راه خواهد افتاد.

ما شهر را نمی خواهیم تا ویران کنیم، شهر خانه به خانه حاصل رنج های ماست، ما شهرمان را می خواهیم، ما متر به متر روستاها و بیابان ها و کوهها و کویرها و دشت های مان را می خواهیم، ما خیابان های مان را می خواهیم. ما صاحبان ایرانیم، ایرانی که ویرانش می خواهند، اما صاحبان ایران بار دیگر می روند تا شهر را به تسخیر خود در بیاورند.

فردا، به خیابان می رویم. می دانی و می دانم که فردا آخرین روز تقویم سبز نیست، ما راهی طولانی در پیش داریم، راهی که جز با رفتن کوتاه نمی شود. راهی که رفتن در آن زندگی است. راهی که زندگی است.

فردا، هیچ کس در خانه نماند، کارنامه ما را فردا به دست مان می دهند، حکم آزادی اسرای سبزمان را فردا به دست مان می دهند، فردا روز ماست. 22 بهمن 1388 را در تقویم سبز خواهند نوشت، خواهند نوشت، روزی بود که ملتی اراده کرد که آزاد باشد، که استبداد نباشد..... با توام، دوست من، پدر من، دختر من، پسر من، رفیق من، برادر من، خواهر من، فردا روز ماست. وعده ما از انقلاب است تا آزادی.
ادامه مطلب ...

هشدارهای كليدي و شعارهاي راهپيمائي 22 بهمن سبز - ویرایش سوم

0 نظرات
هشدارهای كليدي و شعارهاي راهپيمائي 22 بهمن سبز- ویرایش سوم

.  جرس»» آنچه در پی می آید، مجموعه ای از توصیه هایی ست که حاصل خرد جمعی سبزها برای حضوری پرشکوه و با اقتدار در جریان تظاهرات 22 بهمن است. این هشدارها از امروز تا روز 22 بهمن به کمک خرد جمعی عاشقان این مرز و بوم کامل و کامل تر می شود . بنابراین از کلیه صاحبنظران می خواهیم که در این هم اندیشی مشارکت نمایند و از خانواده میلیونی جنبش سبز دعوت می کنیم که هر 12 ساعت یکبار تغییرات این هشدارها را رصد نمایند تا انشاالله در غروب 21 بهمن جامع ترین برنامه راهپیمائی در اختیار مردم عزیز ایران قرار گیرد.
قبل از روز راهپيمايي
1. حضور حداكثري در راهپيمايي – از هر طريقي كه مي‌توانيد طرفداران جنبش سبز را براي حضور در راهپيمايي تشويق كنيد – به آنها اطمينان دهيد كه خطري آنان را تهديد نمي‌كند زيرا احتمال خشونت دولتمردان در روز ملي در حضور سيصد خبرنگار خارجي وجود ندارد . هدف دولتمردان اينست كه با القاي ترس ، مشاركت سبزها را در راهپيمائي تقليل دهند وبعد روي آن تبليغ نمايند كه در يك راهپيمائي آزاد و بي خطر جمعيت معترضين به وضع موجود چشم گير نبوده است .

2. دولتمردان هيچگونه بهانه و مستمسكي جهت برخورد با راهپيمايان ندارند .زيرا اولااين راهپيمائي از سوي آنان قانوني اعلان شده و دائما از طريق رسانه هاي عمومي مردم را به آن دعوت مي كنند ، ثانيا شعارهاي جنبش سبز همگي در چارچوب نظام و قوانين موجود تنظيم شده است . لذا بدون نگراني از فيلم يا عكس برداري ، با روي گشاده و مصمم در حالي كه نماد سبز به همراه داريد در راهپيمائي شركت كنيد .

3. براي تشويق مردم به حضور در راهپيمايي 22 بهمن در هر جايي كه مي‌توانيد شعارنويسي كنيد.

4. به دوستان و بستگان شهرستاني خود بگوئيد اگر شرايط آن شهرامكان راهپيمائي سبزها رانمي‌دهد ميهمان شما شوند و به تهران بيايند.

5. مي‌توانید كودكان كوچك را با كالسكه و نماد سبز به راهپيمايي بياوريد.

6. از حالا ذر تدارک نماد سبز باشید. نه تنها براي خود بلكه براي هديه دادن به كساني كه نياز دارند . (این نماده می تواند چتر، نقاب، بازوبند، باكنك، نوشتار و ... باشد.)

7. تنها به راهپيمايي نيائيد. از حالا دوستان و بستگان را خبر كنيد كه حتي الامكان در مجموعه‌هاي بيش از سه نفر در اين راهپيمايي حاضر شويد.

8. پيش‌بيني لباس و پوشش مناسب را از حالا بنمائيد. حتي الامكان از پوششی استفاده نمائيد كه انگشت نما نباشيد و ضمناً امكان استتار نمادهاي سبز را در درون آن داشته باشيد.

9. بهتر است پوشش ظاهري "غير متمايز" و حتي الامكان محافظه كارانه داشته باشيد.

10. از بردن موبايل دائمي خود (اگر اطلاعات مهمي در آن وجود دارد) خود داري كنيد. به جای آن از تلفن همراه اعتباري يا كارتي استفاده نمائيد.

11. چون به شما كيك و سانديس!! نمي‌دهند، پيش‌بيني خوراكي مختصر را بنمائيد.

12. در صورت امکان پلاکاردها و نمادهای سبز را قبل از روز 22بهمن به اماکن مشرف به خیابان آزادی و انقلاب منتقل نمائید.

13. تهیه تصاویری از رهبران جنبش سبز ( آقایان موسوی ،کروبی ،خاتمی و آیت الله العظمی منتظری )بسیار مفید است زیرا جلوی سوئ استفاده و بهره برداری از جمعیت توسط دولتمردان را می گیرد .

14. شب 22 بهمن ، درفاصله ساعت ده تا ده و پانزده دقيقه ، در پشت بام ها ويا پارك ها ويا هر محل ديگري كه بتوان اطلاع رساني كرد نداي الله اكبر سر دهيد و حضور سبز مردم را در راهپيمائي 22 بهمن خواستار شويد .

15. ساعت خود را به دقت تنظيم نمائيد تا بتوانيد در حركت موج سبز (بعداً توضيح داده مي‌شود.) مشاركت فعال داشته باشيد.
16. هر كس تا آنجا كه ميتواند عكس امام راحلمان كه به حق جايشان فردا در بين مردم ميباشد را بر روي كاغذهاي سبز رنگ كپي يا پرينت كرده و همراه بياورد و در موفعيت مناسب در بين ديگران پخش نمايد (دو نمونه عكس براي اين منظور و جهت دانلود و چاپ در زير مي آيد):
دانلود كنيد
روز راهپيمائي
1- به دليل فقدان رسانه، از حالا به دوستان خبر دهيد، هر ساعتي كه تظاهرات دولتي اعلان مي‌شود سبزها يك ساعت قبل از آن خود را به محور خيابان آزادي و ميدان آزادي برسانند.
2- تا زماني كه به محور اصلي راهپيمائي يعني خيابان انقلاب و ازادي نرسيده‌ايد از بيرون آوردن نماد سبز خودداري كنيد ، چرا كه ممكن است مانع از رسيدن شما به مسير اصلي راهپيمائي شوند.
3- حتي در مقابل خشونت، خشونت نورزيد.
4- در ذهن راهپيمايان كه سبز نيستند بذر عشق و محبت بكاريد و بدانيد كه روزي اين بذر سبز خواهد شد. به عقايد آنان احترام بگذاريد و شعارهاي هنجارشكن ندهيد.
5- از شعارهاي متين و محترمانه‌اي استفاده كنيد كه مورد پذيرش همه سبزها و رهبران جنبش سبز باشد و به مخالفان گزك ندهيد.
6- در مقابل شعارهاي توهين آميز به رهبران سبز صبور باشيد و کریمانه بگذريد.
7- با شعارهاي متعادل غير سبزها را سبز كنيد.
8- هرگز متعرض غیر سبزها ولو اینکه شعار علیه رهبران جنبش سبز بدهند نشوید ، اما اگر اتومبیل آنها با بلند گو به میان جمعیت سبزها آمد و با بلندگو در صدد اخلال بر آمد ، اتومبیل را پنچر و بلندگو را قطع کنید تا توان ادامه اخلال نداشته باشد.

9- مواظب باشيد صدا و سيما نتواند سناريوسازي كند (مانند کارناوال عاشورا، پاره كردن تصوير امام خميني، توهين به امام حسين و ....)
10- تا مي‌توانيد عكس و فيلم بگيريد.
11-اهميت نماد سبز و نوشتارهای مكتوب ،از شعارها بيشتر است. حتي مي‌توانيد سكوت كنيد اما نماد سبز را فراموش نكنيد.
12 - كساني كه با مترو مي‌آيند در ايستگاه‌هاي نواب، آزادي، دانشگاشريف پياده شده و به راهپيمائي بپيوندند
13- با غير سبزها و حتي بسيجي‌ها با محبت برخورد نمائيد.
14- مراقب دام و فريب شيادان باشيد – ممكن است با نماد سبز شعارهاي هنجار شكن بدهند، عكس پاره كنند، اتوموبيلي را آتش بزنند و ... هرگز با آنان هم صدا نشويد.
15. احتمال كشف حجاب، آتش زدن پرچم و .... وجود دارد. مراقب باشيد فریب نخورید و بهانه به دست بازیگران ندهيد.
16. از نشان دادن نماد سبز قبل از پيوستن به مسير اصلي راهپيمائي خودداري كنيد.

17. علاوه بر آنكه در طول راهپیمائی از نماد سبز استفاده می کنید ، اما جهت فيلمبرداري و عكس‌برداري خبرنگاران و هلي‌كوپترها لازم است هر 15 دقيقه يكبار ( به عنوان مثال يازده ، يازده و پانزده دقيقه، يازده و نيم و ...) نمادهاي سبز با دست‌هاي افراشته به مدت يك دقيقه به همراه شعارهای الله اکبر به نمايش درآيند.

18. سلاح جنبش سبز اخلاق است. هرگز به كساني كه عكس احمدي نژاد يا رهبر را دارند توهين نكنيد. به بسيجيان توهين نكنيد. يادتان نرود كه مردم در سال 57 با شعار : ارتش برادر ماست، خميني رهبر ماست و قرار دادن گل د ر لوله تانك ديكتاتور را به زانو درآوردند.

19. با آغاز صحبت احمدي نژاد د رميدان آزادي پشت به سخنران ايستاده و بادكنك و نمادهاي سبز را بلند نمائيد.

20. حتي الامكان پارچه سبز (پهن و بلند) هنگام سخنراني احمدي نژاد در ميدان آزادي گشوده شود.

21. قطعنامه جنبش سبز: اجراي بيانيه 17 ميرحسين موسوي (پاسخگويي حاكميت، آزادي مطبوعات، آزادي زندانيان سياسي، آزادي تجمعات و احزاب، برگزاري انتخابات ازاد و سالم)
22. جهت راهپيمائي و حركت سبزها از سوي كليه خيابان‌ها به سوي ميدان آزادي است. اما به محض شروع سخنراني احمدي نژاد جهت حركت وارونه مي‌شود.
23. پس از اتمام سخنراني احمدي نژاد، کلیه نمادهای سبز را مخفی ویا معدوم نمائید و همراه باسایر مردم به سوی خانه هایتان بروید. تداوم راهپیمایی با نماد سبز مخصوصا در مسیرهای فرعی بهیچ وجه به مصلحت نمی باشد.
شعارها
* الله اکبر
* استقلال ، آزادي ، جمهوري اسلامي
* جمهوری اسلامی آری- حکومت خودکامان هرگز
* جمهوری اسلامی آزاد باید گردد – این کشور ویرانه آباد باید گردد
* خون بر شمشیر پیروز است - خودکامگی نابود است
* خون شهیدان ما نوید آزادی است - خواسته ملت ما حقوق شهروندی است
* زندانی سیاسی آزاد باید گردد - جمهوری اسلامی ایجاد باید گردد.
* جنبش سبز ایران طالب آزادی است
* یک کشور یک دولت - اما به رأی ملت
* یک قانون یک دولت - اما به رأی ملت
* استبداد محکوم است - آزادی پیروز است
* شب تاریک ملت روز گردد – جنبش سبز عاقبت پیروز گردد
* ادامه انقلاب - نبرد با استبداد
* خوني كه در رگ ماست - هديه به ملت ماست
* منتظری نستوه راهت ادامه دارد
* منتظری کجائی؟ موسوی تنها شده
* درود بر موسوی – سلام بر کروبی
* درود بر موسوی – سلام بر خاتمی
* موسوی رأی ماست – استبداد ننگ ماست
* استبداد استبداد ننگ ماست – آزادی و عدالت راه ماست
* یا حجت ابن الحسن - ریشه ظالم بکن
* ما همه با هم هستیم – ما همه سبز سبزیم
* مرگ بر دیکتاتور
* هم غزه هم لبنان - جانم فداي ايران
* شعار به هنگام عبور از روبروی دانشگاه تهران، امیرکبیر، شریف:
* دانشگاه دانشگاه سنگر آزادی است - دانشجو دانشجو مظهر آگاهی است
ادامه مطلب ...

شگفتی قاضی از مقاومت جوانان عاشورایی

0 نظرات
شگفتی قاضی از مقاومت جوانان عاشورایی

.خبرنگار جرس از دادگاه انقلاب گزارش می دهد که قاضی صلواتی از مقاومت بازداشتی های روز عاشورا متعجب شده است.
به گفته وی جوانان بازداشتی های قبلی به سادگی اظهار پشیمانی می کردند ، اما نزدیک نیمی از جوانان بازداشتی روز عاشورا سر موضع ایستاده اند و به هیچ قیمتی اظهار ندامت نکرده اند.
ظاهرا پس از آگاهی جوانان سبز از خدعه بازجویان به بازداشتی ها که اگر اعتراف کنید آزاد می شوید و بجای آزادی آنها را به حبس طویل المدت یا اعدام محکوم کرده اند، مقاومت جوانان سبز در زندانها افزایش پیدا کرده است.
گفتنی است در جریان عاشورای خونین بیش از هزار نفر از شهروندان بازداشت شده اند.
ادامه مطلب ...

اعلام مسیر و ساعت حضور مهدی کروبی در راهپیمايی ۲۲ بهمن (فلكه دوم صادقيه 10 صبح)

0 نظرات
اعلام مسیر و ساعت حضور مهدی کروبی در راهپیمايی ۲۲ بهمن

.به گزارش سهام نيوز، دفتر مهدی کروبی امروز با انتشار اطلاعیه از مردم خواست تا ضمن شرکت در راهپیمایی ۲۲بهمن آرام و محکم همچون گذشته خواستهای قانونی و بر حقشان را با سکوت مطالبه نمایند. به گزارش خبرنگار سحام نیوز در بخش دیگر از این اطلاعیه آمده است: آقای کروبی همچون سالیان گذشته در این مراسم حضور خواهند یافت. در همین راستا ایشان فردا صبح (۲۲بهمن ماه۱۳۸۸) راس ساعت ۱۰ از میدان دوم صادقیه(فلکه دوم صادقیه) به سمت آزادی راهپیمایی خواهند کرد.

ادامه مطلب ...

بيانيه فراكسيون خط امام مجلس در دعوت مردم به حضور در راهپيمایی 22 بهمن

0 نظرات
بيانيه فراكسيون خط امام مجلس در دعوت مردم به حضور در راهپيمایی 22 بهمن


.فراکسیون خط امام(ره) مجلس با صدور بیانیه‌ای ضمن دعوت مردم به حضور در راهپیمایی 22 بهمن، تاکید کرد:«از مسئولان و دست‌اندركاران امور توقع داریم با رعایت دقیق و كامل قانون اساسی و سایر قوانین بر آمده از آن، اهتمام ویژه در تأمین حقوق اساسی مردم را در دستور كار خود قرار داده و با تضمین حق مردم در انتخاب و شكل دادن به نهاد قدرت و پاسخگو نمودن آن در برابر ملت، زمینه تحكیم وحدت ملی و تقویت امید و نشاط در جامعه را فراهم نمایند.»

به گزارش پایگاه خبری فراکسیون خط امام (ره) مجلس «پارلمان‌نیوز»، متن کامل این بیانیه بدین شرح است:


بسم الله الرحمن الرحیم

دهه فجر یادآور روزهای بزرگی در تاریخ معاصر ما است، روزهایی كه به دنبال ماهها حضور و خیزش اعتراضی ملت بزرگ ایران و خلق صحنه های حماسه و ایثار، با ورود عزتمندانه امام خمینی رهبر كبیر انقلاب به خاك گلگون میهن اسلامی در روز دوازدهم بهمن 1357 آغاز و در بیست و دوم بهمن پیروزی انقلاب اسلامی را رقم زد و ملتی كه در طول تاریخ استبداد زده خود، همواره با حاكمان خودكامه كه فاقد هر گونه نمایندگی و مشروعیت از سوی مردم بودند در ستیز بود و تبلور این خواست تاریخی خود را برای رهایی از استبداد و خودكامگی در شعار «آزادی»‌ می دید و در مخالفت با وابستگی به بیگانه و تأمین حقوق ملی خود كه البته ریشه در حاكمیت های غیرمتكی به اراده مردم داشت شعار «استقلال»‌ سر داده بود، تحقق تمام آروزها وخواسته های تاریخی خود را در برپا كردن نظامی دید كه در سایه آن حقوق اساسی ملت و آزادی های طبیعی آن تأمین و هر گونه دخالت بیگانگان در سرنوشت مردم نفی گردد و مسیر پیشرفت و توسعه كشور آنگونه كه شایسته « انسان مسلمان ایرانی»‌ است هموار گردد. این نظام در بیان رهبر كبیر انقلاب اسلامی و مردم «جمهوری اسلامی»‌ نام گرفت و شعار استقلال ، آزادی و جمهوری اسلامی كه ملت بزرگ ایران را با رهبری رحمانی و خردمندانه امام خمینی به سوی پیروزی بر طاغوت رهنمون شد به شعار جاودانه انقلاب اسلامی تبدیل كرد تا صیانت از آن در هر زمان وظیفه مبرم همه كسانی باشد كه حاكمیت انسان بر سرنوشت خود را ودیعه‌ای خدادادی تلقی می كنند و آن را ضرورتی حیاتی و اجتناب ناپذیر در تحقق شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی می‌دانند.

انقلاب اسلامی در طول سی ویك سال گذشته دستاوردهای بزرگی داشته است. بی تردید اولین، مهمترین و ماندگارترین آنها «‌قانون اساسی» است كه میثاق بزرگ ملت با حاكمان بوده و حقوق ملت و وظایف، تكالیف و حدود اختیارات حكومت و قوا و اركان آن را مشخص كرده و راهكارهای تدبیر امور ملك و ملت و نیز تصحیح انحرافات و خطاها در آن معین گردیده است. در كنار آن، رهایی از نفوذ و سلطه بیگانگان، تعمیم عدالت اجتماعی، اقتدار و عزت ملی، و حركت در مسیر پیشرفت و توسعه دستاوردهای دیگری هستند كه افتخارآمیزند ولی مهمتر از همه اینها، تولد «انسان مسلمان ایرانی» و تولد دوباره ملتی است كه در پرتو آموزه های امام خمینی به حدی از رشد و بلوغ سیاسی و اجتماعی رسیده است كه از تمامی دستاوردهای ارزشمند انقلاب اسلامی خود دفاع كند و هرگونه كژی و كاستی را با اراده خود راست گرداند و این امر، تحقق بزرگترین آرزوی رهبر كبیر انقلاب اسلامی و عظیم‌ترین دستاورد و هنر مردم خداجوی ایران اسلامی می باشد كه باید به آن بالید.

در آستانه سی و یكمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با گرامیداشت یاد و خاطره جاودان بنیانگذار كبیر جمهوری اسلامی و شهیدان گرانقدر انقلاب اسلامی و ادای احترام به كلیه آزادگان و ایثارگرانی كه برای تحقق آرمانهای انقلاب اسلامی فداكاری نموده اند و ادای احترام به ملت بزرگ و آگاه ایران، مجدداً برضرورت اجرای كامل و بدون تنازل قانون اساسی به ویژه در تامین حقوق اساسی مردم تاكید نموده و از ملت بزرگ ایران درخواست می‌كنیم با تكیه بر شعار بنیادین انقلاب اسلامی كه همان «استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی» است، سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را گرامی بدارند و از مسئولان و دست‌اندركاران امور توقع داریم با رعایت دقیق و كامل قانون اساسی و سایر قوانین بر آمده از آن، اهتمام ویژه در تأمین حقوق اساسی مردم را در دستور كار خود قرار داده و با تضمین حق مردم در انتخاب و شكل دادن به نهاد قدرت و پاسخگو نمودن آن در برابر ملت، زمینه تحكیم وحدت ملی و تقویت امید و نشاط در جامعه را فراهم نمایند.

فراكسیون خط امام (ره) مجلس شورای اسلامی
ادامه مطلب ...

شدت گرفتن حذف خبرنگاران اصلاح‌طلب و منتقد از پارلمان با ممنوع ‌الورود کردن، تهدید کردن و بازداشت کردن

0 نظرات
سايه شوم كودتا بصورت "علني" بر "خانه ملت" گسترش پيدا كرد!


.سایت پارلمان‌نیوز همچنان فیلتر است، خبرنگار پارلمانی سایت اجازه حضور در مجلس هشتم و انجام فعالیت خبری را ندارد و یک خبرنگار پارلمانی اصلاح‌طلب شب گذشته بازداشت شده است.

به گزارش «پارلمان‌نیوز»، در ادامه محدودیت‌های صورت گرفته برای فراکسیون خط امام(ره) مجلس علی‌رغم گذشت سه هفته از ممنوع‌الورود شدن اعظم ویسمه، خبرنگار ارگان رسمی این فراکسیون به پارلمان و وعده حجت الاسلام ابوترابی‌فرد نایب رییس اول مجلس برای حل مشکل ممنوع‌الورود شدن این خبرنگار و رفع فیلتر سایت، همچنان محدودیت‌ها برای پایگاه خبری نمایندگان اصلاح‌طلب مجلس و خبرنگار آن باقی است.

علی رغم گذشته سه هفته از برخورد با خبرنگار پارلمان‌نیوز هیچ یک از اعضای هیات رییسه مجلس و بخصوص کارپرداز فرهنگی مجلس پاسخگو نبوده و دلیل برخورد با این خبرنگار را ذکر نکرده‌اند. تنها مطلب مطرح شده در این مدت تماس تلفنی کوتاه عضو اداره اخبار و رسانه های گروهی مجلس و اعلام ممنوع الورود شدن این خبرنگار به پارلمان بنا به درخواست حراست مجلس و حذف نام وی از لیست اجازه ورود خبرنگاران به پارلمان بوده است.

رایزنی‌ها و مذاکرات صورت گرفته از سوی دبیر کل فراکسیون خط امام(ره) با علی لاریجانی رییس مجلس و یکی از وزرا نیز برای رفع فیلترینگ سایت و ورود خبرنگار پارلمان‌نیوز به مجلس چندان مثمر ثمر نبوده و علی‌رغم تمایل و نظر مثبت رییس مجلس برای حل این مشکلات،محدودیت‌ها برای سایت پارلمان‌نیوز همچنان باقی است و تنها یک‌روز و در سالروز یکسالگی پارلمان‌نیوز این سایت از سوی یکی از مراجع اصلی فیلترینگ رفع فیلتر شد اما بخشی دیگر آن را فیلتر کرد در حالی‌که اکنون این سایت به گفته مسئولان قضایی و امنیتی مشکلی برای ادامه فعالیت ندارد.

بر اساس گزارشات رسیده به پارلمان‌نیوز تحدید و تهدیدها فقط شامل حال خبرنگار پایگاه خبری فراکسیون خط امام(ره) مجلس نشده و طی هفته‌های اخیر چنان فضای تهدید برای اهالی رسانه در پارلمان ایجاد شده که خبرنگارهای رسانه‌های منصف و تا حدودی مستقل اصولگرایان نیز از این برخوردها در امان نیستند.

به نظر می‌رسد دستی در کار است تا فضای خبری مجلس کاملا یک‌دست و در اختیار جناح و طیف خاصی از جریان سیاسی کشور باشد و هیچ صدای متفاوت و منتقدی از پارلمان به گوش افکار عمومی نرسد. اتفاقی که در هفته های اخیر به صورت نرم و با حذف و تهدیدهای صریح خبرنگاران پارلمانی رخ داده است.

برخورد و ممنوع الورود کردن خبرنگاران پارلمانی پس از قرائت گزارش حوادث کهریزک در صحن علنی مجلس و پیگیری اخبار و حوادث پس از انتخابات در راهروهای پارلمان صورت گرفته که به نظر می‌رسد تلاشی برای خاموش کردن صدای منتقدان در مجلس و عدم انتشار اخبار شفاف و صریح به افکار عمومی خارج از مجلس وجود دارد.

در همین راستا در سکوت شبهه برانگیز اعضای هیات رییسه و کارپرداز فرهنگی مجلس که پیش از این هم سابقه اخراج خبرنگار در مجلس هفتم را دارند، علاوه بر خبرنگار پارلمان نیوز از ورود خبرنگار تازه آزاد شده خبرگزاری ایلنا به مجلس نیز ممانعت به عمل آمده، خبرنگار متعلق به سایت خانه ملت تذکر گرفته و اجازه ورود به مجلس را نمی‌یابد و برخی دیگر از خبرنگاران نزدیک به جریان خبری منتقد و مستقل را تهدید به گزینش مجدد و احتمال اخراج از مجلس می‌کنند.

همچنین خبر رسیده است که شب گذشته احسان مهرابی خبرنگار پارلمانی روزنامه فرهیختگان نیز در منزلش بازداشت شده است، این راه به کجا می‌رسد خدا داند!

در چنین شرایطی می‌توان گفت تقریبا فضای خبری مجلس و راهروهای پارلمان در انحصار نمایندگان خبری طیف همسو با اکثریت مجلس هشتم،اصولگرایان و بعضا سایت‌های خبری تندرو و حامیان دولت قرار گرفته است.

اعظم ویسمه خبرنگار پارلمان‌نیوز كه از ورود به مجلس منع شده است دارای سابقه كار به عنوان خبرنگار پارلمانی در خبرگزاری ایلنا،روزنامه‌های هم‌میهن، کارگزارن، یاس نو، صدای عدالت و هفته‌نامه شهروند امروز، ایراندخت و سایت‌پارلمان‌نیوز در مجالس ششم، هفتم و هشتم است.
ادامه مطلب ...

اعتراض شدید بازماندگان دو معمار جمهوری اسلامی به تلویزیون حکومتی

0 نظرات
اعتراض شدید بازماندگان دو معمار جمهوری اسلامی به تلویزیون حکومتی

.در پی پخش سخنان گزینشی آیت الله خمینی (ره) از سیمای حکومتی و پخش سخنان غیر واقعی و موهن فلاحیان در مورد آیت الله منتظری ، سید حسن خمینی نوه آیت الله خمینی و احمد منتظری فرزند آیت الله منتظری، درحمایت از افکار دو معمار جمهوری اسلامی با ارسال نامه های جداگانه ای به ضرغامی رئیس صداو سیما، نسبت به این برنامه ها اعتراض کردند. این دومین نامه حجت الاسلام احمد منتظری در اعتراض به ادامه اهانت و توهینهای صدا و سیما علیه این مرجع عالیقدر طی دوهفته گذشته است. سیدحسن خمینی در نامه‌ای به رییس سازمان صداوسیما، به ذکر نکاتی درباره برنامه ” شاخص” که در ایام دهه فجر پخش می‌شود، پرداخت و گفت معتقدم اگر حقیقتا به دنبال شناخت واقعی امام هستید، باید از یاران نزدیک امام دعوت نمایید تا هم شأن نزول سخنان پخش شده را بیان نمایند و هم ناگفته‌های زندگی امام را بیان کنند.

متن کامل این نامه که درایسنا منتشر شده، به این شرح است:

بسمه تعالی

جناب آقای عزت الله ضرغامی
رییس سازمان صداو سیمای جمهوری اسلامی

با تبریک سی و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، لازم است نکاتی را پیرامون برنامه‌های صدا وسیمای جمهوری اسلامی در ایام دهه فجر یادآوردی نمایم. خوش داشتم این مطالب را مثل سابق و به طور شفاهی متذکر شوم ولی احساس می‌کنم اثر سخنان شفاهی کم شده و عمق تاثیرگذاری برنامه‌های تلویزیون به گونه‌ای است که محتاج تذکر کتبی است.

چنانکه از منابع موثق شنیده‌ام، برنامه‌ای تحت عنوان شاخص در تلویزیون پخش می‌شود و به گونه‌ای غیر صادقانه و تحریف‌آمیز، شخصیت جامع عارف کامل و مهربان و رهبری مقتدر امام خمینی(س) را مخدوش نموده است. جامعه‌ جوان امروز ما به وسیله آن‌چه در این برنامه پخش می‌شود، شخصیت واقعی امام را نمی‌شناسد و تنها با شخصیت دست ساخته‌ صداوسیما آشنا می‌شود که متاسفانه فرسنگ‌ها با حقیقت امام که به فرموده‌ رهبری انقلاب همه هویت جمهوری اسلامی است، فاصله دارد.

در شرایطی که دشمنان قسم خورده انقلاب و امام با استفاده از رسانه‌های بیگانه، هر لحظه چهره‌ای خشن و غیرانسانی و صد البته غیرواقعی از انقلاب شکوهمند اسلامی می‌سازند، انتظار بیهوده‌ای نیست اگر چشم انتظار تبیین شخصیت جامع امام و امت امام در صداوسیما باشیم و ابعاد بلند معرفتی و ماهیت انسانی انقلاب را که بی‌شک در میان همه انقلاب‌های قرن حاضر، بیشترین ارزش‌های اسلامی و بشر دوستانه را آفریده، تصویر نماییم.
جای تاسف است که در صداوسیما از هزاران هزار جلوه رأفت و محبت که با اتکا‌ی به جوهره اسلامی و روح بلند مذهب شیعه اثنی عشریه آفریده شد، چشم پوشیده می‌شود و بدون اشاره به شرایط زمانی خاص به بزرگ نمایی غلط و تحریف گونه قضایای گذشته همت می‌گمارید و به غلط درصدد مشابه‌سازی تاریخی هستید.

اینجانب جناب‌عالی را از علاقمندان امام راحل می‌شناسم و به حکم وظیفه فرزندی امام نسبت به این اشتباه فاحش صداوسیما و تصمیم گیرندگان چنین موضوعاتی، اعتراض جدی دارم و معتقدم اگر حقیقتا به دنبال شناخت واقعی امام هستید، باید از یاران نزدیک امام دعوت نمایید تا هم شأن نزول سخنان پخش شده را بیان نمایند و هم ناگفته‌های زندگی امام را بیان کنند.

امیدوارم احتیاجی به تصدیع بیشتر نباشد و دوستان واقعی امام وظیفه خویش را در قبال امام و تحلیل انقلاب اسلامی به انجام برسانند.
سید حسن خمینی
88/11/15



نامه انتقادی احمد منتظری به ضرغامی در رابطه با پخش سخنان فلاحیان

. ادامه راه سبز«ارس»: بدنبال اظهارنظرهای غیر واقعی علی فلاحیان در برنامه تلویزیونی، احمد منتظری با ارسال نامه ای به ضرغامی با انتقاد از پخش این سخنان پرسیده است آیا تخریب شخصیت دوم انقلاب اسلامی به معنای تخریب اصل انقلاب نیست؟ در چنین شرایطی نسل دوم و سوم انقلاب چه قضاوتی در مورد انقلاب اسلامی و رهبر فقید آن خواهند داشت؟ آیا تخریب شخصیت یک عالم وارسته که مسئولین بلند مرتبه نظام شاگرد ایشان بوده اند به معنای تخریب نظام وانقلاب نیست؟ آیا تخریب شخصیت یک مرجع تقلید شیعه به معنای تخریب روحانیت و مرجعیت شیعه نیست؟


این نامه که در وبسایت آیت الله منتظری منتشر شد به شرح ذیل است :


ریاست محترم صدا و سیمای جمهوری اسلامی جناب آقای مهندس ضرغامی

پس از سلام _ پیرو پخش برنامه موهن "دیروز امروز فردا" از شبکه 3 سیما در تاریخ 17/11/88 موارد ذیل را یادآور می شوم:
1 - پس از پخش برنامه های مناظره که علیرغم وجود خط قرمزهایی که رعایت می شد، بسیار مفید و باعث امیدواری بسیاری از مردم شده بود اما متاسفانه اقدام به پخش برنامه های یک طرفه نمودید و تنها به قاضی رفتید و راضی برگشتید. امیدوارم این رضایت، خودتان را گمراه نکند و امر بر خودتان مشتبه نشود.

2 - آقای فلاحیان سالها وزیر اطلاعات بوده است و بعید است اطلاع نداشته باشد که نامه آیت الله منتظری در مورد کشتار مجاهدین خلق در تابستان 67 و به تاریخ 9/5/67 نوشته شده و به شکل کاملا محرمانه برای امام خمینی و سران سه قوه ارسال گردیده است و پخش این نامه از بی بی سی در تاریخ 5/1/68 هیچ ارتباطی با دفتر آیت الله العظمی منتظری نداشته است و آن مرحوم در خاطرات خود مفصل به آن پرداخته و توضیح داده اند که چرا این نامه پس از 7 ماه و درست یک روز قبل از برکناری ایشان از قائم مقامی رهبری از بی بی سی پخش می شود(خاطرات آیت الله منتظری، صفحه 669 تا 672).

3 - شما چندین بار اقدام به پخش نامه 6/1/68 امام خمینی نمودید، اگر واقعا امام خمینی را قبول دارید و نوشته های ایشان برای شما حجت است، در این زمینه 2 نامه به ایشان منتسب است؛ یکی 6/1/68 و دیگری 8/1/68. پس چرا و با چه هدفی از نامه دوم که آخرین نامه امام خمینی به آیت الله العظمی منتظری است صحبتی نمی کنید؟ آیا اگر نظرات مختلفی در مورد مساله ای ابراز شده باشد؛ آخرین نظر و آخرین نامه ملاک نیست؟

4 - مستند اصلی پخش شده تنها اعترافاتی است که مطابق روایات معصومین (ع) و فتاوای فقهای شیعه هیچ اعتبار شرعی ندارد. از باب نمونه، امام صادق(ع) از حضرت علی (ع) نقل کرده اند که آن حضرت فرمودند: "هر کس در حال تهدید و تخویف و حبس و کتک خوردن به چیزی اقرار نماید حدی بر او جاری نمی شود و اقرار او نافذ نمی باشد." (وسایل الشیعه، باب 7 از ابواب حد سرقت و دعائم الاسلام، جلد2صفحه 466)
مرحوم امام خمینی در جلد دوم "تحریر الوسیله" مساله 8 فرموده اند: "یکی از شرایط صحت و نفوذ اقرار، داشتن اختیار و عدم اکراه شخص است." همچنین در مساله 4 فرموده اند:" اقرار هیچکس بر علیه دیگران اعتباری ندارد."
با این حال چگونه شما برنامه ای تنظیم و پخش می کنید که مخالف روایات معصومین(ع) و فتوای مرحوم امام خمینی (ره) و دیگر مراجع معظم تقلید می باشد؟!

5 - این که آیت الله منتظری گفته باشند امام خمینی نامه ای نوشته که خواب را از چشم من گرفته و من هم نامه ای نوشتم تا خواب را از چشم ایشان بگیرم کذب محض است و بارها آیت الله منتظری به صراحت آن را تکذیب کرده اند و هیچ مدرکی برای اثبات آن غیر از ادعای رنج نامه و خاطرات وزیر وقت اطلاعات وجود ندارد که ادعایی بدون دلیل است.

6 - بیش از 20 سال است که روزنامه ها و صدا و سیما به طور یکطرفه علیه آیت الله منتظری مطلب پخش می کنند و تهمت های ناروا و دروغهای فراوان گفته اند، ولی هیچ گاه جوابیه های آن مرحوم و دفتر ایشان را منعکس نکرده اند، با این حال هنوز پس از اربعین آن مرحوم، احساس وظیفه می کنید ناجوانمردانه به ایشان حمله کنید. آیا این خود دلیل بر مظلومیت و حقانیت معظم له نمی باشد؟!

7 - تخریب شخصیت دوم انقلاب اسلامی در سالگرد پیروزی انقلاب جای توجه و سوال بسیار دارد. آقای فلاحیان که می گوید سرویس های اطلاعاتی جهان در سازمانهای حساس نفوذ دارند، آیا صدا و سیمای جمهوری اسلامی را جزء آن سازمانهای حساس نمی دانند؟ آیا تخریب شخصیت دوم انقلاب اسلامی به معنای تخریب اصل انقلاب نیست؟ در چنین شرایطی نسل دوم و سوم انقلاب چه قضاوتی در مورد انقلاب اسلامی و رهبر فقید آن خواهند داشت؟ آیا تخریب شخصیت یک عالم وارسته که مسئولین بلند مرتبه نظام شاگرد ایشان بوده اند به معنای تخریب نظام وانقلاب نیست؟ آیا تخریب شخصیت یک مرجع تقلید شیعه به معنای تخریب روحانیت و مرجعیت شیعه نیست؟

جناب آقای ضرغامی، اگر به لوازم و عوارض کار خود واقف باشید و به پخش این نوع برنامه ها ادامه دهید این شائبه پیش می آید که به نظامی که خود از مسئولین آن محسوب می شوید اعتقادی ندارید. امید است که چنین نباشد و در تدارک خسارتهایی باشید که به اعتقادات جوانان وارد آمده و سازمان شما موجب آن بوده است.
والسلام علی من اتبع الهدی.
احمد منتظري



فلاحیان چه گفت؟!

گفتنی است علی فلاحیان در این برنامه در برنامه تلویزیونی به مساله مهدی هاشمی و عزل آیت الله منتظری پرداخته بود.

علی فلاحیان درباره اقدامات مهدی هاشمی سخن می گفت با اشاره به اینکه قتل هایی که بعد از انقلاب اتفاق افتاد به کشف و دستگیری مهدی هاشمی منجر شد افزود: خیلی ها می گویند شما زود با آنها برخورد کردید چرا که هاشمی سینه اش پر از اسرار بود.

وی با اشاره به اینکه برخورد با مهدی هاشمی کار اصلاحی بود اظهار داشت: درست است که ابتدا منتظری مخالفت کرد ولی این منجر به عزل ایشان نشد و بعد از اعدام چند بار به بیت ایشان رفتم و یک بار هدیه ای به ایشان دادیم و ایشان با اصرار بنده یک تشکری از سربازان گمنام کردند و مساله تمام شد.

وی درباره فاصله ای که ایت الله منتظری ایجاد کرد گفت: می خواستیم که بیت ایشان با گروههایی مثل نهضت آزادی و منافقین ارتباط نداشته باشد و این شائبه ها را از بیت ایشان برطرف کنیم.

فلاحیان با اشاره به آیت الله ری شهری که در آن زمان وزیر اطلاعات بود و خودش گفت: تلاش کردیم آقای (ایت الله )منتظری برای تداوم رهبری حفظ شود.

وی افزود: قضیه مرصاد که پیش آمد امام دستور قاطع برای برخورد با منافقین دادند؛ در مورد افرادی که هنوز بر نظر قبلی شان بودند و می خواستند به خط مشی مسلحانه ادامه بدهند. ولی آقای منتظری مخالفت کرد و نامه داد و آن نامه به دست رادیو بی بی سی رسید. در آن شرایط ایشان به امام اعتراض کردند و در اینجا امام تحمل نکردند و امام پاسخ دادند که شما مسئولیتی ندارید و به درس و بحث بپردازید.

وی با اشاره به ادامه فعالیتهای علمی آیت الله منتظری در دوران مسئولیت اش در وزارت اطلاعات اظهار داشت: تا زمانی که من مسئولیت داشتم ایشان سخنرانی داشت و اجازه پخش نمی دادیم؛ چند بار سخنان ایشان پخش شد و واکنشهایی داشت ولی بعد از ما ایشان سخنرانی تندی کرد و حزب الله قم و جاهای دیگر به ایشان حمله کرد و محدودیت برای ایشان ایجاد شد.

فلاحیان درباره اقداماتی که آیت الله منتظری انجام می داد با اشاره به جو عجیب و غریبی که منافقین، جنگ و ترورها ایجاد کرده بود گفت: با منافقین برخورد می شد و برخی از خانواده های ایشان به بیت آیت الله منتظری می رفتند تا جایی که هیاتهایی از سوی آقای منتظری به زندان ها اعزام شدند در یکی از اینها با آقای لاجوردی برخوردهایی از سوی هیات بررسی ایشان شد.

وی افزود: فضایی در آن زمان ایجاد شده بود که با هر کس برخورد می شد به آنجا می رفت و نهضت آزادی ها که مورد قبول امام نبوده بودند در آنجا حضور داشتند و این نگرانی ایجاد شده بود که در آینده مسائلی برای جمهوری اسلامی پیش بیاید.

وی با بیان اینکه برای ایجاد امنیت رنج های زیادی برده شده بود با اشاره به برنامه های سرویس های جاسوسی گفت: کار جاسوسی و سرویس های اطلاعاتی این است که بتوانند در جاهای کلیدی منبع داشته باشند. بیوت علما و وزارت خانه ها از جمله این مراکز است و هر سرویس موفق تر است که ارتباط بیشتری داشته باشد.

فلاحیان درباره برنامه های سرویسهای اطلاعاتی افزود: حضور در منطقه حریف از برنامه های سرویس های اطلاعاتی است و اینکه کارهایشان را بتوانند از زبان حریف بزنند و چون نهاد اساسی در جمهوری اسلامی مرجعیت است لذا این نهاد مورد توجه سرویس های اطلاعاتی است.

وی در پاسخ به اینکه مردم چگونه عزل آقای منتظری را قبول کردند گفت: مردم بین امام و فرد دیگر فاصله قائل هستند؛ الان هم این مساله هست که همه امام را دریا می دانند و خود را کویر.

وی درباره یکی از ویژگی های امام خمینی گفت: امام عنصر فوق العاده با هوشی بودند که یک قدم جلوتر از ما بودند.
ادامه مطلب ...

عناوین مطالب سایت خبری جنبش سبز

» گفتگو بین کاربران

درحال حاظر بخش گفتگوی کاربران بدلیل مشکلات فنی فعال نمی باشد

برای حمایت از ما کده بنر زیر را در سایت خود ثبت کرده و دوستان خودرا با ما آشنا سازید تا اخبار و مطالب صحیح را داشته باشند


بنر و لینک باکسهای زیر مربوط به این سایت نیست و فقط جهت آشنائی کاربران دیگر با آدرس فیلترنشده این سایت می باشد و مطالب موجود در آنها به ما ارتباط ندارد. شما می توانید با هرکلیک روی بنرهای زیر بنر ما را در یک سایت دیگر موجود در سیستم تبادل بنر نمایان سازید